آموزش عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان مدل پارما (PARMA)

آموزش عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان مدل پارما (PARMA)

نصب ،تعمیر و سرویس پکیج بوتان مدل پارما یکی از نگرانی های دارندگان این مدل از پکیج می باشد. پکیج دیواری دیجیتال بوتان مدل  پارما آرسی یکی از جدیدترین محصولات شرکت بزرگ بوتان در زمینه تامین آب گرم ثابت منزل و گرمایش یکنواخت  محیط می باشد که یکی از پر طرفدارترین پکیج ها بین خریداران ایرانی می باشد.

اگرچه در ساختار این پکیج ها از پیشرفته ترین تجهیزات استاندارد اروپایی استفاده شده است، اما ممکن است مانند هر وسیله برقی دیگری دچار نقص فنی شوند. پکیج بوتان مدل پارما در 2 تیپ با ظرفیت 24 و 26 وارد بازار شده است که داشتن محفظه احتراق بسته یکی از بزرگترین وجه تمایز این نوع پکیج ها می باشد.

در عین حال یکی از ملزومات اصلی تعمیر و نصب پکیج بوتان پارما مدل آرسی، داشتن آگاهی از تجهیزات و قطعات این سیستم و نحوه عملکرد آن می باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با قطعات و نحوه تعمیر و عیب یابی این مدل پکیج بیشتر آشنا کنیم.

با ایران دما، همیشه در دمای مطلوب باشید! 🔥
🏡 سایت ایران دما - حرفه‌ای در اجرای سیستم گرمایش و سرمایش 🏡
🌟 آیا به دنبال یک منبع معتبر برای خرید پکیج گرمایشی، قطعات و لوازم نصب پکیج، و حتی خدمات تعمیر و سرویس دوره‌ای برای پکیج خود هستید؟ 🔥 ایران دما به عنوان یکی از سایت‌های برتر در حوزه گرمایش و سرمایش با سابقه‌ای قابل اعتماد، به شما کمک می‌کند تا نیازهای گرمایش خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید. 🔧 در ایران دما، ما به ارائه محصولات با کیفیت و متنوع از پکیج‌های گرمایشی معتبر و تایید شده متمایز می‌شویم. علاوه بر این، تمامی قطعات و لوازم نصب پکیج نیز در اختیار شما قرار دارد، تا نصب پکیج‌های خود را با اطمینان انجام دهید. 🔨 در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به تعمیر پکیج خود، تیم ما در کرج و کلیه مناطق استان البرز، آماده به اعزام فوری تعمیرکار پکیج شبانه روزی می‌باشد. تعمیرات تخصصی و کارآمد تیم ما به شما اطمینان می‌دهد که گرمایش خانه‌تان همیشه در وضعیت عالی قرار دارد.

📦 با ایران دما، شما علاوه بر خدمات با کیفیت، از گارانتی اصالت کالای تمامی قطعات مورد استفاده در تعمیر و سرویس انواع پکیج بهره‌مند خواهید شد. همچنین با ارائه فاکتور رسمی در تمام مراحل خرید و خدمات ارائه شده همراه شما هستیم 🌐 به ایران دما بپیوندید و به راحتی و با اطمینان از گرمایش و سرمایش خانه‌تان لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر و خرید محصولات، به سایت ما مراجعه کنید. ایران دما همیشه در کنار شماست! 🌐

آشنایی با قطعات پکیج بوتان مدل پارما

اگر قصد تعمیر پکیج بوتان دیجیتال پارما 26RSi خود را دارید اما از تجهیزات و قطعات این مدل پکیج اطلاعی ندارید، با این مقاله همراه باشید تا با عملکرد قطعات مختلف این مدل پکیج آشنا شوید.

1. نمایش فشار آب در مدار گرمایش

این نمایشگر روی پکیج فشار آب داخل سیستم پکیج را بر حسب بار نشان می دهد و شما می توانید با توجه به این نمایشگر پکیج بوتان مدل پارما را به موقع تعمیر کنید.

2. پیچ برای انتخاب وضعیت بسته و تنظیم دمای آن

عملکرد این پیچ روشن و خاموش کردن سیستم پکیج، انتخاب فصل تابستان یا زمستان، راه اندازی مجدد سیستم و تنظیم دمای مدار گرمایش می باشد.

این پیچ را می توان در 3 وضعیت تنظیم کرد:

 قطع موقت یا راه اندازی مجدد، وضعیت تابستانی یا زمستانی.

وضعیت خاموش شدن موقت یا راه اندازی مجدد در دو موقعیت استفاده می شود. ابتدا سیستم را به طور موقت خاموش کنید تا ضد یخ فعال شود. مورد دوم بازنشانی سیستم است.

حالت تابستانی زمانی انتخاب می شود که در فصل گرم فقط به آب گرم نیاز باشد.

شرایط زمستانی در فصول سرد برای تامین گرمایش و مصرف آب گرم همزمان انتخاب می شود.

چرخاندن این پیچ در جهت عقربه های ساعت باعث افزایش دمای آب و چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت باعث کاهش دمای آب مدار گرمایش می شود.

3. پیچ تنظیم دمای آب گرم

این پیچ وظیفه تنظیم دمای آب گرم را بر عهده دارد. با چرخاندن این پیچ در جهت عقربه های ساعت می توانید دمای آب را افزایش دهید. چرخاندن این پیچ در خلاف جهت عقربه های ساعت باعث کاهش دمای آب مصرفی می شود.

4. چراغ نشانگر وضعیت بسته

این چراغ بسته به عملکرد سیستم پکیج بوتان در 2 رنگ قرمز یا سبز ظاهر می شود و نشان دهنده خرابی پکیج بوتان مدل پارما می باشد.

  • چراغ سبز ثابت: نشان دهنده عملکرد صحیح دستگاه و روشن بودن مشعل است.
  • چراغ سبز چشمک زن: این چراغ 2 حالت مختلف را نشان می دهد. یا دستگاه خاموش است یا آماده کار است و شعله خاموش است.
  • چراغ قرمز چشمک زن: این چراغ 2 وضعیت موجود در بسته را نیز نشان می دهد. یا سیستم فشار گاز مصرفی را تنظیم می کند یا در وضعیت سوئیپر است که با تنظیم پکیج توسط سرویس کار ظاهر می شود.
تعمیر پکیج بوتان مدل پارما

اکنون که با اجزای پکیج بوتان آشنا شدیم،باهم نگاهی به مشکلات و ایرادات رایج پکیج بوتان می اندازیم تا با مراحل تعمیر و عیب یابی پکیج بوتان دیجیتال پارما 24RSi آشنا شویم.

پکیج بوتان مدل پارما از نظر کیفیت و کارایی در سطح بالایی قرار دارد و قطعات آن مطابق با استانداردهای جهانی می باشد. اما گاهی اوقات به دلیل عدم دقت در نصب و یا بی دقتی در نگهداری این سیستم گرمایشی دچار مشکل می شود.

از مشکلات رایج پکیج بوتان مدل پارما می توان به خاموش شدن ناگهانی پکیج بوتان و صدای بلند پکیج اشاره کرد. اگر با عملکرد پکیج آشنا هستید، به راحتی می توانید این مشکلات را برطرف کنید.

اگر فکر می کنید دانش کافی در زمینه رفع ایرادات و تعمیر پکیج بوتان مدل پارما ندارید، بهتر است با مرکز خدمات بوتان تماس بگیرید و از سرویس مجرب پکیج کمک بگیرید.

مشکلات رایج پکیج بوتان مدل پارما

در ادامه به مشکلات رایج پکیج بوتان مدل پارما می پردازیم:

1. روشن نشدن پکیج بوتان مدل پارما

بسته روشن نمی شود. گاهی اوقات به دلیل انسداد لوله ها در اثر رسوب یا تنظیم نشدن فشار پکیج و یا حتی خراب شدن شمع، پکیج به طور ناگهانی خاموش می شود.

در صورت مواجه شدن با این مشکل بهتر است قبل از هر کاری با مرکز خدمات بوتان یا آچاره تماس بگیرید تا با کمک تکنسین مجرب این مشکل برطرف شود.

2. کاهش فشار پکیج

کاهش فشار پکیج باعث ایجاد مشکل در سیستم آن می شود. دلایل گذرا را می توان در کاهش فشار پکیج دخیل دانست، مانند وجود مشکل در گیج فشار یا نشتی رادیاتور.

در صورت کاهش فشار پکیج، هر یک از این دلایل باید به طور جداگانه مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

  1. نشتی در پکیج وجود دارد

اولین قدم مهم در مواجهه با نشتی در بسته، یافتن محل نشتی است. پس از یافتن محل نشتی، باید قطعه مورد نظر را تعویض کنید.

به عنوان مثال، نشتی پکیج ممکن است به نشت مبدل حرارتی، خرابی شیر اطمینان، نشتی پمپ آب، مشکلات در اتصالات لوله های پکیج و منبع انبساط مربوط باشد. برای تعویض هر یک از این قطعات باید با متخصص تعمیر تماس بگیرید.

4. پکیج بوتان مدل پارما بلند است

با افزایش عمر پکیج و افزایش کارایی آن ممکن است شاهد مشکلاتی در این سیستم گرمایشی باشیم که مهمترین آن صداهای بلند پکیج است.

صدای بلند پکیج بوتان ممکن است به دلیل ورود هوا به پمپ باشد که در این صورت تعمیر پکیج بوتان دیجیتال Parma 26RSi کار بسیار آسانی خواهد بود. فقط دریچه پشت پمپ را باز کنید تا هوای اضافی آزاد شود.

5. آب گرم گرم نمی شود

اگر قسمت فلوسوئیچ پکیج آسیب دیده باشد، حتی با وجود روشن بودن مشعل پکیج، آب خروجی برای مصرف گرم نمی شود. برای حل این مشکل کافیه که فقط قطعه را تعویض کنید.

6. مشکل در عملکرد گرمایش و تامین آب گرم پکیج

دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد. اولین دلیل می تواند مشکل تامین برق و گاز سیستم پکیج باشد. برای اطمینان از این موضوع ابتدا باید برق و گاز ساختمان را بررسی کنید.

اگر برق و گاز وصل است و پکیج همچنان مشکل دارد باید با مرکز خدمات بوتان یا آچاره تماس بگیرید.

7. آب گرم مورد استفاده خیلی داغ است

اگر بسته ترموستات آسیب دیده باشد، ممکن است آب خیلی داغ باشد. برای حل این مشکل می توانید ترموستات را تعویض کنید.

مطالب پیشنهادی: تعمیر پکیج بوتان پاویا (پاویا)

8. لوله های بسته پارما منجمد هستند

اگر صفحه خطای بسته نشان می دهد که بسته سرد است، اولین گام موثر این است که سیستم بسته خود را ریست کنید. اگر مشکل برطرف نشد، باید از ضد یخ برای خارج کردن لوله ها از یخ زدگی استفاده کنید.

9. پکیج بوتان مدل پارما گرم نمی شود

وجود هوا در رادیاتور باعث گرم نشدن پکیج می شود. برای حل این مشکل کافی است رادیاتورها را تهویه کنید.

هواگیری رادیاتورها و هواگیری پکیج اغلب کار ساده ای است اما پیشنهاد می کنیم برای این کار از یک فرد مجرب کمک بگیرید.

آشنایی با کدهای خطای پکیج پارما مدل بوتان
  • کدهای خطا A01 یاE01
  • کدهای خطا A02 یاE02
  • کدهای خطا A03 یاE03
  • کدهای خطا A04 یا E04
  • کدهای خطا A06 یا E06
  • کدهای خطا A07یاE07
  • کدهای خطا A11 یاE11 
1.  کدهای خطاA01 یاE01

این کدهای خطا مربوط به خاموشی مشعل پکیج ایرانی رادیاتور می باشد و پس از مشاهده آن باید پکیج بوتان مدل پارما را تعمیر کنید.

خاموش شدن مشعل ممکن است به دلیل عدم جریان گاز یا خرابی فندک و شیر گاز باشد. برای رفع این کدهای خطا، باید به دنبال منبع خرابی ها و رفع آنها باشید.

2. کدهای خطاA02 یاE02

این کدهای خطا در صفحه بسته بوتان نشان دهنده خرابی کلید حرارتی است. قطع شدن کابل اتصال به مدار گرمایش یا وجود رسوبات در پکیج از دلایل خرابی کلید حرارتی است.

رفع این خطا نیاز به دانش تخصصی دارد. توصیه می کنیم برای رفع این خطا از سرویس کار مجرب کمک بگیرید.

3. کدهای خطا A03 یا E03

این کدهای خطا مربوط به مشکل در مسیر خروج دود است. در این شرایط، این کدهای خطا ظاهر می شوند زیرا دودهای حاصل از احتراق تخلیه نمی شوند.

اگر دودکش را چک کنید و از باز بودن مسیر آن و نصب صحیح دودکش پکیج مطمئن شوید، خرابی ترموستات یا خرابی فن می تواند دو دلیل احتمالی این کدهای خطا باشد.

4. کدهای خطا A04 یا E04

کاهش فشار آب ورودی به پکیج بوتان بزرگترین دلیل نمایش این کدهای خطا می باشد. برای رفع این کد خطا کافی است ابتدا گیج فشار را بررسی کرده و عدد آن را به 2 برسانید.

5. کدهای خطا A06 یا E06

این کدهای خطا مربوط به سنسور NTC و قطع آب است. زمانی که این سنسور خراب شود دمای آب مصرفی کاهش یافته و این کدها ظاهر می شوند.

تنظیمات زمستانی و تابستانی پکیج نیز ممکن است مشکل داشته باشد. برای رفع این خطاها باید با تکنسین این کار تماس گرفته و پکیج بوتان مدل پارما را تعمیر کنید.

6. کدهای خطا A07یا E07

این کدهای خطا به مشکلاتی در سنسور NTC نیز مربوط می شود. ظاهر این کدهای خطا نشان دهنده وجود مقداری آب سرد در مدار گرمایش در رادیاتورها است. برای رفع این مشکل باید با خدمات تعمیرات بوتان تماس بگیرید.

7. کدهای خطا A11 یا E11

این کدهای خطا زمانی ظاهر می شوند که سنسور دما قبل از دریافت فرمان از برد شروع به کار کند.

علت اصلی این خطاها خرابی برد برق، تنظیم نشدن فشار گاز و یا خرابی شیر گاز است. حل این ارور نیز تخصصی است و باید توسط سرویس کار مجرب انجام شود.

نتیجه

پکیج دیواری مدل بوتان پارما یکی از جدیدترین محصولات شرکت بوتان در زمینه تولید سیستم های گرمایشی می باشد. این مدل پکیج بر اساس استانداردهای اروپایی ساخته شده و قطعات آن با بالاترین کیفیت می باشد.

با وجود تمامی این امکانات، گاهی به دلیل نصب نادرست و یا عدم دقت در نگهداری این سیستم، پکیج بوتان ممکن است دچار ایراداتی شود که برای رفع آن باید دانش کافی را داشته باشید.

نکته مهم برای تعمیر پکیج بوتان پارما آگاهی از عملکرد قسمت های مختلف این سیستم گرمایشی است. در حین استفاده از این مدل پکیج ممکن است با چندین کد خطای مختلف در صفحه نمایش آن مواجه شوید که هر کدام دلایل خاص خود را دارند.

بنابراین به دلیل حساسیت بالای این پکیج در عیب یابی و تعمیر این مدل از پکیج های ساخت شرکت بوتان حتما باید با تعمیر کار حرفه ای و مجرب تعمیر پکیج شرکت ایران دما  مشورت نموده و از تخصص و تجربه آنها در زمینه پکیج استفاده کنید.

با ایران دما، همیشه در دمای مطلوب باشید! 🔥
🏡 سایت ایران دما - حرفه‌ای در اجرای سیستم گرمایش و سرمایش 🏡
🌟 آیا به دنبال یک منبع معتبر برای خرید پکیج گرمایشی، قطعات و لوازم نصب پکیج، و حتی خدمات تعمیر و سرویس دوره‌ای برای پکیج خود هستید؟ 🔥 ایران دما به عنوان یکی از سایت‌های برتر در حوزه گرمایش و سرمایش با سابقه‌ای قابل اعتماد، به شما کمک می‌کند تا نیازهای گرمایش خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید. 🔧 در ایران دما، ما به ارائه محصولات با کیفیت و متنوع از پکیج‌های گرمایشی معتبر و تایید شده متمایز می‌شویم. علاوه بر این، تمامی قطعات و لوازم نصب پکیج نیز در اختیار شما قرار دارد، تا نصب پکیج‌های خود را با اطمینان انجام دهید. 🔨 در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به تعمیر پکیج خود، تیم ما در کرج و کلیه مناطق استان البرز، آماده به اعزام فوری تعمیرکار پکیج شبانه روزی می‌باشد. تعمیرات تخصصی و کارآمد تیم ما به شما اطمینان می‌دهد که گرمایش خانه‌تان همیشه در وضعیت عالی قرار دارد.

📦 با ایران دما، شما علاوه بر خدمات با کیفیت، از گارانتی اصالت کالای تمامی قطعات مورد استفاده در تعمیر و سرویس انواع پکیج بهره‌مند خواهید شد. همچنین با ارائه فاکتور رسمی در تمام مراحل خرید و خدمات ارائه شده همراه شما هستیم 🌐 به ایران دما بپیوندید و به راحتی و با اطمینان از گرمایش و سرمایش خانه‌تان لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر و خرید محصولات، به سایت ما مراجعه کنید. ایران دما همیشه در کنار شماست! 🌐

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات