تعمیر فن کویل کرج

تعمیر فن کویل کرج

تعمیر فن کویل در کرج
آموزش عیب یابی و رفع مشکلات احتمالی

تعمیر و سرویس فن کوئل کار بسیار حساسی می باشد زیرا فن کوئل ها عملکرد بسیار پیچیده ای دارند.به همین دلیل تعمیر فن کویل و سرویس آن بایدتوسط افراد  متخصص و با تجربه در زمینه تعمیر و سرویس فن کویل انجام شود.

سرویسکاران مجرب ما در ایران دما بصورت کاملا تخصصی و حرفه ای آماده ارائه خدمات ویژه تعمیر و سرویس فن کوئل و دیگر وسایل سرمایشی و گرمایشی می باشند.

تعمیر تخصصی پکیج در کرج

عیب یابی و رایج ترین مشکلات فن کویل شامل چه مواردی است ؟

فن کویل‌ها دستگاه‌هایی بسیار پرطرفدار، محبوب و مفید محسوب می شوند، اما در کنار محبوبیتی که دارند از مشکلاتی هم برخوردارند که لازم است به آن‌ها رسیدگی شود.

چنانچه زمانی که دستگاه شما به مشکل خورد، اقدام به تعمیر آن نکنید، مشکلات و هزینه‌های بسیاری به بار می‌آورند. در ادامه سه مورد از این مشکلات رایج را باهم بررسی می‌کنیم:

 سرو صدا:

 نویز بالا نشان‌ دهنده به‌ وجود آمدن یک مشکل جدی می باشد. فن کویل‌ها در حالت طبیعی بی‌ سروصدا هستند و وقتی دچار مشکل شوند، صدای واضح و قابل توجهی دارند. شما مشتریان گرامی باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید که مشخص کند سروصداها از کدام قسمت فن کویل می باشد تا آن قطعه را تعویض کنید. مجموعه بزرگ ایران دما با دارا بودن سرویسکاران حرفه ای و متخصص در هر ساعت از شبانه روز کنار شما عزیزان است تا از بهترین خدمات موجود بهره مند شوید.

 مشکلات سردسازی:

 وقتی آب با دمای مشخصی از چیلر به قسمت های دیگر برود، خنک‌ سازی صورت می گیرد. در صورتی که دمای آب کمتر یا بیشتر باشد یا حجم آن مناسب دستگاه نباشد، فن کویل کار خود را به‌ درستی انجام نمی‌دهد و انتقال سرما با مشکل جدی روبرو می‌شود. در این صورت، توصیه می شود که از یک متخصص کمک بگیرید تا دستگاه شما را عیب یابی کند.

کم و زیاد بودن جریان هوا:

 فن‌هایی که درون فن کویل هستند، در برابر میزان مشخصی از هوا مقاومت بسیاری دارند. در صورت بیشتر بودن هوای ورودی عملکرد فن، مختل می‌شود و به‌ مرور از بین می‌روند. البته ورود حجم کم هوا هم موجب بروز مشکلاتی می‌شود و اگر این اتفاق بیفتد، دستگاه نمی‌تواند فضای مورد نظر را به درستی سرد یا گرم کند.

برخی از اقداماتی که توسط متخصصین فن کویل در خصوص تعمیر و سرویس فن کویل انجام می‌ شود،شامل:

– هواگیری فن کویل

– صداگیری بادبزن‌ها

– اسید شویی فن کویل

– برطرف کردن علت گرم نکردن فن کویل

– شستشوی فیلترها و باد بزن‌ها

– شستشوی داخل مدار فن کویل با مایع رسوب زدا

– جداسازی کویل از بدنه برای شستشوی فین پلیت‌ها

– سرویس دوره‌ ای فن کویل و چک کردن قسمت‌های ضروری

– عیب یابی فن کویل، تعمیر و یا تعویض قطعات خراب

– سرویس الکتروموتور که شامل روغن کاری است و تعویض بلبرینگ

سرویس فن کویل

از فواید سرویس فن کویل، می توان به کاهش فراوان مصرف برق و طولانی شدن عمر دستگاه اشاره کرد. سرویس فن کویل سه قسمت مهم دارد که توسط متخصص و سرویس کار ایران دما در منزل صورت می گیرد:

1- چک و یا تعویض فیلتر

2- اسید شویی دستگاه

3- هواگیری فن کویل

4- سرویس بلور فن کویل

 

در ادامه به توضیح هر بخش از آن می پردازیم.

1- تعویض فیلترهای فن کویل :

این دستگاه دارای فیلتر های هوایی متعدد می باشد که وظیفه تصفیه هوا از گرد و خاک را دارند. این فیلتر ها هر چند مدت کارایی خود را از دست می دهند و حتما باید توسط فرد ماهری با فیلتر مرغوبی تعویض شوند. از سرویس کار خود بخواهید فیلتری مرغوب برای دستگاه شما استفاده کند. فیلتر ها دارای دو نوع الیافی و آلومینیومی است که آلومینیومی دوام بهتری دارد.

افراد غیر متخصص در این مواقع می توانند هزینه های بسیاری را برای شما ایجاد کنند. برای تعمیر و سرویس فن کوئل می توانید با مجموعه معتبر ایران دما در ارتباط باشید.

 

2- اسید شویی فن کویل :

هنگام کار دستگاه، در لوله ها به صورت مداوم آب در حال جریان و داغ شدن است؛ این کار موجب ایجاد رسوب و جرم می شود. شستشوی دستگاه با اسید موجب پیشگیری از رسوب در لوله های دستگاه می شود. از آنجا که این دستگاه هم سرمایشی است و هم گرمایشی؛ علاوه بر سرویس، اسید شویی هم یک مرحله مهم آن محسوب می شود که باید توسط فرد متخصص صورت بگیرد.

بعضی از فواید اسید شویی عبارت است از :

– دوام عالی دستگاه

– افزایش بازدهی

– کاهش مصرف انرژی

 

3- هواگیری فن کویل :

اگر برخی مواقع احساس می کنید دستگاه بازدهی پایینی دارد و در محیط هوای مطبوعی را احساس نمی کنید، می تواند مشکل از گرفتگی لوله ها و یا وجود هوا در فن کویل باشد. در این دستگاه باید جریان هوا وجود داشته باشد که با گرفتگی این لوله ها بازدهی فن کویل بسیار کم می شود.

هواگیری فن کویل یکی از اقدامات کم هزینه و موثر در تعمیر فن کویل محسوب می شود. می توانید به موجب انجام این کار از یک سرویس کار متخصص از مجموعه ایران دما کمک بگیرید تا در اسرع وقت کار شما انجام شود.

 

4- سرویس بلور فن کویل :

یکی از مهمترین مراحل سرویس و تعمیر فن کویل، بازبینی و سرویس بلور آن است.  وظیفه اصلی بلور پرتاب باد است. بلورهای فن کویل شامل بلورهای آلومینیومی و پلاستیکی پلنیوم می باشد. بلورهای پلنیوم دارای عمر بیشتر و صدای کمتر هستند.

از مهمترین خرابی های بلور فن کویل، نابالانسی و گرفتگی آن توسط گرد غبار است. در صورت بلور از بالانس افتاده باشد، باید بلور تعویض شود و در صورت گرفتگی آن با گرد و غبار باید آلودگی های آن برطرف شود.

سرویس فن کویل به صورت دوره ای چه اهمیتی دارد؟

علاوه بر اینکه با سرویس دوره ای و به موقع دستگاه از بروز مواردی که در بالا یاد شد، پیشگیری می کنید، به یاد داشته باشید که فن کویل‌ها دارای فیلترهای تصفیه هوا هستند که ذرات و گرد و غبار موجود در هوا را به خود جذب می‌کنند؛ به همین دلیل ضروری است برحسب نوع فیلتر، آن‌ها را به‌ صورت دوره‌ ای سرویس و در صورت نیاز تعویض کنید.

عوامل موثر بر هزینه سرویس فن کویل و تعمیر آن چیست؟

همانطور که یاد شد، عوامل متفاوتی روی هزینه نصب فن کویل و دیگر خدمات آن تاثیر دارد که عبارت است از :

نوع و مدل فن کویل:

 به عنوان مثال قیمت سرویس فن کویل سقفی، به علت محل قرارگیری آن بسیار دشوار تر از مدل زمینی است، به همین دلیل هزینه آن هم بیشتر می باشد.

 نوع و میزان خدمات مورد نیاز:

همچون شستشوی فن کویل، اسید شویی و هواگیری فن کویل، تعویض اتصالات و یا شیلنگ‌های قدیمی و کهنه.

 نیاز به رفع خرابی در لوله کشی آن

 نیاز به رسوب گیری بویلر

 اجرت تعمیرکار و سرویسکار فن کویل

 تعداد قطعات مورد نیاز به تعمیر و یا تعویض

با توجه به مدل فن کویل، نیاز به کانال کشی و لوله کشی قبل از نصب.

 

چرا حتما باید تعمیر و سرویس فن کویل را به افراد متخصص و باتجربه واگذار کنیم؟

خدماتی همچون سرویس و تعمیر فن کویل ها به موجب پیچیدگی و تخصصی بودن فعالیت نیاز به افرادی ماهر در زمینه تاسیسات و تعمیرات اصولی دارد. برای اطمینان خاطر و پیشگیری از ایجاد هزینه های اضافه برای تعمیرات دوباره فن کویل خود توصیه می شود این خدمات را به افرادی ماهر بسپارید. مجموعه ایران دما همراه همیشگی شما است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات