خرید کولر گازی و داکت اسپیلیت با سیستم اینورتر

خرید کولر گازی و داکت اسپیلیت با سیستم اینورتر

مزیت های سیستم اینورتر در کولر گازی و داکت اسپلیت

سیستم اینورتر در کولر گازی و داکت اسپیلیت تحول بزرگی در صنعت تهویه مطبوع به شمار می رود که توانسته است با کاهش مصرف برق گام بزرگی در پیشرفت این عرصه بردارد؛ البته قابل توجه می باشد که مزایا و معایبی در این زمینه وجود دارد که با گذشت زمان مطمئنا قابل برطرف شدن می باشد. در ادامه با مزایای سیستم اینورتر در کولر گازی و داکت اسپلیت آشنا می شویم.

فروش انواع کولر گازی و داکت اسپیلت برندهای مطرح و معتبر

منظور از اینورتر چیست؟

اصطلاح اینورتر (inverter) به گونه ای عبارت است از سیستمی که بتوان به یاری آن برای تبدیل جریان مستقیم برق(DC) به جریان متناوب (AC) اقدام کرد.

کولر گازی یا داکت اسپلیت اینورتر به چه معناست؟

کولر گازی یا داکت اسپلیت اینورتر سیستم جدیدی در صنعت تهویه مطبوع به شمار می رود که توانسته است با کاهش مصرف برق گام بزرگی در پیشرفت این عرصه بردارد؛ البته قابل توجه می باشد که مزایا و معایبی در این زمینه وجود دارد که با گذشت زمان مطمئنا قابل برطرف شدن می باشد. در ادامه با مزایای سیستم اینورتر در کولر گازی و داکت اسپلیت آشنا می شویم.

مزایای اینورتر در کولر گازی و داکت اسپیلت چیست؟

در این قسمت از مطلب، به بررسی مهم ترین مزایای سیستم اینورتر در کولر گازی و داکت اسپلیت می پردازیم. با سایت ایران دما همراه باشید.

 

1- تنظیم دمای پایدار و ثابت محیط :

در حقیقت کولر های گازی اینورتر می توانند تنظیم دما را به صورت کاملا پایدار و مطلوبی انجام دهند. به همین دلیل شما مشتریان گرامی تغییرات ناشی از دگرگونی دمای محیط را حس نخواهید کرد؛ چرا که کولر گازی هایی که دارای قابلیت سیستم اینورتر هستند، روشن و خاموش شدن دائمی ندارند. به این منظور که کمپرسور آن با دور متغیر همواره در حال فعالیت است. بنابراین با استفاده از کولر گازی اینورتر دمای اتاق می تواند به صورت یکنواخت در داخل محیط حفظ شود.

2- کاهش مصرف برق :

یکی دیگر از مزایای سیستم اینورتر در کولر گازی هایی چون کولر گازی ایستاده، کاهش مصرف برق است. به این دلیل که کولر های گازی اینورتر از انرژی برق به صورت کاملا بهینه استفاده می کنند.

 همچنین به دلیل نحوه عملکرد کولر گازی اینورتر، مصرف برق و هزینه های مربوط به نگهداری کولر گازی اینورتر بسیار کمتر از کولر گازی های معمولی می باشد. به عبارتی دیگر، در کولر گازی معمولی، افزایش نوسانات بار الکتریکی بسیار زیاد می باشد و به دنبال آن، افزایش حجم کار برای خنک کردن موجب کارکرد کمپرسور به صورت مکرر و با سرعت فراوان می شود.

 

همین موضوع به تنهایی باعث افزایش بیشتر مصرف برق خواهد شد. ولی درباره کولرهای گازی اینورتر، سرعت کمپرسور با حجم کار متفاوت متغیر خواهد بود و در پی آن دور کمپرسور آن نیز متغیر خواهد شد؛ 

همچنین هزینه های وارده در اثر خرابی و استهلاک این دستگاه ها را در طول زمان کمتر می شود. در نتیجه باید بیان کرد که یکی از مزایای اینورتر در کولر گازی، به حداقل رساندن مصرف برق می باشد، به عبارتی تقریبا 30 الی 60 درصد برق کمتری مصرف می کند که این امر موجب صرفه جویی در مصرف برق می شود.

علاوه بر آن دستگاه اینورتر وظیفه دارد تا فشار اضافه ای روی سیستم برق ساختمان وارد نکند. در سیستم های دارای اینورتر، شما به هیچ عنوان شاهد نوسانات برق نمی باشید. کولر گازی هایی که دارای سیستم اینورتر هستند، در مکان هایی که دارای نوسانات برق هستند کارآمد می باشد، معمولا این مکان ها شامل سالن های بزرگ، دفاتر بزرگ، اتاق های کنفرانس و… است.

3- سرعت خنک کنندگی سیستم :

میزان سرعت خنک کنندگی کولر های گازی هایی که دارای سیستم اینورتر هستند، بسیار بیشتر از کولر های گازی معمولی است. کولرهای گازی اینورتر به دلیل اینکه با سرعت بالایی محیط را به دمای مورد نظر شما می رسانند، کمتر کار خواهند کرد.

4- کم سر و صدا بودن کولر گازی :

کم سر و صدا بودن، یکی دیگر از مزایای سیستم اینورتر در کولر گازی محسوب می شود. در کولر های گازی اینورتر سروصدا و میزان لرزش به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

کولرهای گازی اینورتر هنگام رسیدن دما به اندازه مورد نظر به صورت کامل خاموش نمی شوند؛ بلکه با سرعت کمتری فعالیت می کنند تا هنگامی که دما تغییر کند، سپس با تغییر دما دوباره به صورت پرسرعت شروع به کار خواهند کرد.

کولر گازی های اینورتر بدون سر و صداتر از کولر گازی های معمولی است. همانطور که یاد شد، یکی از دلیل های بی صدا بودن، عدم روشن و خاموش شدن دائمی کمپرسور می باشد. به این دلیل که با هر دفعه روشن و خاموش شدن کمپرسور، صدا و نویز زیاد می شود. به همین دلیل هنگامی که اپراتور از دمای مطلوب اتاق سردتر شده باشد، با روشن شدن فن داخلی دستگاه، کمپرسور کندتر می شود.

5- زیبایی چشم نواز از مزایای سیستم اینورتر در کولر گازی :

زیبایی پنل های کولر گازی و هماهنگ شدن با سیستم های روز دنیا همچون WIFI و … .

6- مناسب برای تمام اتاق ها :

با استفاده از کولر گازی ها و داکت اسپلیت های اینورتر، در تمام اتاق ها سرمای بسیار مطلوبی خواهید داشت. اگر در گرمای شدید تابستان، با مشکل خنک کنندگی مواجه هستید، توصیه می شود تا برای از بین بردن گرمای محیط، کولر گازی های قدیمی خود را کنار بگذارید و از سایت ایران دما کولر های گازی اینورتر را خریداری کنید تا از هوای مطبوع لذت ببرید.

7- سازگاری دستگاه با انرژی خورشیدی :

اغلب کولر های گازی معمولی قابلیت کار کردن با انرژی خورشیدی را ندارند. به همین دلیل بسیاری از صاحب خانه هایی که در خانه خود دارای انرژی خورشیدی هستند با مشکل مواجه می باشند. به این دلیل که قادر نیستند با استفاده از انرژی خورشیدی، به نصب کولر گازی بپردازند. اما با استفاده از کولر های گازی اینورتر، دیگر نگران این موضوع نباشید. چون کولرهای گازی اینورتر با انرژی خورشیدی می توانند بدون مشکل کار کنند.

8- حذف خازن و سیم پیچ از مزایای سیستم اینورتر در کولر گازی :

حذف قطعات خازن و سیم پیچ استارت از دیگر مزایای کولر گازی های اینورتر است؛ به این دلیل که در بیشتر اوقات، در اکثر کولر های گازی قدیمی از این قطعه برای استارت زدن استفاده می کردند. استفاده از این قطعات مصرف برق بسیاری را به همراه دارد، در حقیقت خازن استارت به دلیل ولتاژ بالایی که برای استارت زدن مصرف می کرد، باعث اتلاف برق دستگاه می شد.

علاوه بر آن در مواقعی یعنی بین هر ۲ تا ۳ سال نیز به تعمیر و سرویس نیاز داشتند. نیازمند بودن این قطعات به سرویس، دردسرهای بسیاری را به همراه داشت. اما در مدل های جدید کولرهای گازی اینورتر، این قطعه حذف شده است، به این صورت که از سیم پیچ ستاره با عملکرد بهینه‌ تر در دستگاه استفاده می کنند.

9- مهم‌ ترین مزیت اینورتر در داکت اسپلیت

 این می باشد که به علت استفاده از کمپرسور اینورتر در آن‌ها، جریان بسیار برق ناگهانی به دستگاه وارد نمی شود، یعنی افت فشار الکتریکی در جریان برق ساختمان وجود نخواهد داشت و در نتیجه طول عمر و عملکرد دستگاه داکت اسپلیت بهتر خواهد بود. همچنین همانطور که یاد شد، دستگاه‌های مجهز به اینورتر مصرف برق بسیار کمتری نسبت به نوع معمولی آن دارند.

نکته لازم ذکر این است که شما مشتریان گرامی در صورت نیاز به خرید کولرگازی و داکت اسپلیت مجهز به اینورتر می توانید به سایت ایران دما مراجعه کنید و دستگاه مورد نظر خود را انتخاب و با ارزان ترین قیمت ها نسبت به دیگر سایت های موجود خریداری کنید.

 

از دیگر مزایای سیستم اینورتر در کولر گازی و داکت اسپلیت عبارت است از:

–  در کولرهای گازی از سیستم اینورتر برای تنظیم و کنترل سرعت موتور استفاده می شود.

– با سیستم اینورتر به آسانی می توان جهت دور را بدون اینکه از کنتاکتور استفاده کنید، تغییر دهید.

– سیستم اینورتر می تواند بدون اینکه برق کولر را قطع و وصل کند، موجب روشن و خاموش شدن موتور آن شود.

– اینورتر ضربه های مکانیکی کمتری به کولر گازی وارد می کند، به همین علت در افزایش طول عمر بخش مکانیکی دستگاه بسیار موثر می باشد.

– گازی که در کولرهای دارای اینورتر استفاده می شود، گاز R410a است که از گاز R22 که در کولر های عادی از آن استفاده می شود بسیار سردتر می باشد.

– یکی دیگر از وظایف سیستم اینورتر پیشگیری از افزایش بیش از حد ولتاژ می باشد، پس می تواند به عنوان کنترل کننده میزان ولتاژ کولر هم از آن استفاده شود که برای مراقبت و حفظ ایمنی دستگاه بسیار ضروری است.

– وجود اینورتر در زمان راه اندازی دستگاه بسیار حائز اهمیت می باشد، چرا که ضربه هایی که به کوپلینگ ها، گیربکس ها، تسمه ها، زنجیر ها و سایر قسمت ها وارد می شود را حذف می کند و موجب افزایش طول عمر کولر و داکت اسپلیت می شود.

–  اینورتر از گرم شدن بیش از حد دستگاه هم پیشگیری می کند. هنگامی که موتور به صورت نوسانی فعالیت می کند و در این حین خاموش می شود، اینورتر موجب می شود که موتور و کولر گازی بیش از حد گرم نشوند.

– معمولا وقتی از موتورهای الکتریکی استفاده می کنیم به برق سه فاز که فشار آن ۳۸۰ ولت می باشد، احتیاج داریم اما چنانچه کولر ما دارای اینورتر باشد و موتور آن هم کمتر از ۴ کیلو وات باشد، برق ۲۲۰ ولت هم برای آن کافی است؛ به عبارتی شما مشتریان گرامی با برق خانگی به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توانید موجب کار کردن یک موتور سه فازه شوید.

نکته لازم توجه این است که شما مشتریان گرامی در صورت نیاز به خرید کولرگازی و داکت اسپلیت مجهز به اینورتر می توانید به سایت ایران دما مراجعه کنید و دستگاه مورد نظر خود را انتخاب و با ارزان ترین قیمت ها نسبت به دیگر سایت های موجود خریداری کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات