علت روشن نشدن پکیج چیست و چه راه حلی دارد؟

علت روشن نشدن پکیج چیست و چه راه حلی دارد؟

علت روشن نشدن پکیج چیست و چه راه حلی دارد؟

پکیج یکی از دستگاه های مهم در خانه به شمار می رود و عملکرد صحیح آن اهمیت ویژه ای دارد به این دلیل که در فصول گرم، آب گرم مورد نیاز افراد را فراهم می کند و در فصول سرد هم علاوه بر آب گرم، وظیفه گرم کردن خانه را نیز بر عهده دارد.

بنابراین چنانچه به صورت ناگهانی برای پکیج شما اتفاقی بیفتد این موضوع به هیچ وجه خوب نخواهد بود. پکیج ها از لوله ها و قطعات متفاوتی تشکیل شده اند که همگی در کنار هم به خوبی کار می کنند تا عملکرد کلی پکیج مناسب باشد، با این وجود در اثر عوامل متفاوتی عملکرد پکیج دچار اختلال می شود و روشن نمی شود؛ 

در ادامه ی این مطلب با عواملی که موجب روشن نشدن پکیج می شود، آشنا می شویم و برای رفع آن مشکل اقدام می کنیم. با مجموعه تخصصی ایران دما در رابطه با تعمیر پکیج خود در کرج همراه باشید.

بررسی عوامل مختلف در اختلال عملکرد و روشن نشدن پکیج:

1- کمبود آب در مخزن پکیج :

برای اینکه پکیج بتواند عملکرد درستی داشته باشد به میزان حداقلی آب احتیاج دارد. مشکلاتی همچون ایراد در شیر پرکن، منبع آب و همچنین نشتی پکیج می تواند یکی از دلایل روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه باشد. یکی دیگر از عوامل آن که می توان از آن طریق فشار آب پکیج را سنجید، عقربه ی فشار است که باید بین یک و 2 بار باشد، چنانچه عقربه فشار کمتر از این میزان باشد پکیج خاموش می شود و به دنبال آن روشن نشدن پکیج نیز قابل انتظار می باشد.

2- کم بودن فشار گاز پکیج :

اصلی ترین عامل کارکرد پکیج گاز ورودی آن می باشد؛ چنانچه مشکلی در رسیدن گاز به پکیج اتفاق بیفتد، به عنوان مثال شیر بسته شود یا فشار آن کاهش پیدا کند؛ به پکیج شما اجازه روشن شدن نمی دهد. در پکیج ایران رادیاتور این مشکل به شکل چراغ قرمز نشان داده می شود. در صورتی که حتی گاز ورودی قطع شده باشد، شعله تشکیل نشده و در نتیجه پکیج هم روشن نمی شود.

3- خرابی جرقه زن پکیج :

یکی از دلایلی که می تواند منجر به روشن نشدن پکیج شود، خرابی جرقه زن دستگاه است، در صورتی که جرقه زدید و شعله پکیج گاز بیرون داد ولی روشن نشد می‌توانید از یک کبریت و یا فندک کمک بگیرید، چنانچه پکیج شما روشن نشد، علت روشن نشدن آن خرابی جرقه زن می باشد که باید تعویض شود.

یکی دیگر از مواردی که اتفاق می افتد این می باشد که فاصله ای بین جرقه زن و شعله افتاده است و گاز به جرقه زن نمی‌ رسد که بخواهد پکیج شما را روشن کند، در این حالت باید آن بخش از پکیج تعمیر شود.

4- وجود هوا در لوله های مدار پکیج :

چنانچه به جای آب در داخل پکیج هوا وجود داشته باشد، پمپ به ناچار هوا را در مدار به جریان می اندازد؛ در این صورت برد دستگاه کمبود آب را تشخیص می دهد و از روشن شدن پکیج پیشگیری می کند. این یکی از شایع ترین دلایل روشن نشدن پکیج به شمار می رود که بهترین کار هواگیری لوله ها و رادیاتورها می باشد.

5- مسدود بودن مدار گرمایشی پکیج :

چنانچه لوله ها و رادیاتورها مسدود شده باشد، فشار در مدار کاهش پیدا می کند و همین امر موجب روشن نشدن پکیج می شود. از آن جایی که رسوبات از سختی بالای آب ناشی می شود، می توانید برای برطرف کردن این مشکل از نصب قطعه سختی گیر استفاده کنید.علاوه بر آن می توانید با انجام عملیات اسید شویی، رسوب زدایی حرفه ای و تعمیر پکیج در کرج توسط تعمیرکاران متخصص ایران دما تمام رسوبات را از پکیج پاک کنید.

6- خرابی پمپ آب پکیج :

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره شد، کار پمپ دستگاه این می باشد که آب را به داخل مدار گرمایشی به جریان بیندازید. چنانچه این قطعه دچار خرابی یا سوختگی شود آب به خوبی در دستگاه به گردش نمی افتد. در نهایت برد مشکل کم شدن آب را متوجه می شود و دیگر به پمپ اجازه روشن شدن پکیج را نمی دهد. اما چنانچه پمپ ضعیف شده باشد با خاموش و روشن شدن پکیج این اختلال نمایان گر می شود. این در حالی است که بعد از مدتی پمپ به صورت کامل می سوزد و دستگاه هرگز روشن نمی شود.

 7- ایراد در دودکش پکیج :

دودکش اصلی ترین عامل تخلیه دود حاصل از احتراق می باشد، چنانچه نصب دودکش پکیج به درستی نصب نشود یا اینکه فاصله مناسب و استاندارد آن رعایت نشده باشد، دود نمی تواند از دستگاه خارج شود و قسمتی از این دوده ها در دستگاه جمع می شوند.

در نتیجه تجمع این دوده ها موجب می شود که سنسور دود نتواند به خوبی دود را تشخیص دهد و خود به خود دستگاه را خاموش می کند؛ در این صورت دیگر دستگاه شما روشن نمی شود و شما باید هر چه سریع تر در جهت رفع مسدودیت لوله پکیج خود اقدام کنید.

8- خرابی الکترود تشخیص شعله پکیج :

الکترود دود قطعه ای می باشد که شعله را تشخیص می دهد. بنابراین خرابی الکترود یون یکی از علت های روشن نشدن پکیج به شمار می رود. در مواردی با کثیف شدن و تنظیم نبودن این قطعه با جرقه زن دستگاه مورد نظر شما دیگر روشن نمی شود. بنابراین می توانید به کمک یک سمباده الکترود یون را تمیز کنید یا اینکه فاصله آن را مجدد تنظیم کنید. این مشکل در اکثر پکیج ها اتفاق می افتد و می تواند یکی از دلایل روشن نشدن پکیج باشد.

9- خرابی شمعک پکیج :

گاهی اوقات خرابی خود شمعک عامل اصلی روشن نشدن پکیج در حالت زمستانه دستگاه محسوب می شود. شما کاربران گرامی می توانید شیر آب گرم را باز کنید و به شکل دستی فندک بزنید تا شمعک روشن شود. در مواردی امکان دارد به دلیل گرفتگی به علت کثیفی و گرد و خاک، لوله های نازک شمعک قطع و در نتیجه مانع روشن شدن پکیج شود.

10- جوش آوردن پکیج :

یکی از اصلی ترین علت های روشن نشدن پکیج می تواند جوش آوردن دستگاه باشد. دلایلی همچون خرابی ان تی سی، رسوب گرفتن مبدل ثانویه و تنظیم کلید دما می تواند موجب جوش آوردن پکیج و در نتیجه روشن نشدن پکیج مورد نظر شما شود.

11- ایراد از برد پکیج :

چنانچه تمام موارد بالا را چک کردید و مشکل از هیچ کدام از قطعات نبود، ایراد از برد پکیج شما می باشد. از آن جایی که برد همچون مغز دستگاه عمل می کند و تمام دستورات را دریافت، پردازش و اجرا می کند. در صورت خرابی کلی این قطعه مهم هیچ پیغامی دریافت یا صادر نمی شود. به همین دلیل این عامل اصلی روشن نشدن تمام پکیج در تمام مدل ها و برندها محسوب می شود.

12- خرابی ترموستات دستگاه :

در اکثر موارد علت روشن نشدن پکیج خرابی ترموستات می باشد. خرابی ترموستات موجب می‌شود که به درستی دمای آب پکیج را تشخیص ندهید و در زمان نامناسب پکیج خاموش شود و چنانچه بخواهید آن را روشن کنید روشن هم نشود. برای برطرف کردن این مشکل باید ترموستات را به صورت کلی تعویض کنید و یا اینکه امکان دارد مشکل از قطعی یکی از سیم‌های متصل به آن باشد که با وصل کردن آن مشکل رفع شود.

نکات بسیار مهم برای نگهداری از پکیج خود :

پکیج از جمله لوازمی است که مدام در حال کار می باشد، بنابراین مراقبت درست و اصولی از آن اهمیت فراوانی دارد. برای نگهداری صحیح و اصولی از پکیج خود به نکات زیر توجه کنید :

– قرار دادن پکیج در مکان مناسب؛ مکان هایی چون انباری و آشپزخانه برای نصب پکیج بسیار مناسب است و پکیج باید یک تا دو متر از زمین فاصله داشته باشد.

– استفاده از کلاهک مناسب برای دودکش پکیج؛ همچنین به یاد داشته باشید که قبل از شروع فصل سرما مسیر دودکش رو بررسی کنید.

– استفاده از فیلتر مناسب؛ فیلترهای مغناطیسی به این علت که قدرت رسوب گیری بسیاری دارند، گزینه مناسبی به شمار می روند.

– کنترل فشار پکیج به صورت روزانه؛ یک تا یک و نیم، فشار نرمال پکیج دیواری محسوب می شود.

– سرویس پکیج به صورت منظم و دوره ای؛ یکی از نکات بسیار مهم این می باشد که پکیج خود را سالی یک بار یا دو سال یک بار به صورت دوره ای سرویس کنید.

هزینه تعمیر پکیج کرج چقدر است ؟

اگر در مورد هزینه‌ها و اجرت تعمیرکار تخصصی پکیج ایران دما نگران هستید، بهتر است بدانید که با استفاده از تعمیرکاران تخصصی ایران دما می‌توانید از مناسب ترین قیمت ها بهره مند شوید.

شما با سپردن کار به متخصصان مجرب ایران دما دیگر نیازی نیست نگران خرید قطعات باشید، چرا که تعمیرکاران حرفه ای ما در تعمیر پکیج در کرج با کیفیت‌ترین قطعات را برای برطرف کردن مشکل روشن نشدن پکیج شما، با بهترین قیمت ها خریداری می‌کنند و آن‌ها را با فاکتور به شما ارائه خواهند داد. پس دیگر نگران هزینه‌ها نباشید و با مراجعه به سایت ایران دما درخواست خود را مبنی بر اعزام فوری تعمیرکار پکیج، ثبت کنید تا به سرعت پکیج شما تعمیر شود.

چرا مجموعه ایران دما ؟

برای تعمیر پکیج کرج توصیه می شود که از یک مرکز تخصصی تعمیر پکیج در کرج معتبر با سابقه کاری بالا کمک بگیرید و مجموعه ایران دما این مزیت را دارد.
تعمیرکاران حرفه ای و متخصص از دیگر مزایای ایران دما می باشد که به پکیج شما آسیب وارد نمی‌کنند و در بهترین حالت آن را عیب یابی کرده و به راحتی تعمیر می‌کنند.
بنابراین شما می توانید با مراجعه به سایت ایران دما از تخصصی ترین تعمیرکاران ما بهره مند شوید، تا به سرعت در محل مورد نظر شما اعزام شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات