روش تعمیر لوله های معیوب ورودی و خروجی پکیج

روش تعمیر لوله های معیوب ورودی و خروجی پکیج

روش تعمیر لوله های معیوب ورودی و خروجی پکیج

تعمیر لوله های معیوب ورودی و خروجی پکیج دیواری، امری تخصصی است که از عهده ی هر فردی بر نمی آید، بنابراین چنانچه لوله های ورودی و خروجی یا همان رفت و برگشت پکیج شما دچار مشکل است؛ کافی است به سایت ایران دما مراجعه کنید و از تعمیر کاران حرفه ای ما در این حوزه کمک بگیرید تا در اسرع وقت مشکل شما را حل کنند. بنابراین در تعمیر پکیج در کرج از تعمیرکاران حرفه ای ایران دما کمک بگیرید.

لوله های ورودی و خروجی پکیج :

در پکیج های دیواری هنگامی که پکیج آب را گرم می کند، آب به بیرون جریان پیدا می کند و در سیستم گرمایشی شما به گردش درمی آید، این آب توسط لوله ی رفت و یا همان ورودی وارد سیستم گرمایشی می شود.

همین آب بعد از به گردش درآمدن در سیستم با استفاده از لوله ی خروجی یا همان برگشت به پکیج بر می گردد. احتمالا توجه کرده اید که لوله ی رفت به سرعت داغ می شود و معمولا داغ تر از لوله ی برگشت می باشد.

این به خاطر آن می باشد که وقتی شما پکیج را روشن می کنید همه ی رادیاتورها سرد هستند. آنها مقداری از گرمای آب را جذب می کنند و به همین علت آبی که وارد لوله ی برگشت می شود خنک تر می باشد. هر چقدر سیستم گرمایشی خانه گرم تر شود، اختلاف دمای بین این دو لوله نیز کمتر خواهد شد.

لوله ی ورودی داغ و لوله ی خروجی سرد می باشد علت چیست ؟

برای این که آب به سرعت به گردش در بیاید، قطر لوله های مسی ورودی و خروجی پکیج باید حداقل 22 میلی متر باشد. یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به دمای لوله ها این می باشد که با وجود داغ بودن لوله ی رفت لوله ی برگشت سرد می باشد.

به طور معمول لوله های رفت زودتر از لوله های برگشت داغ می شوند، اما چنانچه با گذشت زمان لوله ی برگشت داغ و یا حتی گرم هم نشد، احتمالا پکیج شما دارای است.

مواردی که موجب بروز مشکل در لوله های ورودی و خروجی می شوند شامل :

1- خراب بودن پمپ پکیج یا تنظیمات نادرست سرعت آن می باشد.

بعد از این که پکیج آب را گرم کرد وظیفه ی پمپ آن می باشد که این آب را در داخل لوله ها و سیستم به گردش درآورد. چنانچه پمپ خراب باشد احتمالا نمی تواند با سرعت کافی این آب را در داخل سیستم پکیج به گردش در بیاورد.

به همین دلیل هنگامی که آب به آهستگی از سیستم عبور می کند و وارد لوله ی برگشت یا همان خروجی می شود به میزان قابل توجهی سرد شده است. در نهایت، لوله ی برگشت یا همان خروجی بسیار سردتر از لوله ی ورودی خواهد بود. به همین دلیل در تعمیر پکیج در کرج از تعمیرکاران حرفه ای ایران دما کمک بگیرید.

بنابراین خراب شدن پمپ می تواند ناشی از عوامل زیر باشد که شامل :

– کثیفی آب گرم باعث مسدود شدن پمپ شده است.

– تنظیمات سرعت پمپ اشتباه می باشد.

– شَفت پمپ کار نمی کند.

– پی سی بی به درستی با پمپ پکیج ارتباط برقرار نمی کند.

2- تجمع هوا در سیستم پکیج دیواری :

هو گونه تجمع هوا در سیستم پکیج می تواند موجب شود که سیستم به شکل متناوب و ناپایدار کار کند. این تجمع هوا می تواند در پمپ، رادیاتورها و یا رادیاتور حوله خشک کن باشد.

همه ی این هوا باید از سیستم خارج شود، به این صورت که ریل های رادیاتور حوله خشک کن و رادیاتورهای پنلی دارای شیر تخلیه ای هستند که اجازه می دهد این هوا به بیرون راه پیدا کند؛ هوای آن ها با استفاده از کلید هواگیری تخلیه می شود.

چنانچه بعد از هواگیری هنوز لوله ی برگشت سرد می باشد، امکان دارد هوا در داخل پمپ جمع شده باشد. چنانچه مشکل این باشد به احتمال بسیار صدا تق تق از پکیج شنیده می شود، چرا که پمپ نمی تواند درست کار کند.

به علت این که هواگیری پمپ نیاز به باز کردن کاور روی پکیج دارد، توصیه می شود برای تعمیر پکیج کرج به سایت ایران دما مراجعه کنید و با تعمیرکاران حرفه ای ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید : نحوه هواگیری رادیاتورها (لینک مربوط به این مطلب گذاشته شود)

3- مسدود شدن سیستم گرمایشی پکیج :

هنگامی که لوله ی رفت یا همان ورودی داغ می باشد، اما لوله ی برگشت سرد است به احتمال بسیار عامل بروز مشکل وجود انسداد در سیستم گرمایشی محسوب می شود. این انسداد می تواند تجمع لجن در داخل سیستم گرمایشی مرکزی یا تجمع رسوبات به شمار رود.

باید بدانید که این رسوبات املاح موجود در آب هستند که به هر جایی می چسبند؛ در صورتی که لجن از زنگ زدن داخلی لوله ها و رادیاتورها سرچشمه می گیرد.

هنگامی که این مواد تجمع پیدا کنند، می توانند رادیاتورها و یا حتی لوله ی برگشت پکیج شما را مسدود کنند. این انسداد جلوی جریان آب را می گیرد بنابراین رادیاتورها گرم نمی شوند و دمای لوله ی برگشت یا همان خروجی هم در بهترین حالت ممکن کمی گرم خواهد بود.

اولین راه حل برای این موضوع این می باشد که از طریق مواد شیمیایی انسداد سیستم را از بین ببرید.

با این کار قسمت عمده ای از لجن ها و رسوبات از بین می روند. موردی که بدان نیاز دارید یک ماده رسوب زدا برای گرفتن رسوبات و همچنین یک فیلتر پکیج برای گرفتن لجن سیستم گرمایشی می باشد.

هر دوی آنها بعد از هر سرویس باید به صورت کامل تمیز شوند. در غیر این صورت دچار انسداد می شوند و دیگر نمی توانند موادی که در سیستم به گردش درمی آیند را جذب کنند.

4- تعداد بسیاری ریل حوله ای یا رادیاتور به سیستم اضافه کرده اید:

پکیج ها طبق BTU دارای مشخصاتی هستند که این یک واحد اندازه گیری برای گرما محسوب می شود.

لوله ها، رادیاتورها، پکیج و حتی پمپ آن همگی متناسب با مصرف انرژی شما آماده می شوند. چنانچه تعداد رادیاتورها یا ریل های حوله ای را افزایش دهید، ضروری است که پکیج آب بیشتری را گرم کند و پمپ آب بیشتری را به گردش درآورد.

این یک موضوع رایج نیست، اما چنانچه تعداد رادیاتورها و ریل های حوله ای را افزایش دهید امکان دارد سیستم تشنه باقی بماند و آب کافی دریافت نکند و در نهایت لوله ی برگشت و یا همان خروجی سرد شود.

تعمیر لوله های معیوب ورودی و خروجی پکیج دیواری، امری تخصصی است که از عهده ی هر فردی بر نمی آید، بنابراین چنانچه لوله های ورودی و خروجی یا همان رفت و برگشت پکیج شما دچار مشکل است؛ کافی است به سایت ایران دما مراجعه کنید و از تعمیر کاران حرفه ای ما در این حوزه کمک بگیرید تا در اسرع وقت مشکل شما را حل کنند. بنابراین در تعمیر پکیج در کرج از تعمیرکاران حرفه ای ایران دما کمک بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات