آموزش جامع تعمیر و عیب یابی پکیج بوتان مدل اپتیما

آموزش جامع تعمیر و عیب یابی پکیج بوتان مدل اپتیما

پکیج بوتان مدل اپتیما یکی از بهترین های این برند معتبر می باشد.این پکیج دیواری با عملکرد بی نظیر خودش همواره دمای مورد نیاز را به بهترین نحو  برای گرمایش محیط  و آب گرم مصرفی خانه های متراژ بالا تامین کند.

پکیج گرمایشی بوتان مدل اپتیما در دو ظرفیت 24 هزار مناسب برای واحدهای با متراژ حداکثر 210 متر مربع و ظرفیت 28 هزار مناسب برای واحدهای با متراژ حداکثر 280 متر مربع موجود می باشد.

شما با خرید پکیج بوتان با مناسب ترین قیمت در مدل های مختلف از سایت معتبر ایران دما به عنوان یکی از کاربردی ترین محصولات ارائه شده توسط شرکت بوتان می توانید علاوه بر لذت بردن از دمای ایده آل محیط از تامین آب گرم مصرفی مورد نیاز ساختمان خود نیز مطمئن باشید و از خدمات ویژه شرکت ایران دما نیز می توانید از نصب، راه اندازی، تعمیر و سرویس تخصصی پکیج در کرج برای تمامی مدل های مختلف  پکیج نیز بهره مند شوید.

مجموعه ایران دما با هدف آشنایی شما با انواع محصولات و پکیج های دیواری و همچنین اطلاع رسانی در زمینه تعمیر و عیب یابی پکیج مقالات ارزشمندی را ارائه می دهد.

پس با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با روش عیب یابی پکیج دیواری بوتان مدل اپتیما آشنا کنیم و همچنین راهکارهای مختلفی برای تعمیر و رفع مشکلات به وجود آمده را توضیح دهیم.

متخصصین ما در مجموعه ایران دما با تجربه بالا در زمینه خدمات و تعمیر پکیج دیواری در کمترین زمان ممکن در کنار شما عزیزان هستند.

با ایران دما، همیشه در دمای مطلوب باشید! 🔥
🏡 سایت ایران دما - حرفه‌ای در اجرای سیستم گرمایش و سرمایش 🏡
🌟 آیا به دنبال یک منبع معتبر برای خرید پکیج گرمایشی، قطعات و لوازم نصب پکیج، و حتی خدمات تعمیر و سرویس دوره‌ای برای پکیج خود هستید؟ 🔥 ایران دما به عنوان یکی از سایت‌های برتر در حوزه گرمایش و سرمایش با سابقه‌ای قابل اعتماد، به شما کمک می‌کند تا نیازهای گرمایش خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید. 🔧 در ایران دما، ما به ارائه محصولات با کیفیت و متنوع از پکیج‌های گرمایشی معتبر و تایید شده متمایز می‌شویم. علاوه بر این، تمامی قطعات و لوازم نصب پکیج نیز در اختیار شما قرار دارد، تا نصب پکیج‌های خود را با اطمینان انجام دهید. 🔨 در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به تعمیر پکیج خود، تیم ما در کرج و کلیه مناطق استان البرز، آماده به اعزام فوری تعمیرکار پکیج شبانه روزی می‌باشد. تعمیرات تخصصی و کارآمد تیم ما به شما اطمینان می‌دهد که گرمایش خانه‌تان همیشه در وضعیت عالی قرار دارد.

📦 با ایران دما، شما علاوه بر خدمات با کیفیت، از گارانتی اصالت کالای تمامی قطعات مورد استفاده در تعمیر و سرویس انواع پکیج بهره‌مند خواهید شد. همچنین با ارائه فاکتور رسمی در تمام مراحل خرید و خدمات ارائه شده همراه شما هستیم 🌐 به ایران دما بپیوندید و به راحتی و با اطمینان از گرمایش و سرمایش خانه‌تان لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر و خرید محصولات، به سایت ما مراجعه کنید. ایران دما همیشه در کنار شماست! 🌐

خدمات تعمیرات پکیج ایران دما جهت عیب یابی و تعمیر پکیج اپتیما بوتان در کرج

خدمات مورد نیاز جهت تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما توسط سرویسکاران مجرب ایران دما به شرح زیر می باشد:

  1. راه اندازی حالت تابستانی و زمستانی پکیج اپتیما
  2. رفع نشتی و عیب یابی ریزش آب از دستگاه
  3. بررسی علت سرریز آب از پکیج و رفع مشکل
  4. رفع کدهای خطای پکیج بوتان مدل اپتیما
  5. رفع علت قرمزی اپتیما
  6. تعمیر مبدل پکیج اپتیما
  7. سرویس دوره ای پکیج اپتیما
  8. نصب و راه اندازی پکیج
  9. تعمیر پمپ پکیج اپتیما
  10. سرویس پمپ پکیج اپتیما
  11. رسوب زدایی پکیج دیواری بوتان اپتیما
دلیل کار نکردن حالت تابستانی و زمستانی پکیج اپتیما

مصرف کنندگان گرامی می دانید که برای استفاده از پکیج در فصول مختلف باید حالت دستگاه را تغییر داد. یعنی در فصل تابستان دستگاه روی حالت تابستانی باشد تا رادیاتورها گرم نشوند و در زمستان در حالت زمستانی که باعث ورود آب گرم به رادیاتورها می شود. بعضی مواقع  پکیج بوتان مدل اپتیما برای هر دو حالت تابستانی و زمستانی کار نمی کند.

در اینجا دلایل این مشکل وجود دارد:

کاهش و عدم فشار به دستگاه

جریان گاز قطع می شود

شیر گاز ساختمان بسته است

دو شاخه برق وصل نیست

   منبع تغذیه قطع شده است

پمپ سیرکولاسیون مشکل دارد

سنسور دمای مدار گرمایش مشکل دارد

مشکل فشار سوئیچ هوا یا فن اگزوز دود در مدل فن

در نوع بدون فن ترموستات دود مشکل دارد

 دلایل روشن نشدن پکیج اپتیما

   یکی از مشکلات اولیه برای بررسی علت  روشن نشدن  پکیج اپتیما افت فشار پکیج اپتیما است. اما دلیل کار نکردن پکیج به دلایل زیادی بستگی دارد  که در ادامه به توضیح هر یک از دلایل می پردازیم:

اگر شیر گاز بسته است: با بسته شدن شیر گاز و یا قطع گاز ساختمان، پکیج اپتیما به هیچ وجه روشن نمی شود.

قطع برق: بررسی کنید که اتصالات سالم باشند. اگر دوشاخه در پریز باشد، قطع برق یکی از دلایل روشن نشدن پکیج اپتیما است.

خرابی سنسور حرارتی مدار گرمایش: NTC قطعه بسیار مهمی است که در صورت آسیب دیدن سیگنال های مهمی دریافت نمی کند و پکیج روشن نمی شود.

پمپ گردش آب معیوب است: این قسمت وظیفه برگرداندن آب گرم رادیاتورها به پکیج را بر عهده دارد.بنابراین یکی از دلایل روشن نشدن پکیج بوتان مدل اپتیما  میتواند خرابی یا گرفتگی پمپ باشد.

خرابی کلید فشار هوا: اگر سوئیچ فشار هوا دچار آسیب شود در مدل بدون فن ترموستات دود می تواند یکی  دیگر از دلایل روشن نشدن پکیج اپتیما باشد.

در صورت وجود ایراد در هر یک از این قسمت ها پنل پیغام مناسبی دریافت نمی کند و دلیل اصلی روشن نشدن شعله پکیج دیواری اپتیما نیز همین است.

 آشنایی با مشکلات و خرابی های رایج پکیج اپتیما

آشنایی و شناخت دقیق ایرادات و خرابی های پکیج کمک زیادی به تعمیر و نگهداری پکیج بوتان مدل اپتیما می کند و زمانی که با این مشکلات مواجه شدید می توانید دلیل تعمیر پکیج اپتیما را تشخیص دهید. شما همچنین می دانید که باید به دنبال چه چیزی باشید تا ببینید آیا می توانید خودتان مشکل را برطرف کنید یا در این مورد خاص به کمک یک تعمیرکار حرفه ای نیاز دارید. مشکلات رایج بسته Optima شامل موارد زیر است:

  • دستگاه روشن نمی شود: ممکن است مشکل به دلیل خرابی گاز باشد – ممکن است سیم برق قطع شده باشد، ممکن است سیم به پریز برق وصل نشود یا سیم برق آسیب دیده باشد.
  • اگر آب مصرفی سرد باشد: بررسی عملکرد سنسور NTC
  • پکیج صدای زیادی ایجاد می کند: صدا ممکن است مربوط به فن باشد – یا به دلیل وجود هوا در پکیج – یا به دلیل رسوب بیش از حد در لوله ها.
  • پکیج کاملا روشن است و خاموش نمی شود: روشن بودن پکیج مربوط به رادیاتورها است – ضعف پکیج نسبت به سایز مکان عاملی برای کارکرد کامل پکیج می باشد.
  • پکیج در حال نشتی است: نشتی ممکن است به دلیل آسیب دیدگی یا سوراخ شدن قسمتی از پکیج باشد – یا در محل اتصال لوله ها نشتی وجود داشته باشد که در این صورت می توانید برای جلوگیری از نشتی آن را سفت کنید – مخزن. ممکن است سوراخ شده باشد و نشت آب وجود داشته باشد.
 کدهای خطای پکیج بوتان مدل اپتیما را با هم بررسی کنیم:

اگر بسته اپتیما شما ایراد دارد، صفحه ای روی دستگاه وجود دارد که نقص را نشان می دهد. در صورت آشنایی تکنسین ها با ایرادات پکیج بوتان اپتیما، روند تعمیر پکیج بوتان اپتیما تسریع شده و زمان عیب یابی دستگاه را به همراه خواهد داشت. با تعمیرکار کمی استراحت کنید و پکیج در زمان کمتری تعمیر و راه اندازی می شود.

  • نمایش چراغی که دائماً سبز است: به این معنی است که مشعل بدون توقف روشن است و خاموش نمی شود.
  • چراغ سبز چشمک زن به مدت 5 ثانیه روشن و به مدت 5 ثانیه خاموش می شود: ممکن است به دلایلی مانند خرابی پمپ سیرکولاتو، وجود مشکل در کمپرسور یا فن رخ دهد.
  • چراغ سبز به مدت 1 ثانیه خاموش و 5 ثانیه روشن می ماند: یعنی بسته آماده فعال سازی است و مشکلی برای آن وجود ندارد.
  • چراغ زرد دائماً روشن است: قطع شدن سنسور دمای آب NTC
  • چشمک زدن بدون قطع چراغ سبز: به دلیل آسیب دیدن برد، مشکل در پمپ یا کمبود فشار آب ورودی وجود دارد.
  • چراغ زرد همچنان چشمک می زند: بسته با بالاترین قدرت خود کار می کند.
  • نمایش نور قرمز ثابت: این چراغ به معنی خرابی برد، عدم تشکیل شعله، خرابی NTC است.
  • چراغ قرمز چشمک زن به مدت 5 ثانیه روشن و 5 ثانیه خاموش می شود: به معنی ایراد در کلید حرارتی پکیج بوتان است.
نحوه تغییر حالت تابستانی و زمستانی مدل بوتان اپتیما

در این قسمت قصد داریم نحوه تغییر حالت تابستانی به حالت زمستانی را به شما آموزش دهیم. وقتی جلوی دستگاه می ایستیم 5 قسمت می بینیم که با توضیح این 5 قسمت کاملا متوجه تغییر فصل دستگاه می شوید.

  1. 1. دکمه ولوم برای تنظیم دمای مدار گرمایش
  2. 2. دکمه ولوم دمای آب گرم
  3. 3. سوئیچ چرخشی برای تنظیم حالت
  4. 4. نشانگر دما و فشار (ترمومانومتر)
  5. 5. چراغ وضعیت دستگاه
دکمه ولوم برای تنظیم دمای مدار گرمایش:

در زمستان یا هر فصل دیگری که از دستگاه برای گرم کردن محیط از طریق رادیاتور، حوله خشک کن استفاده می شود، زمانی که پکیج روی حالت زمستانی قرار می گیرد، این کلید وارد مدار شده و با کم و زیاد کردن آن می توانید آب را تنظیم کنید. دما و مقدار گرما تغییر دادن

دکمه ولوم دمای آب گرم:

این کلید کنترل دمای آب گرم بهداشتی شامل: آشپزخانه، حمام و توالت می باشد. کنترل دمای این کلید در تمام فصول سال در مدار کار می کند. در واقع با تنظیم فصل تغییری در دمای آن ایجاد نمی شود.

دکمه چرخشی تنظیم حالت  دستگاه برای سه حالت:

حالت متوسط:

تصویر یک دایره در دایره دیگر به این معنی است که دستگاه خاموش است و اصلا استفاده نمی شود.

حالت زمستانی:

برای انتخاب حالت  زمستانی کلید را باید به سمت راست بچرخانیم که دو علامت دارد اولی علامت برفک و دومی به سمت کلید مدار گرمایش است. اگر سوئیچ در این موقعیت باشد، دستگاه در حالت زمستانی قرار می گیرد و دمای آب نیز می شود. دکمه ولوم برای تنظیم دمای مدار گرمایش تنظیم می شود.

حالت تابستانی:

 برای انتخاب این حالت کافیست کلید چرخشی را به سمت چپ بچرخانید که دارای دو علامت است، اولی نماد خورشید و دومی علامت قطره آب متصل به کلید. در این حالت، کلید کنترل دما در مدار گرمایش مهم نیست که هر درجه حرارت تنظیم شده باشد.

نشانگر فشار دما (ترمومانومتر):

این قسمت دقیقاً زیر کلید چرخشی جهت تنظیم حالت ها قرار دارد و همزمان دمای آب و مقدار آب در مدار بسته را به صورت آنالوگ نمایش می دهد.

چراغ وضعیت دستگاه:

اگر دستگاه با مشعل یا در حالت خودکار کار می کند، خاموش است و خطایی وجود دارد. در تمامی این شرایط چراغ نمایشگر روشن می شود و وضعیت دستگاه را به ما اطلاع می دهد. این چراغ هنگام نمایش وضعیت دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است.

چراغ سبز همیشه روشن است: یعنی دستگاه سالم است و به طور معمول مشعل روشن است و تمام قطعات به طور عادی کار می کنند.

قطعات پکیج بوتان مدل اپتیما

قطعات استفاده شده در پکیج بوتان مدل اپتیما به شرح زیر می باشد:

1. پمپ گردش سه سرعته Mark Grundfuss

2. شیر اتوماتیک سه راه ایتالیایی

3. مشعل اتمسفر با سیستم جرقه زنی اتوماتیک

4. سیستم حفاظت شعله یونیزان

5. سیستم تخلیه گاز برای ایمنی

6. سیستم تشخیص خطای الکترونیکی

7. سیستم ضد یخ

8. سیستم ایمنی برای کنترل حداقل و حداکثر فشار آب مدار گرمایش

9. سیستم ایمنی که حداکثر دمای آب را در مدار گرمایش محدود می کند

10. سیستم ریزپردازنده برای کنترل عملکرد دستگاه

11. سیستم آهسته سوز

12. سیستم در برابر نوسانات دمای آب گرم

13. سیستم بای پس خودکار

14. سیستم تنظیم خودکار جریان گاز

15. سیستم تهویه اتوماتیک

هزینه تعمیر پکیج بوتان اپتیما

قیمت تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما ثابت نمی باشد زیرا عوامل زیادی در تعمیرات دخیل هستند. عواملی مانند میزان خسارت، تعویض قطعات، دستمزد کارشناسی، محل قرارگیری و … در قیمت نهایی دخیل هستند اما تمامی قیمت ها بر اساس نرخ مصوب اتحادیه محاسبه می شود.

چرا از خدمات شرکت ایران داما استفاده کنیم؟

شرکت ایران داما دارای نیروهای متخصص و مجرب در زمینه نصب، سرویس و تعمیر تخصصی انواع برندهای پکیج می باشد و مشکلات و ایرادات پکیج شما در کمترین زمان برطرف می شود،کلیه قطعات تعویضی دارای یک سال گارانتی و اصالت شرکتی می باشد.

با ایران دما، همیشه در دمای مطلوب باشید! 🔥
🏡 سایت ایران دما - حرفه‌ای در اجرای سیستم گرمایش و سرمایش 🏡
🌟 آیا به دنبال یک منبع معتبر برای خرید پکیج گرمایشی، قطعات و لوازم نصب پکیج، و حتی خدمات تعمیر و سرویس دوره‌ای برای پکیج خود هستید؟ 🔥 ایران دما به عنوان یکی از سایت‌های برتر در حوزه گرمایش و سرمایش با سابقه‌ای قابل اعتماد، به شما کمک می‌کند تا نیازهای گرمایش خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید. 🔧 در ایران دما، ما به ارائه محصولات با کیفیت و متنوع از پکیج‌های گرمایشی معتبر و تایید شده متمایز می‌شویم. علاوه بر این، تمامی قطعات و لوازم نصب پکیج نیز در اختیار شما قرار دارد، تا نصب پکیج‌های خود را با اطمینان انجام دهید. 🔨 در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به تعمیر پکیج خود، تیم ما در کرج و کلیه مناطق استان البرز، آماده به اعزام فوری تعمیرکار پکیج شبانه روزی می‌باشد. تعمیرات تخصصی و کارآمد تیم ما به شما اطمینان می‌دهد که گرمایش خانه‌تان همیشه در وضعیت عالی قرار دارد.

📦 با ایران دما، شما علاوه بر خدمات با کیفیت، از گارانتی اصالت کالای تمامی قطعات مورد استفاده در تعمیر و سرویس انواع پکیج بهره‌مند خواهید شد. همچنین با ارائه فاکتور رسمی در تمام مراحل خرید و خدمات ارائه شده همراه شما هستیم 🌐 به ایران دما بپیوندید و به راحتی و با اطمینان از گرمایش و سرمایش خانه‌تان لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر و خرید محصولات، به سایت ما مراجعه کنید. ایران دما همیشه در کنار شماست! 🌐

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات