آموزش نصب پکیج دیواری و نحوه اتصال بندی رادیاتورها

آموزش نصب پکیج دیواری و نحوه اتصال بندی رادیاتورها

آموزش نصب پکیج دیواری و نحوه اتصال بندی رادیاتورها

امروزه پکیج های دیواری مهمترین سیستم گرمایشی در اکثر محیط های ساختمانی به شمار می رود. اشغال جای کم، بازدهی بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی موجب شده است که پکیج دیواری بیشتر از دیگر سیستم های گرمایشی طرفدار داشته باشد. به همین دلیل نصب پکیج دیواری و نحوه اتصال بندی رادیاتورها به صورت حرفه ای و تخصصی از اقدامات بسیار اهمیت و ضروری می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش نصب پکیج دیواری و نحوه اتصال بندی رادیاتورها بپردازیم با ما همراه باشید. در صورت نیاز به فرد متخصص برای نصب پکیج دیواری خود، کافی است به سایت ایران دما مراجعه کنید و در تعمیر پکیج در کرج از افراد حرفه ای کمک بگیرید.

شرایط مورد نیاز برای محل نصب دستگاه چیست ؟

– حجم فضای محل نصب دستگاه :

1- محل نصب پکیج باید تمام شرایط مورد نیاز دودکش را دارا باشد.

– به ازاء هر کیلو وات توان دستگاه به یک متر مکعب فضا نیاز می باشد.

در صورتی که حجم محل نصب پکیج کمتر از حد مورد نیاز دستگاه باشد، باید فضای محل نصب پکیج را به اتاق مجاور و یا فضای آزاد ارتباط داد که می توان با استفاده از بریدن بالا و پایین درب اتاق به اندازه 5 سانتی متر و یا قراردادن هواکش های مشبک در بالا و پایین درب فضای محل نصب پکیج را به اتاق مجاور به صورت دائم باز ارتباط داد.

نکته بسیار مهم این است در صورتی که فضای محل نصب پکیج کمتر از حد مورد نیاز دستگاه شما باشد و نیاز باشد که فضای محل نصب پکیج به اتاق مجاور و یا هوای آزاد ارتباط داده شود باید حتما نوع ارتباط دائم باز باشد. به صورت مثال نمی توان از پنجره های قابل باز و بسته شدن و یا فن استفاده کرد، به این دلیل که امکان دارد پنجره به علتی بسته شود و یا فن خراب شود و اکسیژن اتاق با استفاده از دستگاه مصرف شود و موجب خفگی افرادی که در آن اتاق هستند شود.

2- اکسیژن مورد نیاز پکیج :

علاوه بر اینکه به ازاء هر کیلو وات توان دستگاه به یک متر مکعب فضا نیاز می باشد، فضای اتاق محل نصب پکیج نیز باید به محیط هوای آزاد بیرون از اتاق محل نصب دستگاه یک دریچه یا پنجره به صورت دائم باز ارتباط داشته باشد تا اکسیژن مورد نیاز دستگاه از محیط بیرون از اتاق محل نصب پکیج تامین شود و هم در صورت نشتی احتمالی، گاز در محیط اتاق جمع نشود.

محلی که برای نصب پکیج دیواری انتخاب می شود باید دارای شرایط زیر باشد که عبارت است از : – بالای اجاق گاز و دیگر وسایل گرمازا نباشد.

– حداقل فاصله ی دستگاه پکیج از دیوار مقابل باید یک متر باشد.

– حداقل فاصله از دیوار یا کابینت کنار از طرفین 15 سانتی متر باشد.

– حداقل فاصله از کف تا زیر دستگاه پکیج باید 120 سانتی متر باشد.

– حداقل فاصله ی عمودی از کلاهک تعدیل دستگاه پکیج باید تا دودکش 30 سانتی متر باشد.

– هرگز نباید کلاهک تعدیل پکیج دیواری را به دریچه دودکش داخل دیوار نصب کرد و حداقل 30 سانتی متر پایین تر از دریچه دودکش نصب شود و هر چه بتوان دستگاه را نسبت به دریچه دودکش پایین تر نصب شود بهتر می باشد. زیاد شدن فاصله پکیج به دریچه موجب افزایش مکش دستگاه می شود.

– در صورتی که تصمیم به خرید پکیج دیواری از نوع دودکش دار دارید و می خواهید پکیج خود را در داخل کابینت نصب کنید، به این نکته توجه کنید که دستگاه برای احتراق نیاز به اکسیژن دارد و حتما باید درب کابینت کرکره ای باشد تا پکیج، اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط اطراف دریافت کند.

مکان هایی که نمی توان دستگاه را در آنجا نصب کرد، شامل چه مواردی است؟

– به هیچ عنوان نباید پکیج دودکش دار را در مکان هایی زیر 8 متر مکعب یا فضاهای بسیار کوچک نصب کرد.

– به هیچ عنوان نباید دستگاه ها را در دستشویی، توالت، حمام، رختکن، زیرزمین و این چنین موارد نصب کرد.

– به هیچ عنوان نباید دستگاه ها را در مکان هایی که احتمال خطر آتش سوزی دارند همچون انبار کاغذ، تینر، رنگ و امثال آن نصب کرد.

– به هیچ عنوان نباید دستگاه ها را در محل هایی که در آن گاز های اسیدی موجود می باشد همچون بالای ماشین لباسشویی که موجب خوردگی اجزاء داخلی دستگاه شود، نصب کرد.

نصب دستگاه پکیج چگونه انجام می شود ؟

نصاب های متخصص موظف هستند تا قبل از نصب پکیج پیچ پلاستیکی مشکی رنگ روی شیر هواگیری را باز کند تا مسیر خروج هوا باز شود. لازم به توضیح می باشد که در صورت باز نشدن پیچ هواگیری هوای سیستم تخلیه نمی شود و وجود هوا در سیستم موجب صدمه دیدن پمپ و مبدل می شود.

شابلون نصب پکیج را از داخل نایلون دفترچه راهنمای دستگاه بیرون آورید و در جای مناسب روی دیوار حدودا 40 سانتی متر زیر سوراخ دودکش دیوار نصب شود و سپس با مداد محل هایی که باید سوراخ شود را روی دیوار علامت زنید و سپس باید شابلون را از روی دیوار جدا کرد و با مته مناسب، دیوار را سوراخ کرد و پیچ ها، رولپلاک و قلاب آویز روی دیوار و پلاک سرویس را نصب کرد و پکیج را روی دیوار و در جای خود نصب کرد و شیلنگ ها و شیر فلکه های مورد نیاز دستگاه را نصب کرد تا دستگاه آماده آبگیری شود، بعد از نصب دستگاه روی دیوار باید ارتباط دودکش را وصل کرد.

چنانچه دستگاه داخل کابینت باشد، باید از کف و سقف کابینت بریده شود تا هوا به اندازه کافی به دستگاه برسد و از اطراف 5 الی 10 سانتی متر با دیواره کابینت کناری فاصله داشته باشد تا برای تعمیرات بعدی امکان دسترسی به پکیج وجود داشته باشد و دستگاه در محل هایی که امکان دسترسی مناسب برای تعمیرات را نداشته باشد، به هیچ عنوان نباید نصب شود. بدیهی است بریده شدن کف و سقف کابینت باید با رضایت خریدار همراه باشد.

در پکیج های فن دار در صورت نیاز از حلقه های کم کننده حجم مناسب باید استفاده شود و محل اتصال دودکش به دستگاه با استفاده از واشر چسبی آب بندی زرد رنگی که داخل نایلون دفترچه دستگاه وجود دارد باید آب بندی شود.

در صورت نیاز به افراد متخصص در تعمیر پکیج کرج و نصب و اتصال بندی رادیاتورها تنها کافی است به سایت ایران دما مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت در محل مورد نظر شما اعزام شوند.

نحوه اتصال بندی رادیاتور ها چگونه است ؟

حتما بدانید که یکی از رایج ترین رادیاتورهای موجود که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ رادیاتور پنلی است که به موجب اتصال بندی رادیاتورها باید حتما نکاتی را مدنظر قرار داد تا با در نظر گرفتن این نکات مهم و عوامل متفاوت بتوان رادیاتورها را در منزل خود نصب کنید تا با نصب پکیج و راه اندازی رادیاتورها از این به بعد به جای استفاده از بخاری بتوانید از وجود رادیاتورهای منحصر به فرد بهره مند شوید.

نکات بسیار مهم در اتصال بندی رادیاتورها :

قبل از نصب رادیاتور ها باید حتما نکاتی را مدنظر قرار دهید که از جمله مهمترین نکات و عواملی که قبل از نصب رادیاتور ها باید حتما به آن توجه و اهتمام کافی ورزیده شود؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل :

1- تعیین دیوار مناسب :

قبل از شروع هر فرایندی باید حتما دیوار مناسب را به موجب نصب رادیاتورهای پنلی انتخاب کنید و لوازم مربوط به نصب را نیز آماده کنید. دیوار مورد نظر برای نصب رادیاتور ها باید از هر نظر کاملا عایق بندی شده باشد تا مشکلی در ادامه برای شما به وجود نیاورد.

از جمله لوازم و تجهیزاتی که در این مورد استفاده می شود؛ شامل تعداد مناسب براکت ها بر حسب طول رادیاتور، هواگیری، شیر یک پارچه، دو شاخه کروم، کلید مخصوص هواگیری اشاره داشت که باید قبل از نصب رادیاتور این تجهیزات آماده باشند. در صورت نیاز به افراد متخصص در تعمیر پکیج کرج و نصب و اتصال بندی رادیاتورها تنها کافی است به سایت ایران دما مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت در محل مورد نظر شما اعزام شوند.

2- اطمینان داشتن از لوله کشی و اتصال برق به سیم ها :

باید قبل از نصب رادیاتور ها به لوله کشی مناسب پکیج ها اطمینان حاصل کنید و لوله کشی برق به سیم ها را نیز بررسی کنید.

3- نصب براکت ها :

با در نظر گرفتن عبور از مراحل گفته شده در این مرحله باید براکت ها را در محلی روی دیوار تقریبا 4 سانتی متر بالاتر از کف زمین نصب کرد. سپس رادیاتور را در مقابل براکت قرار داد و آن را روی پایه قرار داد، سپس عایق آن را باید به خوبی بسته و فتر آن را کاملا چفت کرد.

4- نصب اتصالات BSP :

بعد از آن که رادیاتور را روی پایه قرار دادید، باید اتصالات BSP را نصب کنید. با نصب لوله ها و اتصالات به زمانی که رادیاتور به سیستم گرمایشی وصل شود؛ باید هوای داخل آن را به صورت کامل خارج کنید. همچنین باید احتیاطات لازم را در این خصوص در نظر داشته باشید و همه آن را مورد بررسی قرار دهید تا به این درجه از اطمینان برسید که هیچ گونه نشستی در هیچ جایی اتفاق نخواهد افتاد.

بنابراین با در نظر گرفتن مراحل یاد شده شما کاربران گرامی می توانید بعد از نصب پکیج و نکات مربوط به آن و همچنین اتصال بندی رادیاتور از وجود این گونه از سیستم های گرمایشی در منزل خود بهره مند شده و برای همیشه از شر سیستم های گرمایشی خطرساز خود را رها کنید.

در صورت نیاز به افراد متخصص در تعمیر پکیج کرج و نصب و اتصال بندی رادیاتورها تنها کافی است به سایت ایران دما مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت در محل مورد نظر شما اعزام شوند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات