راهنمای خرید بهترین آبگرمکن دیواری

راهنمای خرید بهترین آبگرمکن دیواری

قبل از خرید و انتخاب بهترین آبگرمکن دیواری، مطالعه این مقاله به شما کمک زیادی می کند. داشتن آب گرم در تمام فصول سال برای مردم مهم است، زیرا برای اکثر کارهایی مانند حمام کردن، آشپزی و غیره به آب گرم نیاز است. به همین دلیل مردم به دنبال خرید بهترین آبگرمکن دیواری هستند. احتمالاً هنگام خرید آبگرمکن این سؤالات را دارید:

  • چه آبگرمکن دیواری بخرم؟
  • بهترین برند آبگرمکن برقی چیست؟
  • معایب آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟
  • بهترین آبگرمکن دیواری برقی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
  • در خرید آبگرمکن دیواری به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید آبگرمکن عجله نکنید و حتما به نکات زیر برای خرید بهترین آبگرمکن دیواری برای منزل خود توجه کنید. در این مقاله از سایت ایران دما به سوالات مقایسه ای از جمله بهترین مدل آبگرمکن دیواری بوتان و اینکه آبگرمکن ایران شرق بهتر است یا بوتان  و تعمیر تخصصی انواع آبگرمکن پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

آبگرمکن ها مدل های مختلفی دارند به همین دلیل لازم است قبل از خرید بهترین آبگرمکن دیواری با مدل های مختلف موجود در بازار آشنا شوید. از نظر ظاهری آبگرمکن در دو مدل دیواری و ایستاده در بازار موجود می باشد و از نظر مصرف سوخت به دو صورت گازی و برقی موجود می باشد که برای این منظور توضیح مختصری در مورد انواع آن شرح داده ایم. از آبگرمکن ها

  • آبگرمکن دیواری:

به این نوع آبگرمکن ها آبگرمکن بدون مخزن نیز می گویند که یکی از مزیت های آنها فضای کوچکی است که اشغال می کنند و برای آپارتمان ها و فضاهای کوچک بسیار مناسب است.

  • آبگرمکن ایستاده:

آبگرمکن های ایستاده که به آنها آبگرمکن مخزنی می گویند، در واقع یک مخزن بزرگ دارند که در آن آب را گرم می کنند. این مخزن در ابعاد و اندازه های مختلف موجود است که می توانید با توجه به شرایط خود و میزان آبی که مصرف می کنید مناسب ترین سایز را انتخاب کنید.

  • آبگرمکن گازی:

در واقع نوعی آبگرمکن هستند که سوخت آن گازی است که هم به گاز شهری و هم به کپسول گاز متصل می شود.

  • آبگرمکن برقی:

آبگرمکنی که آب را از طریق برق گرم می کند، آبگرمکن برقی نامیده می شود که هم می تواند ایستاده و هم به صورت دیواری باشد.

آبگرمکن برقی به گونه ای عمل می کند که با بازکردن شیر آب گرم، بخاری های خود را برای گرم کردن آب روشن می کند، در کنار مزایای فراوان، یکی از معایب آبگرمکن برقی مصرف بالای برق آن نسبت به مدل های دیگر است. . در ادامه با ما همراه باشید تا بر اساس فاکتورهایی که گفته می شود بهترین برند آبگرمکن برقی را انتخاب کنید.

آشنایی با بهترین آبگرمکن ایستاده

اگر سوال شما هم “چه آبگرمکن دیواری بخرم” است و قصد خرید بهترین آبگرمکن دیواری یا ایستاده را دارید، باید نکاتی را در هنگام خرید در نظر بگیرید، مثلا برای تشخیص بهترین برند آبگرمکن ایستاده. ، بهتر است بدانید آبگرمکن های ایستاده دارای 2 نوع مخزن گاز بوده و به صورت برقی تقسیم بندی می شوند. تفاوت در نحوه کار آنها این است که آب سرد مخزن آبگرمکن با گاز یا برق گرم می شود و اطمینان حاصل می شود که آب مخزن آبگرمکن همیشه گرم  است. حتی اگر شیر آب گرم باز نشود.

این موضوع یکی از معایب آبگرمکن های مخزنی دیواری و آبگرمکن های مخزنی دیواری پیش جوش می باشد. زیرا اتلاف انرژی آنها بسیار زیاد است. مدل های جدیدتر آبگرمکن مانند آبگرمکن دیواری خارجی، اتلاف حرارت را به میزان قابل توجهی کاهش داده و در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. بنابراین هنگام خرید آبگرمکن برای کاهش میزان گاز مصرفی به برچسب انرژی روی آبگرمکن توجه کنید.

برای خرید بهترین آبگرمکن دیواری چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

در این قسمت مواردی را که در خرید آبگرمکن دیواری باید به آن توجه کنید را بررسی کرده ایم. با مطالعه این قسمت و جواب به سوال “آبگرمکن دیواری چه بخرم؟” می پردازیم.

ظرفیت آبگرمکن مورد نیاز:

هنگام خرید بهترین آبگرمکن دیواری، حتما ظرفیت آبگرمکن دیواری را در نظر داشته باشید. یکی از پارامترهای مهم هنگام خرید آبگرمکن، معیار اف اچ آر(( FHR است. این معیار نشان دهنده تعداد گالن آبی است که یک آبگرمکن می تواند در ساعت تولید کند.

به طور کلی آبگرمکن های گازی نسبت به آبگرمکن های برقی FHR بسیار بالاتری دارند و این معیار به ظرفیت مخزن، منبع حرارتی و اندازه شعله آبگرمکن بستگی دارد که توصیه می کنیم FHR مورد نیاز برای تامین آب گرم مصرفی خانواده خود را در نظر بگیرید.

 کارایی آبگرمکن مورد نظر:

راندمان قطعا یکی از عواملی است که یک آبگرمکن ساده را به بهترین آبگرمکن دیواری برای خرید تبدیل می کند. برای تعیین راندمان آبگرمکن هنگام خرید آبگرمکن باید به فاکتوری به نام ای اف ( EF) یا همان ضریب انرژی توجه کرد. هر چه ضریب انرژی آبگرمکن بیشتر باشد، راندمان و کارایی آبگرمکن نیز بیشتر می شود. آبگرمکن های برقی دارای EF بین 0.7 تا 0.95 و آبگرمکن های گازی دارای EF بین 0.5 تا 0.6 هستند که معمولاً این معیار در دفترچه راهنمای آبگرمکن ذکر شده است.

از نظر صرفه جویی در انرژی:

از نظر میزان مصرف انرژی، آبگرمکن های دیواری نسبت به آبگرمکن های مخزن دار انرژی کمتری استفاده می کنند. گفته می شود که استفاده از آبگرمکن های دیواری در مقایسه با سایر آبگرمکن ها بین 8 تا 50 درصد باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند. اما در مقایسه با سیستم های جدید تامین آب گرم باید بررسی و مقایسه شود.

زیرا انرژی زیادی برای گرم نگه داشتن گالن آنها مصرف می شود که در آبگرمکن های بدون مخزن مشکلی وجود ندارد. توجه داشته باشید که میزان مصرف گاز آبگرمکن دیواری بر روی برچسب انرژی آن مشخص شده است. با در نظر گرفتن مواردی مانند تنظیم شعله آبگرمکن، می توانید تاثیر بیشتری در بهینه سازی مصرف انرژی داشته باشید. علت روشن نشدن شمع آبگرمکن دیواری و موارد مشابه در این زمینه را می توان با یک تنظیم ساده شناسایی و رفع کرد.

 فشار آب:

اگر فشار آب در محل زندگی شما کمتر از حد معمول است، باید در انتخاب آبگرمکن مناسب بیشتر تحقیق کنید و مناسب ترین و بهترین آبگرمکن دیواری را تهیه کنید. زیرا حتی در آبگرمکن های کم فشار نیز حداقل فشار آب لازم است زیرا در غیر این صورت آبگرمکن روشن نمی شود. توصیه می شود در صورت امکان از آبگرمکن مدل مخزن ایستاده خریداری و استفاده نمایید. یافتن دلیل کم شعله بودن آبگرمکن دیواری با توجه به محیط و وضعیت نصب این دستگاه قابل شناسایی و بررسی است.

علاوه بر،بررسی موارد فوق وضعیت لوله کشی آبگرمکن دیواری و توجه به نصب درست تجهیزات در هنگام نصب آبگرمکن دیواری تاثیر فراوانی در میزان فشار آب دارد.

ماندگاری و  دوام بالا:

گفته می شود عمر آبگرمکن با کیفیت مخزن دار، تقریباً یک دهه است.در صورتیکه که مدل های آبگرمکن دیواری دو برابر بیشتر عمر می کنند. اگر در خرید آبگرمکن دقت کافی داشته باشید به راحتی می توانید هر ده سال یکبار خود را از دردسرهای تعویض آبگرمکن نجات دهید. داشتن اطلاعات کافی در مورد تفاوت پکیج و آبگرمکن تاثیر بسزایی در انتخاب صحیح و راندمان بالای این دستگاه ها در سیستم داخلی ساختمان دارد.

 پس از خرید آبگرمکن به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است به صورت دوره ای آبگرمکن خود را تعمیر و سرویس کنید تا از هزینه های هنگفت خرید مجدد آبگرمکن جلوگیری کنید و در صورت بروز مشکل در آبگرمکن سریعا اقدام نمایید.

معایب آبگرمکن دیواری بوتان

آبگرمکن دیواری بوتان در کنار مزایا، معایبی را نیز می توان برای آن برشمرد. از معایب آبگرمکن دیواری بوتان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه نصب و تهیه آن نسبت به آبگرمکن ایستاده بالاست.
  • در صورت خرابی، هزینه تعمیر نسبتاً زیاد است.
  • به طور کلی به دلیل استفاده از گاز و برق با هم میزان خرابی و نیاز به تعمیر بیشتر است.

بهترین مدل آبگرمکن دیواری بوتان و ایران شرق کدامند؟

برای انتخاب بهترین مدل آبگرمکن دیواری بوتان ابتدا باید به آنچه از یک آبگرمکن خوب توقع دارید، توجه کنید. به عنوان مثال، اندازه واحد بر انتخاب شما تأثیر می گذارد. اگر واحد آپارتمان شما کوچک و زیر 60 متر است، آبگرمکن بوتان B5418Rsi برای شما مناسب خواهد بود. اگر در طبقات بالای ساختمان هستید و در نتیجه ارتفاع دودکش شما کم است برای تهیه بهترین مدل آبگرمکن دیواری بوتان باید از انواع آن فن دار استفاده کنید. به عنوان مثال آبگرمکن بوتان مدل  B3318IF)) شما مناسب ترین گزینه می باشد.

اگر به دنبال مدلی هستید که از هر نظر منطقی باشد و انتظارات شما را برآورده کند، می توانید آبگرمکن بوتان B3115 را تهیه کنید. اگر از آبگرمکن انتظار ظرفیت بالاتری دارید بهترین مدل آبگرمکن دیواری بوتان برای شما مدل B4115 توربو می باشد. در مورد پاسخ به این سوال که آبگرمکن ایران شرق یا بوتان بهتر است، باید گفت که هر دوی این برندها کیفیت بالایی دارند و استانداردهای جهانی را دارند.

آبگرمکن ایران شرق بهتره یا بوتان

آبگرمکن ایران شرق برای جلوگیری از اتلاف انرژی، ارتفاع شعله را به صورت هوشمند تنظیم می کند. همچنین به دلیل قابلیت کار با گاز طبیعی و مایع می تواند در مکان هایی که لوله کشی گاز وجود ندارد کار کند. و اگر بخواهیم از مزیت آبگرمکن دیواری بوتان بگیم  راندمان مناسب  این دستگاه برای هر فضایی و هزینه مناسب آن می باشد. برای خرید بهترین مارک آبگرمکن برقی بستگی به شما دارد که به چه ویژگی هایی توجه کنید و چه مارکی بخرید.

آخرین کلمه

در این مقاله راهنمایی و نکاتی را برای تهیه و خرید بهترین آبگرمکن دیواری ارائه کرده ایم تا بتوانید بهترین آبگرمکن دیواری را عاقلانه انتخاب کنید. یکی از برندهای پرطرفدار آبگرمکن در ایران بوتان می باشد که ما بهترین مدل آبگرمکن دیواری بوتان را معرفی کردیم و در کنار مزایای آن به معایب آبگرمکن دیواری بوتان نیز اشاره کردیم. برای مقایسه جواب سوال آبگرمکن ایران شرق بهتره یا بوتان هم به اختصار داده میشه.

اگر پس از خرید آبگرمکن مورد نظر خود به یک متخصص برای نصب آبگرمکن نیاز دارید، کارشناسان ایران دما بصورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی در زمینه نصب،تعمیر و سرویس انواع پکیج و آبگرمکن دیواری شما عزیزان کرجی و حومه می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات