تعمیر پکیج باکسی و عیب یابی کدهای خطا

تعمیر پکیج باکسی و عیب یابی کدهای خطا

پکیج دیواری باکسی یکی از بهترین و با کیفیت ترین پکیج های دیواری موجود در بازار می باشد که در اصل ساخت کشور ایتالیا بوده و در حال حاضر توسط شرکت گرمیران در ایران عرضه می گردد. پکیج باکسی به عنوان یک برند معروف در بین مردم شناخته می شود. به طوری که اکثر خریداران پکیج باکسی را به عنوان اولین انتخاب خود قرار می دهند. پکیج باکسی هم به صورت تک مبدل و هم به صورت دو مبدل در بازار موجود می باشد. البته هر دستگاهی هر چند باکیفیت در نهایت دچار مشکل و آسیب می شود.

پس اگر پکیج شما مدل باکسی است، در صورت مشاهده ایراد یا مشکل در پکیج خود اصلا نگران نباشید. تعمیرکاران حرفه ای ایران دما در کمترین زمان در محل حاضر می شوند و با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت مشکل پکیج شما را برطرف می کنند. ایران دما معتبرترین نمایندگی تعمیر و سرویس انواع پکیج در شهر کرج می باشد.

پکیج باکسی نوعی پکیج دیواری ساختمان است که برای تامین آب گرم حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی و همچنین تامین آب گرم مورد نیاز بخاری استفاده می شود. در گذشته از پکیج بسیار کم و فقط در برخی ساختمان ها استفاده می شد اما به مرور زمان به دلیل عملکرد خوب آن رایج شده و امروزه افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

این محصول با نام اصلی BAXI محصول کشور ایتالیا می باشد که جایگزین بخاری و آبگرمکن و موتورخانه شده و در ایران نیز پرفروش می باشد. توجه داشته باشید که نصب آن باید توسط نصاب حرفه ای انجام شود.

پکیج باکسی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

جرقه زن، پمپ آب، شیر سه راهه، ترانسفورماتور منبع تغذیه، ترموستات، فیوز، سنسور، فن و … قطعات موجود در پکیج  باکسی به دو نوع مکانیکی و الکترونیکی تقسیم می شوند. . که هر کدام خطاها و عیب های خاص خود را دارند.

برد الکترونیکی دستگاه بسیار حساس بوده و به دلیل قرار گرفتن در مکانی مرطوب پس از مدتی نیاز به سرویس و رسوب زدایی دارد. معمولاً برد پکیج به صورت چند منظوره طراحی می شود تا در انواع مدل ها قابل استفاده باشد. این امر قابلیت تعمیر آن را افزایش داده است.

مزایای پکیج باکسی:

از مزایای پکیج مطرح باکسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. 1. قیمت مناسب
  2. 2. کیفیت و عملکرد خوب
  3. 3. راندمان بالای 90٪
  4. 4. مصرف بهینه انرژی
  5. 5. گرمایش ساختمان به صورت یکنواخت و مناسب
  6. 6. مقاوم در برابر آب و رسوبات
  7. 7. قابلت کار با گاز مایع و شهری
  8. مجهز به سنسورهای مختلف

نصب پکیج باکسی

راه اندازی و نصب جعبه پکیج با در نظر گرفتن استانداردهای بسیار مهم فقط باید توسط متخصصان این حوزه انجام شود. در نظر داشته باشید که نگهداری طولانی مدت پکیج دیواری باکسی از یک طرف به نحوه نصب پکیج باکسی و از طرف دیگر به شرایط سرویس پکیج باکسی بستگی دارد.

خدمات پکیج باکسی

حداقل هر شش ماه یک بار به خدمات  پکیج باکسی  خود توجه کنید. بدانید که اگر دستگاه شما مشکل کوچکی دارد.

با هزینه کم قابل حل است و نیازی به متحمل شدن هزینه های بعدی برای تعمیر پکیج دیواری باکسی نخواهید داشت.

سرویس پکیج باکس در مجموعه ایران دما شامل موارد زیر می باشد:

   هوادهی، سرویس پکیج فن، سرویس الکترود احتراق، سرویس کامل پمپ، تنظیم فلنج دودکش، جرم گیری مبدل ثانویه، شستشوی اسید و شستشوی مدار، سرویس فشار آب و سایر خدمات.

بررسی مشکلات رایج پکیج باکس BAXI

  • کاهش فشار آب پکیج باکسی

این مشکل به ته نشین شدن لوله ها مربوط می شود.حتما لوله ها باید رسوب زدایی شوند.

دلیل دیگر می تواند وجود سوراخ در مبدل حرارتی یا باز ماندن شیر پرکننده باشد.

  • از پکیج آب نشت می کند

در این حالت سطح مبدل پکیج جعبه ای ترک خورده یا سوراخ شده و لوله های آب شکسته می شود. برای رفع این مشکل باید پکیج جعبه خود را تعمیر کنید.

  • رادیاتورها گرم نمی شوند

اگر رادیاتورها گرم نشوند نیاز به تهویه دارند.

  • پکیج باکسی صدایی مانند سوت زدن یا تق تق می دهد

این مشکل به دلیل وجود هوا در پکیج و نوسان فشار آب ایجاد می شود.

  • دستگاه آب گرم ندارد

ابتدا فشار آب را چک کنید. در غیر این صورت، این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. خرابی ترموستات، شکستگی دیافراگم، قفل هوا و … برای رفع مشکل با خدمات نمایندگی تعمیر پکیج دیواری در کرج شرکت ایران دما تماس بگیرید.

خطاهای پکیج دیواری باکسی را بررسی کنیم:

آیا با دلایل نمایش ارور پکیج دیواری باکسی و نحوه عیب یابی و رفع کدهای ارور پکیج دیواری باکسی آشنا هستید؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، ما به شما کمک می کنیم تا با تمام خطاهای بسته و نحوه رفع آنها آشنا شوید. برای رضایت بخشی در روند تعمیر پکیج دیواری باکس، دانستن علت خطاها و همچنین مشکلات پکیج کاملا ضروری و الزامی است.

  • کد خطا E01 پکیج دیواری باکسی: افت فشار گاز دلیل نمایش این ارور می باشد. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید گاز ورودی را کنترل کنید.

راه حل: ممکن است مشکل از نرسیدن گاز به جرقه زن باشد.

  • کد خطای E02 پکیج دیواری باکسی: این ارور از کلید حرارتی پکیج باکسی منشاء می گیرد.

راه حل: سنسور حد را بررسی کنید. ممکن است با تعمیر یا تعویض سنسور مشکل حل شود.و  در برخی موارد این مشکل با اسیدشویی حل می شود.

  • پکیج دیواری باکسی کد E03: این خطا از سمت دود رخ داده است. برای حذف این کد خطای بسته جعبه ای، باید دستگاه را ریست کنید یا سیم ها را جدا کنید. اگر خطا نمایش داده نشد، باید کمپرسور را تعویض کنید
  • کد خطای E05 پکیج دیواری باکسی: این کد خطا ناشی از عملکرد سنسور NTC و به دلیل آسیب دیدن این سنسور یا پمپ دستگاه می باشد. به طور کلی این مشکل به دلیل داغ شدن بیش از حد و آسیب دیدن سنسورها رخ می دهد.
  • کد خطای E06 پکیج دیواری باکسی: در صورت مواجه شدن با این ارور ابتدا باید فشار آب ورودی و سپس خروجی دستگاه را بررسی کنید. از سالم بودن NTC مطمئن شوید.

راه حل: دستگاه نیاز به اسید شویی و رسوب زدایی دارد. برای تعمیرات تخصصی رسوب زدایی و پکیج دیواری باکسی با کارشناسان ما در ایران دما تماس بگیرید.

  • کد خطای E07 پکیج دیواری باکسی : نشان دهنده افت فشار آب است پس باید فشار آب پکیج را بررسی کنید.
  • کد خطای E11 پکیج دیواری جعبه ای: مشکل در عملکرد ترموستات وجود دارد. راه حل: اول از همه سلامت ترموستات را بررسی کنید. سپس پمپ دستگاه را بررسی کنید. اگر مشکل از هر یک از این قطعات است، باید پکیج را تعمیر کرده و با نمایندگی معتبر تعمیر پکیج در کرج شرکت ایران دما تماس بگیرید.
  • کد خطای E25 پکیج دیواری باکسی: این پیغام زمانی توسط سنسورها نمایش داده می شود که این کد خطا زمانی که آب به درستی در پکیج و لوله های رادیاتور گردش نمی کند نمایش داده می شود. در چنین شرایطی دمای دستگاه به شدت افزایش می یابد. به محدوده اصلی رسیده است.

راه حل: ابتدا سلامت پکیج پمپ را بررسی کنید. پس از آن، لوله های ورودی و خروجی آب را بررسی کنید.

  • کد خطای E31 پکیج دیواری جعبه ای: این ارور زمانی نمایش داده می شود که ارتباط ترموستات محیط و صفحه نمایش یا کنترل پنل قطع شود. ممکن است بلوز ترموستات دستگاه را قطع و وصل کرده باشد.

راه حل: برای رفع این مشکل باید سیم کشی ترموستات و ترموستات و اتصالات ورودی و خروجی را بررسی کنید.

  • کد خطای E25 پکیج دیواری جعبه ای: در صورت عدم بروز شعله، این خطا روی صفحه نمایش داده می شود. در غیر این صورت، سنسورها ممکن است احتراق شعله را تشخیص ندهند

راه حل: الکترودهای احتراق و برد اصلی را تعمیر یا تعویض کنید.

در صورت بروز این نوع کد خطا، بهتر است با نمایندگی معتبر تعمیر پکیج در کرج شرکت ایران دما تماس بگیرید. همکاران ما در شرکت ایران دما به صورت شبانه روزی پاسخگوی مشکل شما خواهند بود.

خطاهای چراغ قرمز پکیج

چراغ قرمز یکی دیگر از نشانگر وضعیت خرابی دستگاه است.به برخی از موارد در اینجا اشاره میکنیم:

  1. 1. یک بار فلش قرمز: بیشتر خطاها مربوط به دما است و باید توسط تکنسین بررسی شود.
  1. 2. دو بار چشمک زدن قرمز: گرمای بیش از حد بسته.
  1. 3. سه بار فلش قرمز: مشکل روشن نشدن مشعل
  1. 4. چهار بار فلش قرمز: مشکل فن و دودکش

سایر موارد قطعا باید توسط متخصص و تعمیرکار حرفه ای بررسی شود.در صورت بروز هر گونه مشکل با تعمیرکاران حرفه ای ایران دما تماس بگیرید.

نکات تعمیر برد پکیج باکسی

یکی از مهمترین قسمت های پکیج ها برد پکیج است که تعمیر آن سختی ها و مشکلات خاص خود را دارد و اگر تعمیر پکیج برد را به متخصص سپردید باید خود را برای خرید پکیج جدید آماده کنید. برای اینکه پول هدر ندهید سوار شوید. و وقت آن رسیده که برای تعمیر پکیج برد از کارشناسان ایران دما راهنمایی بگیرید. زیرا در برخی موارد تعمیر برد شما با کمترین هزینه و تعویض قطعات الکترونیکی معیوب به بهترین شکل انجام خواهد شد. از آنجایی که قسمت برد پکیج بسیار حساس است باید به محل نگهداری برد پکیج توجه کرد، مناسب بودن محیط اطراف برد بسیار مهم است زیرا اگر رطوبت به برد برسد در برخی موارد باید کاملا برد بسته را تعویض کنید

هزینه تعمیر پکیج باکسی

پس از بررسی کامل قطعات مختلف پکیج و عیب یابی، برای تعیین هزینه تعمیر پکیج عواملی مانند هزینه تعویض قطعات اصلی با قطعات معیوب، هزینه سرویس پکیج، بررسی کلیه قطعات دستگاه، حق الزحمه تعمیرکار و هزینه ایاب و ذهاب محاسبه می شود. پس از تایید مشتریان عزیز، تعمیر پکیج انجام می شود.

ایران دما یکی از معتبرترین نمایندگی تعمیر پکیج در کرج می باشد که دارای سالها تجربه در زمینه تعمیرات سیستم گرمایشی و سرمایشی و کلیه دستگاه های سیستم تهویه مطبوع می باشد. و در کمترین زمان می توانید با کمک سرویسکاران ایران دما پکیج خود را تعمیر کنید. هدف اصلی ما رضایت مشتریان عزیز است و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات