آموزش گام به گام عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان

آموزش گام به گام عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان

پکیج های بوتان از با کیفیت ترین و محبوب ترین پکیج های ایرانی محسوب می شوند که از قدیم در خانه های ایرانیان مورد استفاده قرار می‌ گرفتند. محصولات این شرکت فوق العاده با گذر زمان به روز تر شده اند و تولید آنها متناسب با تکنولوژی روز دنیا است. به همین علت برای تعمیر این پکیج ها باید از افرادی کمک بگیرید که اطلاعات به روزی دارند و از عهده تعمیرات انواع پکیج بر می‌ آیند.

با ایران دما، همیشه در دمای مطلوب باشید! 🔥
🏡 سایت ایران دما - حرفه‌ای در اجرای سیستم گرمایش و سرمایش 🏡
🌟 آیا به دنبال یک منبع معتبر برای خرید پکیج گرمایشی، قطعات و لوازم نصب پکیج، و حتی خدمات تعمیر و سرویس دوره‌ای برای پکیج خود هستید؟ 🔥 ایران دما به عنوان یکی از سایت‌های برتر در حوزه گرمایش و سرمایش با سابقه‌ای قابل اعتماد، به شما کمک می‌کند تا نیازهای گرمایش خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید. 🔧 در ایران دما، ما به ارائه محصولات با کیفیت و متنوع از پکیج‌های گرمایشی معتبر و تایید شده متمایز می‌شویم. علاوه بر این، تمامی قطعات و لوازم نصب پکیج نیز در اختیار شما قرار دارد، تا نصب پکیج‌های خود را با اطمینان انجام دهید. 🔨 در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به تعمیر پکیج خود، تیم ما در کرج و کلیه مناطق استان البرز، آماده به اعزام فوری تعمیرکار پکیج شبانه روزی می‌باشد. تعمیرات تخصصی و کارآمد تیم ما به شما اطمینان می‌دهد که گرمایش خانه‌تان همیشه در وضعیت عالی قرار دارد.

📦 با ایران دما، شما علاوه بر خدمات با کیفیت، از گارانتی اصالت کالای تمامی قطعات مورد استفاده در تعمیر و سرویس انواع پکیج بهره‌مند خواهید شد. همچنین با ارائه فاکتور رسمی در تمام مراحل خرید و خدمات ارائه شده همراه شما هستیم 🌐 به ایران دما بپیوندید و به راحتی و با اطمینان از گرمایش و سرمایش خانه‌تان لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر و خرید محصولات، به سایت ما مراجعه کنید. ایران دما همیشه در کنار شماست! 🌐

آموزش عیب یابی و تعمیر پکیج های بوتان :

در این بخش تصمیم داریم تا با تعدادی از ایرادهای پیش آمده و عیب‌ یابی پکیج بوتان را به صورت کامل برای شما توضیح دهیم.

در بعضی موارد پکیج بوتان شما با مشکلاتی همچون :

– عدم گرمایش آب

– خاموش و روشن شدن به صورت مداوم

– روشن شدن به صورت انفجاری

– صدای بسیار حین کار

– افزایش و کاهش دمای آب خروجی

– روشن نشدن پکیج

– خرابی سوپاپ اطمینان

– نشتی از پکیج بوتان

– بوی گاز و دود

– گرم نشدن آب

– گرم نشدن آب و رادیاتور یا هر دوی آنها

– بالای رادیاتور سرد است.

– وسط رادیاتور سرد است.

– در تابستان رادیاتور گرم می باشد.

– علت خرابی دکمه رادیاتور

– روشن ماندن فن

در ادامه ی مطلب به توضیح بیشتر این موارد گفته شده می پردازیم.

1- دلیل خاموش و روشن شدن پکیج با برند بوتان در چیست ؟

یکی از ایرادهای رایج در هنگام عیب یابی پکیج بوتان خاموش و روشن شدن مداوم آن می باشد که در بعضی موارد مشکل در برد  دستگاه است که باید با کمک متخصصین تعمیر برد پکیج بوتان برطرف شود و علت دیگر خاموش شدن پکیج می‌تواند فشار کم آب یا گاز باشد که با تنظیم کردن فشار برطرف خواهد شد. مجموعه تخصصی ایران دما با دارا بودن افراد متخصص و ماهر در حوزه سرویس و تعمیر پکیج های بوتان در کنار شما عزیزان است، در صورتی که برای سرویس و تعمیر پکیج مورد نظر خود به فردی متخصص نیاز داشتید، تنها کافی است به سایت ایرن دما مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

2- دلیل صدای زیاد پکیج بوتان چیست ؟

صدای پکیج در هنگام کار یکی از ایراداتی می باشد که در بیشتر موارد نیاز به عیب یابی پکیج بوتان و تعمیر آن دارد. یکی از عوامل ایجاد صدای پکیج، ورود هوا به داخل آن یا ته نشین شدن رسوب در آن می باشد که در این صورت باید هوای موجود در آن خارج شود.

3- به چه دلیل پکیج بوتان به صورت انفجاری روشن می شود؟

علت های متفاوتی موجب بروز این اتفاق می‌ شود که در هنگام عیب یابی پکیج بوتان باید مورد توجه بسیاری باشد، یکی از این موارد تنظیم نبودن میزان گاز ورودی است که با تنظیم آن می‌ توانید این مشکل را برطرف کنید، یکی دیگر از موارد تنظیم نبودن، فاصله مشعل و الکترود جرقه‌ زن و گرفتگی سیگاری یا آسیب به سوراخ‌ های پیرامون جرقه‌ زن است.

4- افزایش دمای آب خروجی از پکیج بوتان، به چه دلیل است ؟

در این حالت هنگامی که دمای آب افزایش پیدا می کند، چند نکته مهم باید در نظر گرفته شود که یکی از آنها میزان گاز ورودی به پکیج، فشار کم آب، افزایش دمای پکیج بوتان و گرفتگی آب ورودی و خروجی می باشد.

5- علت روشن نشدن پکیج بوتان در چیست ؟

یکی دیگر از مشکلات رایج در عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان این می باشد که به علت های متفاوت دستگاه روشن نمی‌ شوند. دلایلی همچون انسداد لوله ها با استفاده از هوا یا رسوب، عدم تنظیم فشار، آسیب به شمع، مشعل و یا داغ شدن بیش از حد آن را بررسی می کنیم که علت دیگری برای روشن نشدن آن می باشد.

6- دلیل کاهش و افزایش فشار پکیج بوتان چیست ؟

کاهش فشار پکیج یکی از عواملی می باشد که می تواند موجب مشکلات دیگری در پکیج بوتان شود که در هنگام عیب یابی پکیج بوتان به دلایلی که امکان دارد سبب افت فشار دستگاه باشد توجه شود که این موارد شامل : 

– سوپاپ اطمینان خراب است.

– نشتی داشتن در شیر تخلیه هوای خودکار می باشد.

– نشتی داشتن رادیاتورها و شیرهای آن

– گرفتگی رادیاتورها

– خراب بودن گیج فشار دستگاه

– خراب بودن دریچه تخلیه دستگاه

– پمپ خراب است.

این موارد می توانند موجب افزایش فشار شود. اما معمولا در 90 درصد موارد افت فشار در پکیج بوتان و … مشکلی است که ما با آن مواجه هستیم، نه افزایش آن و این نیز در بیشتر موارد به نشت سیستم پکیج یا زنجیره این عوامل مرتبط می باشد. مجموعه تخصصی ایران دما با دارا بودن افراد متخصص و ماهر در حوزه سرویس و تعمیر پکیج های بوتان در کنار شما عزیزان است، در صورتی که برای سرویس و تعمیر پکیج مورد نظر خود به فردی متخصص نیاز داشتید، تنها کافی است به سایت ایرن دما مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

7- علت نشتی پکیج بوتان چیست ؟

در اکثر موارد نشتی داشتن پکیج دیواری مشکل بزرگی نیست و یک مشکل کمی محسوب می شود و در هنگام عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان به راحتی قابل برطرف شدن می باشد. با این حال، بعضی اوقات نشتی های کوچک می تواند موجب مشکلات بزرگتری شود که سبب آسیب های بسیاری می شود. به عنوان نمونه چنانچه آب وارد پنل کنترل شود، امکان دارد حتی نیاز به تعویض تمام پکیج داشته باشید. در عیب یابی پکیج بوتان موارد زیر قابل بررسی می باشد :

– نشتی داشتن مبدل حرارتی

– نشتی داشتن آب از پمپ آب

– نشتی داشتن آب از اتصالات پمپ

– نشتی داشتن از لوله کشی پکیج

– نشتی داشتن خرابی دریچه ایمنی

– خراب بودن دیافراگم مخزن انبساط

8- علت استشمام بوی گاز و دود از پکیج بوتان چیست ؟

چنانچه اطراف پکیج بوی گاز می‌ دهد، آن را جدی بگیرید. به این دلیل که به احتمال بسیار بوی گاز نشان‌ دهنده وجود نشت گاز می باشد و ادامه این مشکل می‌تواند خطرات جدی همچون گازگرفتگی و انفجار را به همراه داشته باشد.

برای عیب یابی و تعمیر پکیج مورد نظر خود به سراغ لوله گاز و اتصالات پکیج بروید، برای تشخیص نشتی داشتن دستگاه می‌ توانید از کف استفاده کنید. علاوه بر گاز، امکان دارد در اطراف پکیج بوی دود نیز احساس شود. در این موارد، ابتدا پشت آن را بررسی کنید، نصب نادرست یا بسته شدن و گرفتگی دودکش می‌تواند موجب ایجاد دود شود.

9- علت سرد و گرم شدن آب پکیج بوتان چیست ؟

اکثر کسانی که از پکیج استفاده می‌کنند، از سرد و گرم بودن مداوم آب شکایت دارند. این مشکل علت های بسیاری می‌ تواند داشته باشد که هر کدام در مراحل عیب‌ یابی پکیج بوتان باید به دقت بسیار بررسی شوند.

این علت ها عبارت است از :

– فشار آب متفاوت می باشد.

– خراب بودن پمپ ورودی سنسور آب گرم یا سنسور گرمایش

– ایجاد رسوب در مبدل پکیج

– خرابی فلومتر و سوئیچ

– ارتفاع فشار شعله تنظیم نشده است.

10- دلیل گرم نشدن آب پکیج چیست ؟

برای برطرف کردن مشکل گرم نشدن آب پکیج در هنگام تعمیر و عیب یابی پکیج بوتان ابتدا باید به کارکرد آن توجه بسیاری کرد. در صورت کار نکردن پکیج، ابتدا باید برق، آب و گاز ورودی پکیج را بررسی کرده و از کارکرد دستگاه اطمینان حاصل کنید. اما چنانچه پکیج شروع به کار کرد و فعال بود اما آب را گرم نکرد، باید سراغ موارد دیگری بروید که بیشتر مربوط به خرابی قطعات می باشد.

در اولین گام برای عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان، برد و ترموستات دستگاه را بررسی کنید. تنظیمات نادرست پکیج ساده‌ ترین علت برای گرم نکردن آب محسوب می شود، در شروع ترموستات را روی بالاترین میزان قرار دهید و ببینید مشکل برطرف شده است یا خیر.

در مرحله بعد پمپ آب دستگاه را بررسی کنید. عیب یابی پمپ آب تا حدودی تخصصی بوده و نیاز به دانش و تجربه ی بسیاری دارد. چنانچه پمپ پکیج خراب شود، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

مجموعه تخصصی ایران دما با دارا بودن افراد متخصص و ماهر در حوزه سرویس و تعمیر پکیج های بوتان در کنار شما عزیزان است، در صورتی که برای سرویس و تعمیر پکیج مورد نظر خود به فردی متخصص نیاز داشتید، تنها کافی است به سایت ایرن دما مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

11- دلیل گرم نشدن آب مصرفی و گرمایشی یا هر دو در پکیج بوتان چیست ؟

این مورد یکی از رایج‌ ترین مشکلات در هنگام عیب یابی پکیج بوتان می باشد که البته در مدل‌ های قدیمی بیشتر به چشم می‌ خورد. دلیل اصلی این مشکل خرابی شیر اطمینان می باشد، شیر اطمینان قسمتی از پکیج است که آب گرم شده داخل پکیج را به مدار لوله آب گرم شیرها و حمام‌ ها یا مدار گرمایشی منتقل می‌ کند.

شیر اطمینان امکان دارد کم کم از کار بیفتد و گیر کردن آن بسیار رایج می باشد. بنابراین در این نوع پکیج ها رادیاتورها را تغذیه می‌ کند، اما شیرهای آب گرم را تغذیه نمی‌ کند یا امکان دارد برعکس شود.

از جمله علائم خرابی شیر اطمینان گرم بودن آب در بهترین نحو ممکن، گرمایش بسیار خوب و یا برعکس آب گرم و رادیاتور ولرم خواهید داشت. همچنین در فصل تابستان و گرم که رادیاتورها خاموش هستند، چنانچه آب ولرم باشد و با روشن شدن رادیاتور دمای آب کمی افزایش پیدا کند، این نشان دهنده ایراد در شیر می باشد.

12- دلیل سرد بودن بالای رادیاتور چیست ؟

بعضی اوقات در هنگام عیب‌ یابی پکیج بوتان متوجه می‌شوید که پکیج شما رادیاتورها را گرم می‌ کند. اما بخش بالایی آنها سرد می باشد، ابتدا به سطح رادیاتور توجه کنید. چنانچه رادیاتور را به تازگی نصب کرده‌ اید، از تراز بودن آن اطمینان حاصل کنید. تراز کردن رادیاتورها موجب می‌شود که میزان مساوی آب گرم به هر یک از رادیاتورها و پره‌ های گرمایش برسد، که موجب گرمای یکنواخت رادیاتور می‌ شود.

این عیب احتمالا می‌تواند مربوط به انسداد هوا در رادیاتورها باشد. در این مواقع پیچ هواکش رادیاتور را به آرامی باز کنید تا آب رادیاتور به صورت کامل خارج شود. این کار را برای همه رادیاتورها انجام دهید.

13- دلیل سردی وسط و بالای رادیاتور چیست ؟

این مشکل مربوط به رسوب گرفتگی لوله‌ های پکیج می باشد. تجمع رسوب در سیستم از جمله پمپ‌ ها، مبدل‌ های حرارتی و حتی رادیاتورها آسیب فراوانی می‌ رساند. چنانچه در زمان عیب‌ یابی و تعمیر پکیج بوتان متوجه شدید که لوله‌ های گرمایش گرم اما پره‌ها سرد می باشد و یا وسط و بالای رادیاتور سرد است؛ این امر مشکوک به گرفتگی لوله‌ های رادیاتور با رسوب می باشد.

14- دلیل خرابی دکمه‌ های پکیج بوتان چیست ؟

یکی از اختلالات مهم پکیج بوتان، آسیب دیدن کلیدهای آن می باشد. این امر سبب می‌ شود تا زمان عیب‌ یابی و تعمیر پکیج بوتان، وجود مشکلات دیگری را نیز در نظر بگیرید، در صورتی که مشکل کاملاً الکتریکی است و مربوط به کلیدها یا دکمه‌های پکیج نیست. در صورت بروز هر کدام از این موارد امکان دارد که دکمه‌ ها آسیب ببینند، در این صورت بهترین راه حل تعویض آنها است :

– پکیج هنگامی که نباید روشن یا خاموش می‌ شود.

– دمای دستگاه بالاتر یا کمتر از مواردی می باشد که ترموستات نشان می‌ دهد.

– صدای استارت از ترموستات پکیج به هیچ عنوان شنیده نمی‌ شود.

– پیچ‌ های رادیاتور بر طبق تنظیمات دمای دستگاه را کم و زیاد نمی‌ کنند.

– آب خروجی بسیار داغ می باشد.

15- دلیل روشن ماندن فن پکیج بوتان چیست ؟

در ابتدا لازم به توجه است که در فصول سرد سال کارنکردن فن طبیعی می باشد و در صورت عدم کارکرد آن با تامین آب گرم از پکیج خود مشکلی ندارید، نیازی نمی باشد که در مورد روشن کردن فن پکیج واکنش جدی نشان دهید. اما چنانچه در زمان عیب یابی پکیج بوتان مشکلی در کارکرد صحیح پکیج وجود داشت و فن پکیج به خوبی کار نمی‌ کرد، بررسی این موارد لازم است :

– کیت جرقه‌ زنی

– خراب شدن میله یونی

– آسیب زدن به فن و برد آن

– انسداد دودکش

مجموعه تخصصی ایران دما با دارا بودن افراد متخصص و ماهر در حوزه سرویس و تعمیر پکیج های بوتان در کنار شما عزیزان است، در صورتی که برای سرویس و تعمیر پکیج مورد نظر خود به فردی متخصص نیاز داشتید، تنها کافی است به سایت ایرن دما مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

با ایران دما، همیشه در دمای مطلوب باشید! 🔥
🏡 سایت ایران دما - حرفه‌ای در اجرای سیستم گرمایش و سرمایش 🏡
🌟 آیا به دنبال یک منبع معتبر برای خرید پکیج گرمایشی، قطعات و لوازم نصب پکیج، و حتی خدمات تعمیر و سرویس دوره‌ای برای پکیج خود هستید؟ 🔥 ایران دما به عنوان یکی از سایت‌های برتر در حوزه گرمایش و سرمایش با سابقه‌ای قابل اعتماد، به شما کمک می‌کند تا نیازهای گرمایش خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید. 🔧 در ایران دما، ما به ارائه محصولات با کیفیت و متنوع از پکیج‌های گرمایشی معتبر و تایید شده متمایز می‌شویم. علاوه بر این، تمامی قطعات و لوازم نصب پکیج نیز در اختیار شما قرار دارد، تا نصب پکیج‌های خود را با اطمینان انجام دهید. 🔨 در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به تعمیر پکیج خود، تیم ما در کرج و کلیه مناطق استان البرز، آماده به اعزام فوری تعمیرکار پکیج شبانه روزی می‌باشد. تعمیرات تخصصی و کارآمد تیم ما به شما اطمینان می‌دهد که گرمایش خانه‌تان همیشه در وضعیت عالی قرار دارد.

📦 با ایران دما، شما علاوه بر خدمات با کیفیت، از گارانتی اصالت کالای تمامی قطعات مورد استفاده در تعمیر و سرویس انواع پکیج بهره‌مند خواهید شد. همچنین با ارائه فاکتور رسمی در تمام مراحل خرید و خدمات ارائه شده همراه شما هستیم 🌐 به ایران دما بپیوندید و به راحتی و با اطمینان از گرمایش و سرمایش خانه‌تان لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر و خرید محصولات، به سایت ما مراجعه کنید. ایران دما همیشه در کنار شماست! 🌐

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات