تعمیر دستگاه تصفیه آب کرج

تعمیر دستگاه تصفیه آب کرج

سرویس دستگاه تصفیه آب در کرج
اهمیت سرویس و تعمیر به موقع دستگاه تصفیه آب

با نصب دستگاه تصفیه آب،و استفاده از فیلترهای مخصوص درصد بسیاری از آلودگی ها و بوی بد باقی مانده در آب از بین می رود. به همین دلیل آب گوارا تری در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

 با توجه به نقش پر رنگ دستگاه تصفیه آب خانگی در سلامتی اعضای خانواده، در صورت مشاهده کوچکترین ایراد باید برای هواگیری تصفیه آب و یا تعمیرو سرویس به موقع  تصفیه آب خانگی حتما  اقدام کرد.

چون آب ضروری ترین ماده ای است که انسان برای بقای خود به آن نیاز دارد، متاسفانه آب با ساختار مولکولی منحصر به فرد خود امکان دارد، آلودگی های بسیاری را در چرخه ای آماده سازی برای شرب، در خود حل کند.

 میزان بسیاری از این آلودگی ها با استفاده از تصفیه شهری از آب جدا می شوند، ولی درصدی از آن نیز به دلیل ضعف در لوله کشی ها و کم و کاستی هایی که در تصفیه آب شهری وجود دارد، در آب باقی می ماند.

تعمیر تخصصی پکیج در کرج

شرکت ایران دما در فروش و پشتیبانی مادام العمر و خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب در ایران با چندین سال تخصص و پشتوانه علمی است.

 شما مشتریان گرامی می‌توانید با اطمینان خاطر خرید کالای اصل و با ضمانت واقعی و پشتیبانی و خدمات پس از فروش واقعی هر نوع دستگاه تصفیه آب خانگی را از ما با مراجعه به سایت ایران دما به صورت آنلاین و یا به صورت تلفنی سفارش خود را بدهید.

همچنین شرکت ایران دما تعویض قطعات، لوازم و فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی شما را انجام خواهد داد شما می توانید با مشاوره با کارشناسان ایران دما سفارش خود را ثبت کنید.

سرویسکاران مجرب ما در ایران دما بصورت کاملا تخصصی و حرفه ای آماده ارائه خدمات ویژه تعمیر و سرویس انواع دستگاه تصفیه آب منزل شما می باشند.

و همچنین میتوانید برای انتخاب و خرید مطمئن بهترین و معتبرترین برندهای دستگاه تصفیه آب  با گارانتی اصل از فروشگاه اینترنتی ایران دما دیدن فرمایید.

زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی چه وقت است؟

قبل از هر چیزی ذکر این نکته ضروری می باشد که تمام دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی دارای فیلتر می باشند. حتی اگر از بهترین برندها را نیز خریداری کنید، دیر یا زود باید فیلتر آب دستگاه خود را تعویض کنید؛ 

این امر ارتباطی با پولی که برای خرید دستگاه تصفیه آب پرداخته اید ندارد، ولی عوامل مهم دیگری در تعیین زمان تعویض فیلتر تصفیه آب، دخیل هستند که عبارت است از:

– میزان مصرف آب شرب و میزان استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی
– زمان نصب دستگاه تصفیه آب یا تعویض فیلتر قبلی
– کیفیت آب ورودی به دستگاه منحصر به فرد تصفیه آب
– نوع و کیفیت فیلتر تصفیه آب خانگی

زمانبندی تعویض فیلتر های سیستم تصفیه آب خانگی چگونه است؟

1- فیلتر شماره یک، پلی پروپیلن 5 میکرون :

به پایان رسیدن عمر این فیلتر بر اساس رنگ آن مشخص می شود. محفظه نگهداری این فیلتر شفاف است و در هنگامی که از ناخالصی ها و جرم اشباع شود، باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. در صورت کلی تعویض این فیلتر بستگی به نوع کار و میزان تصفیه بین 4 تا 6 ماه دارد.

2- فیلتر شماره دو، کربن گرانول :

زمان تعویض این نوع فیلتر بین 4 تا 6 ماه است و معمولا برای بهبود بو و مزه آب تصفیه شده استفاده می شود.

3- فیلتر شماره سوم، کربن بلاک :

زمان و عمر این فیلتر همچون فیلتر شماره دو است و از فیلتر یک میکرون استفاده می شود. در صورت کلی سه عدد فیلتر اول عمر و زمان بندی مشابه ای دارند و در هنگام تعویض هر سه فیلتر باید با یکدیگر تعویض شوند.

4- فیلتر شماره چهارم، ممبران :

عمر این فیلتر بستگی به میزان آب تصفیه شده بین 1 تا یک سال و نیم دارد که بر طبق شرایط محیطی و میزان سختی آب این عمر می تواند کمتر از این میزان باشد؛ در صورتی که سه عدد فیلتر اولیه به موقع تعویض شوند، این فیلتر تا دو سال نیز عمر می کند.

5- فیلتر شماره پنج، پست کربن :

عمر این فیلتر معادل 1500 گالن یا معادل 5676 لیتر آب تصفیه شده مصرفی است و به صورت معمول بین یک تا یک سال و نیم عمر می کند.

6- فیلتر شماره شش، مینرال :

این فیلتر در مرحله ششم نصب می شود و لازم به توجه می باشد که زمان تعویض آن همچون فیلتر شماره پنج است. این فیلتر خاص املاح ضروری و مورد نیاز بدن را به صورت کاملا استاندارد وارد آب تصفیه شده می کند. باید توجه داشت که هنگام تعویض فیلتر های 4، 5 و 6 در یک زمان است که این موضوع موجب می شود تا آبی سالم و گوارا داشته باشید.

7- فیلتر شماره هفتم، قلیایی (آلکالاین) :

این فیلتر خاص با یونیزه کردن آب تصفیه شده مشکلات گوارش، بی حالی و سردرد را مرتفع می کند؛عمر این فیلتر یک سال می باشد.

8- فیلتر شماره هشت، لامپ ماوراء بنفش (uv) :

این فیلتر نوعی از اشعه فرابنفش را با فرکانسی معین به مرحله آخر تصفیه می تاباند که این نوع فیلتر اثر بسیاری برای از بین بردن انواع میکروب ها و باکتری ها دارد. این فیلتر تا هنگامی که لامپ فرابنفش آن نسوزد، می تواند به فعالیت خود ادامه دهد. این نوع فیلتر عمری حدود 2 الی 3 سال دارد.

هزینه نصب و تعمیر و سرویس دستگاه تصفیه آب توسط سرویس کاران مجرب ایران دما به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت نصب، تعمیر و سرویس دستگاه تصفیه به نوع دستگاه مورد نظر شما بستگی دارد. همچنین به نوع دستگاه که با مخزن یا بدون مخزن است بر اجرت نصب دستگاه تصفیه آب تاثیر می گذارد.
مورد دیگر که بر قیمت سرویس دستگاه تصفیه آب تاثیر می گذارد، این می باشد که به صورت دوره ای با توجهبه نوع دستگاه مشخص می شود.
قیمت تعمیر دستگاه تصفیه آب نیز چنانچه صرفا مربوط به قیمت تعویض فیلتر دستگاه تصفیه باشد به نوع فیلتر موجود در آن بستگی دارد و اگر مربوط به تعویض قطعات دستگاه باشد به نوع قطعه و اجرت تعویض قطعه وابسته می باشد.

مشکلات تصفیه آب خانگی شامل چه مواردی است؟

سیستم عملکردی دستگاه‌های تصفیه آب خانگی به‌ صورتی می باشد که بعد از مدتی نیاز به رسیدگی‌هایی دارند که به این رسیدگی‌ها در اصطلاح سرویس های دوره‌ ای گفته می‌شود.

کارهایی همچون تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب و در صورت لزوم تعمیر و سرویس پمپ تصفیه آب خانگی، تعویض قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی و هواگیری دستگاه تصفیه آب از جمله کارهایی می باشد که در سرویس های دوره‌ ای باید انجام شوند تا دستگاه بتواند به بهترین شیوه کار کند و آب تصفیه شده با کیفیت را در خروجی خود ارائه دهد.

عمده عیب‌های دستگاه تصفیه آب خانگی و راهنمایی تعمیر و سرویس این دستگاه :

معمولا به غیر از موضوع تعویض فیلتر تصفیه آب که باید در زمان‌های تعریف شده انجام شود، امکان دارد گاهاً مشکلاتی برای دستگاه مورد نظر شما به وجود بیاید. در ادامه ی این مقاله به عمده مشکلاتی که می‌تواند برای دستگاه تصفیه آب خانگی به وجود بیاید و نحوه‌ ی عیب‌ یابی و تعمیر آن اشاره‌ ای خواهیم داشت. در ادامه ی این مقاله همراه ایران دما باشید.

1- دستگاه روشن نمی‌شود و کار نمی‌کند.

این مشکل احتمالا باید برقی باشد و یا سوئیچ کنترل فشار پایین و یا سوئیچ کنترل فشار بالا خراب باشد. برای اطمینان باید ضمن بررسی برق دستگاه عواملی مانند ترانس تبدیل برق، برق پمپ دستگاه، فشار ورودی دستگاه و سوئیچ‌های کنترل فشار بالا و پایین بررسی شود.

2– با اینکه دستگاه روشن می‌شود ولی مرتبا خاموش و روشن می‌شود.

معمولاً در این هنگام احتمال قوی‌تر نوسان در فشار آب و یا خرابی قطعات وابسته به کنترل آب است. برای عیب‌ یابی این مشکل باید به ترتیب قطعاتی مانند سوئیچ کنترل فشار پایین، سوئیچ کنترل فشار بالا، فشار ورودی آب به دستگاه، زانویی‌های سوپاپ‌ دار هوزینگ‌ها، شیر برقی، شیر یک طرفه و شیر چهار طرفه مورد بررسی قرار بگیرد.

3- دستگاه تصفیه آب بدون وقفه ای کار می‌کند.

دستگاه در هنگامی که منبع ذخیره آب آن پر شد، باید متوقف شود. به همین علت عوامل دخیل در فشار آب باید کنترل شوند. دو عامل اصلی این عیب می‌توانند سوئیچ کنترل فشار بالا و خود پمپ باشند، اما چنانچه این دو مشکل وجود نداشت باید از وجود نشتی در مخزن و یا از خراب نبودن مخزن تحت فشار دستگاه خود هم مطمئن شوید. موارد گفته شده برای عیب یابی و علت خاموش نشدن پمپ دستگاه تصفیه آب باید بررسی شود.

4- کم شدن آب تصفیه دستگاه و یا کم شدن کیفیت آب تصفیه دستگاه:

بیشترین علت کم شدن آب تصفیه دستگاه و یا کم شدن فشار یا حتی کیفیت آب تصفیه شده بستگی به گرفتگی فیلترهای دستگاه دارد که اغلب هم مربوط به پیش فیلتر است. هرچند عوامل دیگری هم همچون کم شدن فشار آب ورودی دستگاه، گرفتگی منافذ عبور آب و یا ضعیف شدن پمپ هم می‌تواند موجب این موضوع شود و می تواند دلیل افت فشار سیستم نیز باشد؛ البته گاهی از مواقع هم هوزینگ هوا گرفته است و باید اقدام به هواگیری دستگاه تصفیه آب کرد.

5- آب تصفیه شده مزه خوبی ندارد.

وقتی مزه و بوی آب به درستی تصفیه نشده است، ایراد می‌تواند از فیلترهای کربن فعال یا پست کربن باشد و یا فیلتر ممبران خراب شده و یا جای خود قرار نگرفته است.

موضوع بعدی که می‌تواند موجب بد شدن مزه آب شود، باز بودن و یا خراب بودن شیر میکس، خرابی شیر چهار طرفه و یا گرفتگی پساب آب فاضلاب دستگاه تصفیه آب است.

6- با اینکه دستگاه خاموش می‌شود ولی پساب همچنان در جریان است.

این مشکل یا به علت خرابی شیر برقی می باشد و یا افزایش فشار آب ورودی دستگاه تصفیه آب خانگی.

7- دستگاه تصفیه آب، صدای بسیاری دارد.

علت صدای دستگاه در این هنگام عمدتاًً مشکل از ناحیه‌ی پمپ دستگاه می باشد. باید ابتدا پمپ را بررسی کرد؛ ولی گاهی می‌توان عیب را فشار ورودی زیاد دستگاه و یا خرابی شیر چهار طرفه هم دانست.

8- هوزینگ‌ها نشتی دارند.

چنانچه هوزینگ به درستی در جای خود گذاشته شود، نباید نشتی داشته باشد. اما چنانچه این هوزینگ‌ها خوب سفت نشده باشند و یا ترک و شکستگی داشته باشند، این مشکل مشاهده می‌شود. البته گاهی هم اورینگ آب‌ بندی هوزینگ خراب می باشد و باید تعویض شود.

 

9- با اینکه آب تصفیه شده در مخزن تولید می‌شود ولی آب از شیر خارج نمی‌شود.

معمولا در این هنگام باد مخزن تحت فشار تنظیم نیست و یا مخزن تحت فشار سوراخ شده است. اما گاهی هم خود شیر دستگاه و یا شیر مخزن گرفتگی دارند و یا هرز شده‌ است و یا یکی از فیلترهای دستگاه گرفته است.

طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب چگونه است؟

در قسمت کم شدن فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی، بیان کردیم که احتمال دارد هوزینگ هوا گرفته باشد. 

در این حالت باید به اصطلاح اقدام به هواگیری دستگاه آب تصفیه خانگی شود. به همین دلیل در پشت هر هوزینگ یک دکمه خاص برای هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی در نظر گرفته شده است. به همین دلیل در صورتی که نیاز به هواگیری باشد، باید چندین‌ بار این دکمه را فشار داده و چند لحظه نگه دارید و دوباره رها کنید. 

نحوه تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب خانگی به این صورت بوده و با این روش هوای اضافی هوزینگ خارج می شود.

خدمات تعمیر و سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی توسط سرویس کاران مجرب ایران دما

در صورت نیاز به نصب دستگاه تصفیه و یا تعمیر و سرویس دستگاه تصفیه آب می توانید به سایت ایران دما مراجعه کنید و با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین سرویس کاران در حوزه دستگاه تصفیه آب خانگی در محل مورد نظر شما اعزام شود. 

برای اطلاع از قیمت تعمیر و سرویس دستگاه تصفیه آب و جابجایی دستگاه تصفیه آب می توانید با متخصصین مجرب ایران دما مشورت کنید و از خدمات با کیفیت ما بهره مند شوید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات