علت گرم نشدن آب پکیج به چه عواملی بستگی دارد؟

علت گرم نشدن آب پکیج به چه عواملی بستگی دارد؟

علت گرم نشدن آب پکیج به چه عواملی بستگی دارد؟

چنانچه شما از آن دسته افرادی هستید که در منزل خود از پکیج، به عنوان یک سیستم گرمایشی استفاده می کنید، احتمال دارد به خاطر دلایل متفاوت متوجه شوید، گرمای مورد نیاز شما با استفاده از پکیج گرمایشی به درستی تامین نمی شود. به این معنا که سیستم گرمایشی مورد نظر شما نمی تواند گرمای آب مصرفی را به حالت نرمال برساند.

در چنین مواقعی ضروری است تا شما با دلایل گرم نشدن آب پکیج  آشنا شوید. 

اطلاع از علت های گرم نشدن آب مصرفی پکیج ، کمک فراوانی می‌کند تا مشکل دستگاه خود را شناسایی کنید و برای برطرف کردن آن دست به کار شوید.

اما اگر دستگاه پکیج شما با مشکل خاصی روبرو شده است و تعمیر آن از عهده شما بر نمی آید، می توانید با مراجعه به سایت تخصصی ایران دما، از حرفه ای ترین تعمیرکاران ما بهره مند شوید و اقدام به تعمیر پکیج در کرج و یا سایر شهرها کنید.

بررسی عواملی که باعث گرم نشدن آب پکیج می شوند:

ممکن است متوجه گرم نشدن یکی از شوفاژها شوید که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آنها می پردازیم. یکی از موارد این است که آب موجود در رادیاتور باید گرمای لازم را ایجاد کند و نباید فشار پکیج از میزان تعیین شده کمتر باشد.

اما امکان دارد گاهی پیش بیاید که فشار نرمال بوده و رادیاتور همچنان گرم نشده باشد، در این صورت می تواند مشکل به علت مسائلی همچون سختی بیش از حد آب و یا رسوب گرفتگی در لوله ها باشد. همین علت موجب افت فشار آب در رادیاتور شده و گرما نمی تواند به صورت یکسان در رادیاتور به گردش در بیاید.

– یکی از علائم تشخیص این مشکل، زمانی است که به رادیاتور دست می زنیم و متوجه می شویم که بعضی نقاط آن سرد هستند. برای رفع این مشکل با مشورت تخصصی از تعمیرکاران ایران دما می توان از محلول های مخصوص پکیج برای جرم زدایی لوله های پکیج استفاده کرد.

– یکی دیگر از علت های گرم نشدن پکیج ، کم بودن ظرفیت حرارتی دستگاه می باشد. امکان دارد ظرفیت حرارتی پکیج کم بوده و قدرت گرم کردن پکیج ایران رادیاتور را نداشته باشد.

– از دیگر علت های گرم نشدن پکیج می توان به خرابی ترموستات اشاره کرد؛ تنظیم دمای پمپ بر عهده ترموستات است و در صورتی که به موقع شعله روشن نشود با مشکل سرد شدن پکیج رو به رو می شویم.

– از جمله عوامل دیگر به علت مسدود بودن مسیرها و یا فشار زیاد، این امکان وجود دارد که پمپ نیم سوز شده باشد که این امر مستلزم تعمیر یا تعویض پمپ می شود.

– حتی گاهی امکان دارد مشکل از فشار آب ساختمان بوده و هیچ ربطی به پکیج ایران رادیاتور نداشته باشد.

– گاهی هم امکان دارد خرابی پکیج ها به دلیل خرابی فلوسویچ، خرابی سنسور دما و یا سیستم احتراق باشد که در ادامه ی مطلب به توضیح بیشتر آنها برای تعمیر پکیج کرج می پردازیم.

 

علت سرد و گرم شدن آب پکیج به صورت اختصار موارد زیر می باشد :

– رسوب گرفتن مبدل ثانویه

– فشار پایین آب

– پایین آمدن فشار گاز

– وجود هوا در لوله ها

– سوختن برد کنترل

– قطع شدن برق پکیج

– اتصالی برق پکیج

– سوپاپ نامناسب پکیج

– وجود اشکال در پمپ

– رسوب گرفتن رادیاتورها

– رادیاتورهای قدیمی و فرسوده

– خراب شدن دودکش پکیج

– خرابی شیرهای پکیج

– پیچیدگی بسیار در لوله کشی پکیج

– خرابی پتاسیومتر گرمایش

– نزدیکی بسیار زیاد رادیاتور به پکیج

– خرابی فلومتر پکیج

– رسوب گرفتن دریچه آب پکیج

– نزدیکی چند رادیاتور به هم که موجب افت فشار می شود.

– انجام ندادن سرویس های دوره ای

 

دلایل گرم نشدن پکیج چیست؟

در ادامه به دلایل گرم نشدن پکیج به صورت مفصل می پردازیم، ما را در تعمیر پکیج در کرج به صورت تخصصی همراهی کنید.

 

1- فرمان تولید آب گرم صادر نمی‌شود :

هنگامی که فلومتر یا فلوسوئیچ پکیج شما به درستی عمل نکند و یا سنسور ntc دچار مشکل خاصی شود، فرمانی از پکیج صادر نمی‌شود که آب گرم شود. به همین علت در این مواقع باید به صورت تخصصی بررسی کنید که سیم‌های اتصال مربوط به فلوسوئیچ سالم باشد و یا مشکلی در عملکرد آن وجود نداشته باشد.

در مورد بررسی سنسور مربوط به ntc نیز باید بعد از اینکه پکیج را خاموش کردید، با استفاده از فشارسنج مقاومت سنسور را مورد اندازه‌ گیری قرار دهید و دمای آن را توسط شعله غیر مستقیم افزایش دهید.

 

 

2- پایین بودن فشار پکیج:

هنگامی که فشار پکیج شما پایین‌ تر از یک باشد، به طور معمول هم آب سرد می‌شود و هم اینکه دستگاه روشن نمی‌شود. برای برطرف کردن این مشکل باید شیر پرکن پکیج را که در زیر آن قرار گرفته است باز کنید و صبر کنید تا فشار پکیج به حد نرمال یعنی 1/5 تا 2 برسد.

 

3- نبود جریان برق :

یکی از دلایل گرم نشدن آب پکیج کار نکردن آن و نرسیدن جریان برق به آن می باشد. به همین دلیل اطمینان حاصل کنید که منبع برق خانه به پکیج جریان دارد و دستگاه به خوبی تغذیه می‌ شود. همچنین فیوزهای مرتبط را چک کنید تا به درستی کار می‌کنند. چنانچه متوجه شدید که یکی از فیوزها پریده است، می‌توانید با تعویض آن متوجه شوید که آیا مشکل مربوط به همان بوده است یا خیر.

4- نبود جریان گاز :

اکثر اوقات دلیل گرم نکردن پکیج به نبود جریان گاز مرتبط است. از باز بودن شیر گاز به پکیج  خود اطمینان حاصل کنید. چنانچه به وجود مشکلی در شبکه تامین گاز خود مشکوک شده اید، به سرعت با اداره گاز رسانی منطقه خود تماس بگیرید تا از راهنمایی های لازم بهره مند شوید. چنانچه مشکل از گاز نبود می‌توانید با تعمیرکاران حرفه ای مجموعه ایران دما تماس بگیرید تا در تعمیر پکیج کرج به صورت تخصصی کمکتان کنند.

 

5- بسته بودن شیر ورودی آب پکیج:

قبل از آنکه با تعمیرکاران حرفه ای پکیج ایران دما تماس بگیرید از باز بودن شیر ورودی آب دستگاه اطمینان حاصل کنید. بسته شدن شیر ورودی آب پکیج به صورت اتفاقی، بسیار رایج تر از آن می باشد که فکر می‌کنید و می‌تواند دلیل گرم نشدن آب مصرفی پکیج باشد.

در این مواقع به این دلیل که دستگاه آب کافی در مخزن خود ندارد، متوقف می‌شود و معمولا روی نمایشگر آن یا به صورت چراغ هشدار دهنده، به شما کمبود آب را اعلام می‌کند. همچنین امکان دارد که شیر آب باز باشد، اما فشار بسیار کم آب از روشن شدن پکیج پیشگیری کند.

 

6- کمبود ارتفاع شعله پکیج:

امکان دارد حتی با نگاه کردن به شعله‌های پکیج هم به سادگی متوجه شوید که ارتفاع آ‌ن کم می باشد که ممکن است به علت کمبود فشار گاز مناسب و همچنین استفاده از دودکش نامناسب رخ دهد. از سوی دیگر نیز امکان دارد که هوا در رادیاتورها باشد و یا مبدل پکیج یا رادیاتورها دچار رسوب شده باشند. توصیه می شود برای برطرف کردن مشکل گرم نکردن آب پکیج ایران رادیاتور باید حتما هر دو سال یک بار اجازه دهید که فردی متخصص دستگاه شما را مورد بررسی قرار دهد و در صورت تعمیر پکیج در کرج عیوب آن را برطرف کند.

به این نکته بسیار مهم توجه کنید که گاهی اوقات کمبود ارتفاع شعله ناشی از لوله‌ کشی نامناسب نیز می‌تواند باعث بروز این مشکل شود.

 

7- خراب بودن فلوسوئیچ پکیج:

یکی از عواملی که امکان دارد موجب گرم نشدن آب پکیج شود، خرابی فلوسوئیچ است. فلوسوئیچ یا فلومتر قطعه ای در پکیج می باشد که از وظیفه سنجیدن زمانی است که آب گرم باز می شود. در اکثر پکیج ها هنگامی که آب گرم مصرفی باز می شود، آلارمی شروع به چشمک زدن می کند، در بعضی از پکیج ها علامت شیر آب روی صفحه نمایش شروع به چشمک زدن می کند؛ در صورت عدم نمایش این علائم بر روی پکیج شما، مشکل از فلوسوئیچ یا فلومتر دستگاه می باشد.

 

8- خراب بودن سنسور دما NTC پکیج:

هنگامی که شیر آب باز می شود، قطعه ای به نام فلوسوئیچ فرمان روشن شدن پکیج را می دهد و در صورتی که دمای آب کمتر از میزان تنظیم شده بر روی برد دستگاه باشد، پکیج روشن می شود. خواندن میزان دمای آب با استفاده از همین قطعه انجام شده و به برد ارسال می شود. در صورت ارسال دمای اشتباهی به برد مشکل از سنسور دمای دستگاه بوده و در نهایت پکیج گمان می کند که آب سرد می باشد.

 

9- عدم تنظیم پمپ پکیج:

هنگامی که پمپ پکیج ضعیف شود، امکان دارد فشار آب کاهش پیدا کند و در نهایت آب به درستی گرم نشود. عملکرد پکیج در این مواقع به این صورت می باشد که با کاهش فشار، مقدار آب کمی وارد پکیج می‌شود و همان آب به سرعت جوش می‎آید و پکیج خاموش می‌شود بنابراین آب به صورت مداوم سرد و گرم می‌شود. در صورت تعمیر پکیج در کرج کافی است به سایت تخصصی ایران دما مراجعه کنید و از تعمیرکاران حرفه ای این مجموعه در مدت زمان بسیار کم بهره مند شوید.

 

10- خرابی برد پکیج:

هنگامی که برد پکیج شما خراب یا نیم‌ سوز شود، دستگاه نمی‌تواند به درستی فعالیت کند و این موضوع باعث گرم نکردن آب پکیج می‌ شود. در مدل‌های آنالوگ پکیج در هنگام خرابی برد چراغ‌های ۴۰، ۶۰ و ۸۰ شروع به چشمک زدن می‌کند و در مدل‌های دیجیتال آن نیز این موضوع را با انواع ارورهای متفاوت روی صفحه نمایش نشان داده می‌ شود.

از آنجایی که تعمیرات و مشکلات مربوط به برد بسیار حساس می باشد و نیاز به تخصص فراوانی دارد، توصیه می شود که در صورت بروز مشکل حتما از یک تعمیرکار ماهر بخواهید تا مشکل مربوط به برد را بررسی و آن را رفع کند.

11- ایراد در شیر دایورتر پکیج:

شیر منحرف کننده، شیر دایورتر یا شیر برقی در پکیج های دیواری وظیفه دگرگونی حالت بین گرم شدن آب گرم مصرفی و یا گرم شدن رادیاتورها را برعهده دارد. هنگامی که شیر آب گرم در منزل باز می‌شود، چنانچه ایراد دیگری در سیستم موجب اختلال نشود، شیر دایورتر باز شده و آب گرم به سمت مدار آب مصرفی به راحتی هدایت می‌شود.

در صورتی که شیر منحرف کننده دچار خرابی شده باشد یا در حالت بسته گیر کرده باشد، عامل گرم نشدن آب گرم مصرفی پکیج خواهد بود. در این مواقع پکیج  ممکن است روشن شود و رادیاتورها را نیز گرم کنند اما آب گرم مصرفی نخواهید داشت.

 

 

12- سیستم احتراق پکیج:

در صورتی که موارد گفته شده را مشاهده نکردید، مشکل جدی تر بوده و توصیه می شود که با یک متخصص مشورت کنید. چرا که می تواند مشکل از عدم کارکرد صحیح شیر گازی، فن، جرقه زن و … باشد. پیشنهاد ما به شما این می باشد که در صورت عدم مشاهده علائم بیان شده تعمیر پکیج خود را در کرج با ما درمیان بگذارید. تعمیرکاران متخصص ما در مجموعه معتبر ایران دما آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشند.

 

هزینه تعمیر پکیج چقدر است؟

تعمیر پکیج با توجه به نوع مشکل پیش آمده برای پکیج مختلف می باشد. از آنجایی که پکیج ها از مهم ترین لوازم خانه محسوب می شوند نگهداری و تعمیر آن باید مورد توجه بسیاری قرار بگیرد.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین هزینه بالای قطعات پکیج، کارشناسان تخصصی ما در مجموعه ایران دما اولویت خود را با تعمیر قطعه خراب برنامه ریزی کرده و نتیجه سعی خود را می کنند تا قطعه مشکل دار پکیج شما را تعمیر کنند و سپس در صورت عدم تعمیر نسبت به تعویض آن اقدام کنند. در صورتی که کیفیت و قیمت تعمیر پکیج برای شما حائز اهمیت است با متخصصین ما در ایران دما تماس گرفته تا با توجه به زمان دلخواه شما نسبت به تعمیر پکیج کرج به سرعت اقدام کنند.

 

 

 

کلام آخر :

هیچ چیز از این بدتر نیست که کلی هزینه بابت خرید و نصب پکیج دهید، اما در نهایت متوجه شوید که تنها چیزی که بدست آوردید، آب سرد می باشد، با توجه به اینکه در فصل سرد سال هم باشیم. سرد بودن آب پکیج مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد خواهد کرد. شاید شما در منزل خود با خواندن این مقاله بتوانید علت گرم نشدن یا ولرم بودن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور را پیدا کنید.

اما چنانچه با سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع هیچگونه آشنایی ندارید و یا نمی خواهید که خطر و یا ریسک این موضوع را بپذیرید؛ می توانید با مراجعه به سایت ایران دما هرچه زودتر به این مشک پایان دهید.

تعمیرکاران حرفه ای مجموعه ایران دما در اسرع وقت اقدام به رفع مشکل پکیج شما خواهند کرد. ما در مجموعه تخصصی ایران دما در تلاش هستیم تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنیم. امیدوار هستیم با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در زمینه علت گرم نشدن آب پکیج کسب کرده باشید تا به راحتی دست به تعمیر پکیج خود بزنید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات