آموزش راه اندازی و روشن کردن انواع پکیج چون ایران رادیاتور، بوتان، لورچ، ایساتیس و…

آموزش راه اندازی و روشن کردن انواع پکیج چون ایران رادیاتور، بوتان، لورچ، ایساتیس و…

آموزش راه اندازی و روشن کردن انواع پکیج بوتان، ایران رادیاتور، لورچ

در این مقاله قصد داریم تا به آموزش راه اندازی و روشن کردن انواع پکیج چون ایران رادیاتور، بوتان، لورچ،شوفاژکار،نوژان انرژی،ایساتیس و… به شما کاربران گرامی بپردازیم؛ در ادامه ی این مطلب همراه مجموعه تخصصی ایران دما باشید.

– راه اندازی و روشن کردن پکیج برند بوتان، ایران رادیاتور، لورچ و ایساتیس چگونه می باشد ؟

نکات مورد توجه قبل از روشن کردن پکیج شامل چه مواردی است؟

بهتر است قبل از آشنایی با روش روشن کردن انواع پکیج ، به یک سری از مهمترین پارامترها توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید به شکل صحیح اقدام به روشن کردن پکیج مورد نظر خود کنید.

از مهمترین نکات و گزینه های مورد قابل توجه قبل از روشن کردن پکیج بوتان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– لوله های مربوط به گاز را مورد بررسی قرار داده و از عدم نشتی آنها اطمینان حاصل کنید.

– عملکرد مربوط به پتانسیومتر را کنترل کنید و از روشن و خاموش شدن به موقع مشعل مطمئن شوید.

– به درجه آب گرم در ابتدای کار توجه فراوانی را داشته باشید.

– فلوسوئیچ های مربوط به آب دستگاه را بررسی کنید.

– دمای مدار گرمایش را مورد بررسی قرار دهید.

– فرآیند مربوط به جرقه زنی مشعل را با چشم خود کنترل کنید و از جرقه زنی آن اطمینان حاصل کنید.

نحوه روشن کردن پکیج بوتان در فصل زمستان چگونه است؟

روش روشن کردن پکیج بوتان در فصل زمستان بسیار راحت است و برای انجام آن بهتر است که مراحل زیر را با دقت بسیار طی کنید:

– اولین مرحله برای راه اندازی و روشن کردن پکیج در فصل زمستان کنترل فشار آب پکیج می باشد که باید بین عدد یک و دو بار باشد. چنانچه فشار آب کمتر از یک بار بود، در این صورت می توانید شیر کوچک زیر پکیج را کمی باز کرده و مدتی صبر کنید تا فشار به بالای عدد یک افزایش یابد و شیر را محکم ببندید؛ سعی کنید این عدد همیشه روی 1.5 بار باشد.

– سپس ولوم انتخاب وضعیت پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید.

– در مرحله ی بعد از طریق ولوم دما، درجه حرارت آب گرم را کنترل کنید و به اندازه مورد نیاز خود برسانید.

– به دنبال آن چراغ های راهنمای پکیج را بررسی کنید تا سبز بماند.

– مسیر مربوط به دودکش را حتما بررسی کنید و از باز بودن مسیر آن اطمینان حاصل کنید.

– در این مرحله تمام فلکه های مربوط به شلنگ های تعبیه شده در زیر پکیج بوتان را باز کنید.

– همچنین شیر مربوط به رادیاتورها را باز کنید.

– بعد از داغ شدن رادیاتورها، می توانید فرایند هواگیری آنها را انجام دهید.

– بعد از هواگیری کردن، دوباره فشار آب پکیج را بررسی کنید تا بین عدد یک و دو باشد.

نحوه روشن کردن پکیج بوتان در فصل تابستان چگونه است ؟

به این موضوع توجه داشته باشید که روش روشن کردن پکیج در فصل تابستان، همچون حالت زمستان می باشد و اصلی ترین تفاوت بین این دو حالت را، قرار دادن پکیج در حالت تابستانه است.

شما کاربران گرامی می توانید دمای مربوط به پکیج را در فصل تابستان کاهش داده و از مصرف انرژی مازاد پیشگیری کنید. همچنین در راه اندازی و روشن کردن پکیج بوتان در حالت تابستانه، باید شیرهای مربوط به رادیاتورها را نیز محکم ببندید، به این دلیل که دیگر نیازی به گرم شدن منزل خود ندارید.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص روشن کردن پکیج بوتان وجود دارد، این می باشد که پکیج های بوتان از مدل ها و سری های بسیار متنوعی تشکیل شده است. نحوه ی روشن کردن آنها نیز کمی با یکدیگر متفاوت بوده و شما می توانید با توجه به مدل پکیج بوتان خود، روش صحیحی را انتخاب کرده و آن را راه اندازی و روشن کنید؛ در ادامه به توضیح انواع پکیج های بوتان می پردازیم.

نحوه راه اندازی و روشن کردن انواع مدل های پکیج بوتان :

1- پکیج بوتان مدل پارما

2- پکیج بوتان مدل ورونا

3- پکیج بوتان مدل Cv424s

4- پکیج بوتان مدل اپتیما

 

1- راه اندازی و روشن کردن پکیج بوتان مدل پارما چگونه است؟

– روش روشن کردن پکیج پارما بسیار آسان است، اولین مرحله این است که از باز بودن شیر گاز، وصل بودن برق و شیر آب مطمئن شوید.

– همچنین شیرهای مربوط به رادیاتورها را نیز بررسی کرده و آنها را باز کنید.

– فشار آب را بررسی کرده و توجه کنید که باید فشار بین یک و دو باشد.

– حالت مربوط به پکیج بوتان را برگزینید.

– سپس پکیج بوتان خود را روشن کنید. بهتر است که از انتخاب دماهای بالا اجتناب کنید، به این دلیل که این امر موجب کاهش عمر مفید پکیج های بوتان می شود.

– همچنین اگر قرار است بعد از مدت طولانی اقدام به روشن کردن پکیج کنید، توصیه می شود که در ابتدا هواگیری لازم رادیاتورها را انجام دهید.

– همچنین بهتر است به رنگ چراغ های روشن بر روی صفحه نمایشگر نیز توجه لازم را داشته باشید و در صورت مشاهده هرگونه مشکلی، با سرویس کاران حرفه ای ایران دما تماس بگیرید.

مجموعه ایران دما تخصصی ترین مجموعه در نصب، راه اندازی و تعمیر پکیج در کرج محسوب می شود.

روش روشن کردن پکیج بوتان مدل پارما به صورت زیر می باشد :

1- ابتدا شیر گاز پکیج بوتان مدل پارما را باز کنید و آن را به برق متصل کنید.

2- از باز بودن شیرهای رادیاتور و آب سرد ورودی به پکیج بوتان خود به صورت کامل اطمینان حاصل کنید.

3- فشار عملیاتی پکیج که با استفاده از مانومتر و برحسب بار خوانده می شود، باید نزدیک به 1.5 بار باشد. در صورتی که فشار کمتر و یا بیشتر از این مقدار می باشد، به کمک شیر پرکن کوچکی که در زیر پکیج بوتان قرار دارد، فشار را به 1.5 برسانید.

4- دسته انتخاب وضعیت پکیج بوتان خود را به حالت روشن یعنی در وسط قرار دهید. سپس در صورتی که در تابستان به سر می برید، برای استفاده از حالت تابستانه پکیج ولوم مربوطه را خلاف جهت عقربه های ساعت به سمت علامت شیر آب بچرخانید.

5- چنانچه در فصول سرد سال قصد روشن کردن پکیج بوتان را دارید، ولوم را به سمت بالا و علامت رادیاتورها را بچرخانید. سپس برای تنظیم دمای دلخواه برای رادیاتورهای خود، ولوم را به صورت ساعت گرد بچرخانید.

6- برای تنظیم دمای آب گرم از ولوم دیگری استفاده کرده و در بازه دمایی که بر حسب سانتیگراد می باشد، ولوم را بر روی دمای دلخواه خود تنظیم کنید. به هیچ عنوان ولوم تنظیم دمای آب گرم را در حالت sweeper قرار ندهید. این حالت با نماد یک آچار مشخص شده است و برای هنگامی کاربرد دارد که پکیج از طریق تعمیرکار حرفه ای سرویس می شود.

چندین نکته مهم :

– همانطور که گفته شد، از انتخاب تنظیمات دمای مدار گرمایش و نیز دمای آب گرم مصرفی در بالاترین حد خود اجتناب کنید. به این دلیل که این کار موجب افزایش فشار به پکیج شده و می تواند عمر مفید آن را کاهش دهد.

– در حالت تابستانه، هنگامی که مشعل و پمپ پکیج شروع به کار می افتند که حداقل یکی از شیرهای آب گرم منزل باز باشد و بهتر است که شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها را ببندید.

– چنانچه مدت زمان بسیاری پکیج شما غیر فعال بوده است، حتما مدار شوفاژ را در وهله ی اول هواگیری کنید.

– پس از تنظیم فشار پکیج بوتان شیر پرکن را دوباره ببندید.

– رنگ سبز چراغ که به صورت ثابت می باشد، وضعیت پکیج بوتان به معنای کارکرد صحیح و روشن بودن شعله را نشان می دهد. چنانچه چراغ سبز چشمک زن باشد، دستگاه در حالت آماده به کار می باشد اما شعله وجود ندارد. چنانچه چراغ قرمز به صورت ثابت باشد، دستگاه خاموش بوده و در صورتی که چراغ قرمز به صورت چشمک زن باشد، در وضعیت sweeper قرار گرفته است.

نحوه راه اندازی و روشن کردن پکیج بوتان مدل ورونا چگونه است ؟

مراحل مربوط به چگونگی روشن کردن پکیج سری ورونا نیز همچون مدل پارما بسیار آسان و نزدیک به یکدیگر می باشد که می توانید به آن مراجعه کنید.

از مهمترین مراحل مربوط به راه اندازی و روشن کردن پکیج بوتان مدل ورونا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

– چک کردن فشار آب پکیج بوتان

– انتخاب وضعیت مربوط به پکیج

– تنظیم کردن دمای آب گرم پکیج

– چک کردن چراغ های مرتبط به پکیج

– چک کردن مسیر دودکش پکیج

– بررسی لوله های آب و گاز مرتبط به پکیج

توصیه می شود به صورت مرتب و دوره ای اقدام به سرویس های پکیج بوتان خود توسط افراد متخصص ایران دما انجام دهید. مجموعه ایران دما تخصصی ترین مجموعه در نصب، راه اندازی و تعمیر پکیج در کرج محسوب می شود.

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل Cv424s چگونه است ؟

روش روشن کردن پکیج مدل cv424s نیز بسیار راحت است. شما کاربران گرامی می توانید با توجه به تغییرات نمایان شده در صفحه نمایشگر پکیج بوتان خود، به راحتی فرایند مربوط به روشن کردن این دستگاه را انجام دهید.

شما می توانید مراحل قبلی گفته شده در خصوص روش روشن کردن پکیج بوتان مدل پارما و ورونا را این مدل هم تکرار کرده و در کمتر از چند دقیقه، به راحتی پکیج خود را روشن کنید.

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل اپتیما چگونه است ؟

مراحل مربوط به روش روشن کردن پکیج اپتیما نیز مانند مدل های قبلی پکیج بوتان بسیار آسان و نزدیک به یکدیگر است.

بنابراین برای روشن کردن پکیج اپتیما کافی است مراحل قبلی ذکر شده در خصوص چگونگی روشن کردن انواع پکیج بوتان را نیز در این بخش تکرار کرده و در کمتر از چند دقیقه، به راحتی پکیج بوتان اپتیما را روشن کنید.

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مدل L24ff و L28ff چگونه است ؟

1- ابتدا شیر گاز را باز کرده و پکیج را به برق وصل می کنید.

2- حالت کارکرد دستگاه را با توجه به موقعیت فصلی خود برگزینید. در فصل زمستان ولوم را به سمت چپ و در فصل تابستان به سمت راست بچرخانید.

3- در زیر پکیج ایران رادیاتور را بررسی کنید تا شیرهای شلنگ های آب ورودی و رفت و برگشت رادیاتورها باز باشند.

4- پکیج خود را به فشار مناسب و نرمال یعنی 1.5 بار برساند. در صورت کم یا زیاد بودن فشار بار پکیج می توانید از شیر پرکن در زیر پکیج ایران رادیاتور استفاده کنید.

5- توسط ولوم های موجود بر روی دستگاه به ترتیب دمای آب گرم و مدار رادیاتورها را برگزینید؛ چرخاندن ساعت گرد ولوم موجب افزایش دما می شود.

6- اگر برای مدتی پکیج خاموش بوده، احتمال دارد که هوا در ابتدای لوله گاز مشعل قرار گرفته باشد و از روشن شدن مشعل پیشگیری کند. در این شرایط به مدت حداقل 2 ثانیه پکیج را در حالت ریست قرار دهید و سپس مراحل روشن کردن پکیج را تکرار کنید.

نحوه راه اندازی و روشن کردن پکیج ایران رادیاتور مدل M24ff چگونه است ؟

مراحل روشن کردن و راه اندازی پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff یکسان با سایر مدل های این برند می باشد؛ بنابراین باید موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

– ابتدا دستگاه را با چرخاندن ولوم بر روی عدد یک در حالت روشن قرار دهید.

– در صورتی که در فصل تابستان هستید، ولوم تنظیم دمای رادیاتورها را تا انتهای سمت چپ و بر روی حالت صفر قرار دهید. برای آب و هوای معتدل آن را بر روی حالت مینیمم قرار دهید و چنانچه در فصل زمستان هستید، آن را به نزدیک حالت ماکزیمم برسانید.

– شیرهای آب و فشار پکیج ایران رادیاتور خود را بررسی کنید.

هنگامی که شیر آب گرم خانه خود را باز می کنید. چراغ های نشانگر دما بر روی پکیج دو به دو و از سمت چپ شروع به چشمک زدن می کند. این امر نشان دهنده عملکرد پکیج در حالت آب گرم مصرفی می باشد.

نحوه راه اندازی و روشن کردن پکیج لورچ چگونه است ؟

یکی دیگر از پکیج‌های محبوب، پکیج لورچ می باشد، این دستگاه از یک پنل ساده که دارای یک پیچ و صفحه نمایشگر می باشد تشکیل شده است.

– برای فعال کردن حالت زمستانه پکیج باید چرخونک را بچرخانید تا به نشان‌گر خورشید برسد. بعد از این کار می بینید که چراغ خورشید شروع به چشمک زدن می‌کند و شما با فشار دادن کلید می‌توانید آن را بر روی وضعیت زمستانه قرار دهید که در ادامه ی این مرحله مشاهده می‌کنید که چراغ برف روشن خواهد شد.

– افزایش و کاهش دمای آب‌ گرم مصرفی در پکیج لورچ :

در صورتی که می‌خواهید دمای آب مصرفی پکیج لورچ را تغییر دهید کلید را بچرخانید تا به وضعیت 7 برسد و شروع به چشمک زدن کند. بعد از آن با فشار دادن کلید A دمای مورد نظر خود را برگزینید.

– افزایش یا کاهش دمای آب رادیاتورها به این صورت انجام می شود که :

در صورتی که نیاز داشتید دمای آب‌ گرم پکیج خود را افزایش دهید کلید A را بچرخانید تا قسمت شماره 7 چشمک بزند؛ در ادامه با فشار دادن کلید A می‌توانید دمای دلخواه خود را تنظیم کنید.

– فعال کردن حالت تابستانه پکیج :

برای قرار دادن پکیج لورچ خود بر روی حالت تابستانه باید کلید A را بچرخانید تا روی قسمت شماره 6 برسد، در این حالت نشانگر برف چشمک می‌زند. با یک بار فشار دادن کلید A نشانگر خورشید که شماره 5 می باشد روشن می‌شود، در این حالت دستگاه به حالت تابستانه تنظیم شده است.

نحوه راه اندازی و روشن کردن پکیج ایساتیس، فرولی، آریستون، تاچی و سایر موارد :

با توجه به مراحلی که در خصوص روشن کردن پکیج بوتان، ایران رادیاتور و لورچ آموزش داده شد، نحوه روشن کردن پکیج ایساتیس، آریستون، فرولی، تاچی، گلدیران و… نیز تفاوتی ندارد و شما به خوبی قادر به انجام آن خواهید بود.

امکان دارد در بعضی از برندهای خارجی پکیج، با صفحه کاربری شلوغ و چندین دکمه متفاوت مواجه شوید. اما اساس کار یکی می باشد و توجه به علائم و نشانه ها بر روی پنل کاربری می تواند شما را بسیار راهنمایی کند.

در این مطلب درباره تعمیر پکیج کرج، به راه اندازی و روش روشن کردن پکیج بوتان، ایران رادیاتور و لورچ سایر برندها پرداختیم و مراحل را برای چندین مدل رایج آموزش دادیم.

علاوه بر آن اشاره شد که نحوه روشن کردن پکیج گلدیران، ایساتیس، آریستون، تاچی، فرولی و… نیز یکسان بوده و از روند مشابهی پیروی می کنند.

در صورتی که با خواندن این مطالب موفق به راه اندازی و روشن کردن پکیج خود نشدید، یا مشکلی در پکیج دیواری شما پیش آمده که نیازمند خدمات سرویس و تعمیر پکیج در کرج هستید، حتما از تعمیرکاران متخصص مجموعه ایران دما استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن پکیج شما را راه اندازی و یا تعمیر کنند.

راه اندازی و تنظیمات انواع پکیج ها دارای فوت و فن هایی است که توصیه ما به شما این می باشد که اگر در کارهای فنی مهارتی ندارید و یا احساس می کنید پکیج تان دارای مشکل می باشد با همکاران متخصص ما در تعمیر پکیج کرج تماس بگیرید تا کار راه اندازی زمستانه پکیج شما بدون خسارت انجام شود.مجموعه ایران دما تخصصی ترین مجموعه در نصب، راه اندازی و تعمیر پکیج در کرج محسوب می شود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات