آموزش و معرفی انواع اجزای تشکیل دهنده پکیج و نحوه تست آنها

آموزش و معرفی انواع اجزای تشکیل دهنده پکیج و نحوه تست آنها

آموزش و معرفی انواع اجزای تشکیل دهنده پکیج و نحوه تست آنها

پکیج یکی از سیستم های گرمایشی رایج می باشد که در سال های اخیر با استقبال بسیاری از افراد مواجه شده است. استفاده از این سیستم گرمایشی بسیار راحت بوده و از کیفیت زیادی برخوردار می باشد.
در این مطلب تصمیم داریم به معرفی اجزای تشکیل دهنده پکیج و چگونگی تست هر کدام از آنها بپردازیم؛ با مجموعه تخصصی ایران دما در تعمیر پکیج کرج همراه باشید.

سایت ایران دما یکی از سایت های معتبر در حوزه فروش پکیج، کلیه قطعات و لوازم نصب پکیج و رادیاتور است
تعمیر، نصب و سرویس دوره ای انواع پکیج در کرج و کلیه مناطق استان البرز
اعزام فوری تعمیر کارپکیج در کرج بصورت شبانه روزی
ارائه گارانتی اصالت کالای تمامی قطعات مورد استفاده در تعمیر و سرویس انواع پکیج به همراه فاکتور رسمی

09126944098
09360141488

02634217989
02634202056

انواع اجزای تشکیل دهنده پکیج و نحوه تست آنها :

1- پرشر سوئیچ آب پکیج :

این قطعه در واقع فشار آب مدار گرمایش را کنترل می کند؛ یا به عبارت دیگر این قطعه موجب می شود هرگاه آب وجود داشته باشد و فشار آن بالاتر از 6.0 باشد، پرشر بسته شده و پکیج شما روشن شود. در صورت عدم وجود آب، پرشر سوئیچ باز می شود و پکیج شما روشن نمی شود. این قطعه در مسیر آب شوفاژ به صورت قبل یا بعد از مبدل قرار دارد.

– نحوه تست پرشر سوئیچ آب به این صورت می باشد که :

چنانچه فشار آب مدار طبیعی و نرمال باشد و عدد 6.0 را نشان دهد، در این صورت به کمک اهم متر مدار برق پرشر سوئیچ را تست می کنیم؛ بسته بودن مدار به معنای سالم بودن این قطعه و باز بودن آن به معنای معیوب بودن این قطعه می باشد.

پرشرسوئیچ_آب_ماتر ایران دما

2- فلورگلاتور پکیج :

 فلورگلاتور پکیج یک میدان مغناطیسی را ایجاد می کند که سنسور تشخیص یا سنسور قرمز دستور را گرفته و چراغ آن روشن می شود.

– تست فلورگلاتور پکیج به این صورت می باشد که :

فلورگلاتور ها عموما گیر می کنند، به این معنا که چراغ ثابت روشن می ماند؛ برای بررسی قطعه فلورگلاتور پکیج باید آن را باز کنید و با یک آهن ربا تست سنسور قرمز را انجام دهید، به این صورت که با نزدیک کردن آهنربا به میدان مغناطیسی موجب روشن شدن سنسور می شود.

فلو متر برنجی ایساتیس ایران دما

3- فلوسوئیچ پکیج :

این قطعه حساس به جریان آب می باشد و در مسير آب سرد ورودی به شوفاژ جای گرفته است؛ هنگام باز کردن شیر آب گرم مصرفی این قطعه به برد اطلاع می دهد و شعله روشن می شود. قطعات شناور بسیاری داخل فلوسوئیچ قرار دارد.

– تست فلوسوئیچ پکیج به این صورت می باشد که :

ابتدا شیر آب گرم مصرفی را باز کرده و از طریق اهم متر بررسی کنید که مدار فلوسوئیچ بسته باشد. حال در صورتی که شیر آب گرم مصرفی بسته شود، مدار فلوسوئیچ باید باز شود در غیر این صورت این قطعه معیوب می باشد.

خرید فلو سویئچ نافی دار ایران دما

4- برد پکیج :

برد کنترل پکیج یا مغز کنترل پکیج دیواری وظیفه صادر کردن همه ی فرمان ها، پک کردن کل کنترل کننده ها و ادامه کار سیستم را بر عهده دارد.

– تست برد پکیج به این صورت می باشد که :

باید خدمت شما کاربران گرامی بگویم که می توان تمام قطعات برد پکیج را تک به تک بررسی کرد تا قطعه خراب را شناسایی کرد؛ اما چنانچه مشکل از خود برد پکیج باشد، تست خود برد پکیج به کمک دستگاهی به نام تستر برد صورت می گیرد. هنگامی که برد الکترونیکی پکیج به این تستر برد پکیج وصل شود، دقیقا مانند نصب شدن روی یک پکیج واقعی عمل می کند.

بنابراین چنانچه اختلالی در کارکرد تستر وجود داشته باشد، برد پکیج ایراد دارد و باید تعویض شود.

در صورت نیاز به تعمیر کار تخصصی در حوزه تعمیر پکیج کرج تنها کافی است به سایت ایران دما مراجعه کنید و به سرعت پکیج مورد نظر خود را به بهترین نحو ممکن تعمیر کنید.

برد_ام__یا_برد_الکترونیکی_ایران_دما

5- مبدل پکیج :

مبدل پکیج یک مبدل حرارتی می باشد و انتقال گرما یه آب را بر عهده دارد تا آب به دمای مورد نظر در کمترین زمان ممکن برسد، جنس مبدل ها از مس بوده تا انتقال نیرو با سرعت هرچه بیشتر انجام شود، مبدل های اصلی بیشتر به دلیل بدون آب کار کردن دچار مشکل می شوند.

– تست مبدل پکیج (تک مبدله و دو مبدله) به این صورت می باشد که :

برای تست سلامت مبدل های تک و دو مبدله باید یکی از مدارهای پکیج را تحت فشار هوا قرار دهید. بنابراین مبدل را داخل ظرفی پر از آب قرار دهید. چنانچه حباب هایی از طرف مبدل خارج شد، می توان نتیجه گرفت که مبدل سوراخ می باشد و نیاز به تعمیر دارد؛ اما در شرایطی که حباب های خارج شده از طرف لوله های مدار دیگر باشند. در حقیقت مسیرهای آب به یکدیگر راه پیدا کرده اند و مبدل باید تعویض شود.

خرید مبدل اصلی ال 24 ایران دما

6- پرشر سوئیچ هوا پکیج :

این قطعه در واقع خروجی محصولات احتراق را کنترل می کند. پرشر سوئیچ هوا تنها قطعه ای در پکیج می باشد که طی دو مرحله با استفاده از برد کنترل می شود. برد قبل از روشن کردن فن از باز بودن پرشر سوئیچ اطمینان حاصل می کند و بعد از روشن شدن فن مجدد کنترل می کند که مدار پرشر سوئیچ بسته شده باشد. پرشر سوئیچ فن در بالای محفظه احتراق و نزدیک به فن نصب می شود.

– تست پرشر سوئیچ هوا پکیج به این صورت می باشد که :

از آن جایی که این قطعه به صورت دو مرحله کنترل می شوند، برای تست نیز باید دو مرحله را شبیه سازی کرد. دو سیم به پرشر سوئیچ متصل می شود که آن ها را جدا کرده و دستگاه را روشن می کنیم. هنگام روشن بودن فن این دو سیم را به یکدیگر وصل می کنیم و زمان خاموش بودن فن دو سیم را جدا می کنیم تا جرقه بزنند و دستگاه شروع به کار کند. حال چنانچه با این فرایند پکیج روشن شد، پرشر سوئیچ خراب می باشد در غیر این صورت سالم است.

پرشر_سوئئیچ_هوا_دود_گرد_فلزی ایران دما

7- پمپ سیرکوله پکیج :

پمپ سیرکوله پکیج آب را در مدار گرمایش به حرکت در می آورد و در مسیر برگشت قرار می گیرد.  به این صورت که پمپ بعد از مکش آب از رادیاتور آن را به سمت مبدل اولیه هدایت می کند، آب در مبدل اولیه با استفاده از مشعل گرم می شود و به مبدل ثانویه یا رادیاتور منتقل می شود و زمانی که سرد شد مجدد وارد پمپ می شود و این مراحل طی می شود تا همیشه اب گرم در دسترس باشد.

– تست پمپ سیرکوله پکیج به این صورت می باشد که :

در مرحله ی اول بعد از باز کردن پیچ های دو طرف پمپ سیر کوله با کمک پیچ گوشتی روان بودن روتر را بررسی کنید. در همین حالت پکیج خود را روی حالت شوفاژ قرار داده و آن را روشن کنید تا از چرخش پمپ سیر کوله مطمئن شوید. البته هنگام روشن بودن پکیج خود در حالت شوفاژ باید برق ورودی به پمپ سیر کوله را با کمک اهم متر تبررسی کنید که حتما 220 ولت یا 24 ولت داشته باشد، به این دلیل که امکان دارد برق پمپ به علت خراب بودن برد قطع باشد. در صورت نیاز به تعمیر کار تخصصی در حوزه تعمیر پکیج کرج تنها کافی است به سایت ایران دما مراجعه کنید و به سرعت پکیج مورد نظر خود را به بهترین نحو ممکن تعمیر کنید.

پمپ_پکیج_ویلو خرید ایران دما

8- شیر برقی یا شیر سه طرفه پکیج :

این قطعه برای گردش آب گرم از مدار شوفاژ به مدار آب گرم مصرفی را تغییر می دهد. این قطعه بیشتر در فصول سرد سال که سیستم گرمایشی پکیج نیاز می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. شیر سه طرفه پکیج در برخی پکیج ها در مجاورت پمپ روی بلوک برگشت و در برخی دیگر روی بلوک رفت جای گرفته است.

– تست شیر برقی یا شیر سه طرفه پکیج به این صورت می باشد که :

حال باید پکیج را در حالت های آب گرم مصرفی و آب گرم شوفاز تغییر وضعیت دهیم، چنانچه شافت موتور جا به جا شود احتمالا شیر برقی سالم می باشد. در غیر این صورت معیوب می باشد و روی یک حالت ثابت می ماند. یعنی چنانچه رو حالت شوفاژ باشد، در صورت نیاز به آب گرم مصرفی تغییر وضعیت نمی دهد و آب را گرم نمی کند و بالعکس چنانچه روی حالت ابگرم مصرفی باشد آب گرم شوفاز را تامین نمی کند.

شیر برقی سه طرفه پکیج شرکت ایران دما

9- بای پس پکیج :

این قطعه از کم آبی پمپ و سوختن آن پیشگیری می کند. به این صورت که ما بین بلوک رفت و برگشت قرار دارد و در حالت معمول بسته می باشد، اما چنانچه مجرا جریان به هر علتی بسته باشد این فنر عقب می رود و آب را از مسیر رفت به مسیر برگشت منتقل می کند تا آب با مکش به پمپ برسد و پمپ کم آب نشود.

– تست بای پس پکیج به این صورت می باشد که :

دستگاه را روی حالت شوفاژ قرار می دهیم و آن را روشن می کنیم، چنانچه شیلنگ های رفت رادیاتور به علت وجود آب گرم در آن ها گرم شود، بای پس سالم می باشد؛ در غیر این صورت معیوب است یعنی با وجود روشن بودن شعله پکیج، آب مصرفی رادیاتورها گرم نمی شود.

بای_پس_پکیج_ایران_دما

10- ترانس جرقه زن پکیج :

ترانس جرقه زن برق 220 ولت را دریافت می کند و از طریق آن در اثر ایجاد جرقه شعله را روشن می کند. در واقع این قطعه با ایجاد جرقه موجب باز شدن مسیر گاز می شود و تا پایان روشن شدن شعله و تشخیص آن با استفاده از الکترود تشخیص شعله فعال باقی می ماند. این قطعه روی شیر برقی گاز و یا زیر محفظه احتراق به بدنه پکیج متصل می شود.

– تست ترانس جرقه زن پکیج به این صورت می باشد که :

بعد از باز کردن درب محفظه احتراق لازم می باشد، برق ورودی به ترانس جرقه زن را با استفاده از اهم متر تست کنیم. این امر باید زمان باز شدن مسیر شیر گاز انجام شود. در صورتی که با رسیدن برق 220 ولت به ترانس جرقه زن و ایجاد شعله دستی پکیج به صورت کامل راه اندازی شود، می توان نتیجه گرفت که ترانس جرقه زن پکیج خراب شده است. در صورت نیاز به تعمیر کار تخصصی در حوزه تعمیر پکیج کرج تنها کافی است به سایت ایران دما مراجعه کنید و به سرعت پکیج مورد نظر خود را به بهترین نحو ممکن تعمیر کنید.

خرید الکترود جرقه زن گلد ایران ایران دما

11- منبع انبساط پکیج :

حجم آب هنگام گرم شدن افزایش پیدا می کند، یعنی به عنوان مثال 300 لیتر آب وقتی به دمای 80 درجه برسد 6 لیتر حجم آن بیشتر می شود. در مدار گرمایش پکیج این حجم آب اضافی داخل منبع انبساط جای می گیرد. منبع انیساط معمولا در پشت پکیج و بعد از پمپ در مدار یا در کنار محفظه احتراق قرار گرفته است.

– تست منبع انبساط پکیج به این صورت می باشد که :

درون قطعه منبع انبساط پکیج فشار هوا قرار دارد که باید بین 0.8 تا 1.2 بار باشد. حال برای تست منبع انبساط ضروری است آب داخل منبع تخلیه شود و توسط فشارسنج میزان فشار هوای داخل منبع را اندازه گیری کنید.

خرید_منبع_انبساط_8_لیتری_زینکو_ایران_دما

12- سنسور شوفاژ :

سنسور شوفاژ دمای آب تنظیم شده را به برد پکیج شما منتقل می کند تا به کمک آن با روشن و خاموش شدن شعله آب به دمای تنظیم شده برسد. سنسور شوفاژ معمولا در مدار رفت آب گرم و مدار آب گرم مصرفی مونتاژ می شود. این قطعه در دو مدل دیواری و غوطه ور در آب موجود می باشد.

– تست سنسور شوفاژ به این صورت می باشد که :

در دمای 25 درجه محیطی که پکیج شما در آن قرار دارد، مقاومت دو سر آن را با کمک اهم متر اندازه گیری می کنیم. باید 10 کیلو اهم را نشان دهد، در غیر این صورت سنسور خراب می باشد.

خرید سنسور دود پکیج ایران دما

13- شیر برقی گاز پکیج :

شیر برقی جریان گاز را تنظیم می کند و آن را به شعله می رساند. به معنای دیگر به صورت پیوسته ماژوله کردن شعله یا کوتاه و بلند کردن شعله را به عهده دارد. این قطعه زیر محفظه احتراق و قبل از منیفولد گاز مونتاژ می شود تا شلنگ گاز پکیج به آن وصل شود.

– تست شیر برقی گاز پکیج به این صورت می باشد که :

ابتدا شیلنگ گاز را از لوله گاز خانه جدا کرده و زمان جرقه زدن پکیج درون شلنگ فوت کنید. چنانچه با فوت کردن متوجه شدید که مسیر گاز باز می باشد، به این معنا که شیر برقی گاز دستگاه سالم است در غیر این صورت خراب می باشد. لازم به توجه است که ابتدا برق ورودی به شیر برقی گاز را با استفاده از اهم متر تست کنید تا زمان جرقه زدن مشکل از برق دستگاه نباشد.

شیر پکیج خروسکی تکسا 3/4 ایران دما

14- سنسور NTC :

سنسور NTC کار کنترل دمای لوله مبدل را انجام می دهد و پرشر کار کنترل میزان فشار آب در مدار گرمایش را برعهده دارد و ترموستات دمای آن را تنظیم می کند.

– تست سنسور NTC به این گونه می باشد که :

برای تست این نوع سنسور از دستگاه اهم متر استفاده کنید. به این صورت که دستگاه را در محدوده 10 کیلو اهم قرار دهید. پس از آن، سنسور را از پکیج مورد نظر خود جدا کنید و آن را در کنار یک سنسور NTC سالم بگذارید. سیم های اتصال اهم متر را به محل اتصالات سنسور وصل کنید و مقاومت آن را در دمای اتاق اندازه بگیرید. این مقدار باید 10 کیلو اهم نشان داده شود. چنانچه عددی که اهم متر نشان می دهد، کمتر یا بیشتر از این مقدار بود، سنسور NTC خراب می باشد. در صورت نیاز به تعمیر کار تخصصی در حوزه تعمیر پکیج کرج تنها کافی است به سایت ایران دما مراجعه کنید و به سرعت پکیج مورد نظر خود را به بهترین نحو ممکن تعمیر کنید.

خرید_سنسور_فشار_پکیج_ایران_دما

15- سنسور دود پکیج :

سالم بودن سنسور دود با انجام تست قطعات پکیج با مولتی متر انجام می شود. سیم های اتصال مولتی متر را به اتصالات سنسور متصل کنید تا صدای بیزر شنیده شود.

چنانچه کلید در حالت NC و دما در حالت پایین قرار گرفته باشد، صدای بیزر به گوش می رسد اما چنانچه  کلید به صورت NO باشد، بیزر از خود تولید صدا نمی کند. در این لحظه چنانچه حال سیم ها را وصل کردید، سر فیش ها را به آرامی تکان دادید و صدای بیزر هی قطع و وصل می شود. این کلید خراب شده است و باید آن را تعویض کنید.

کلام آخر :

اگر با تست کردن قطعات پکیج مورد نظر خود، متوجه خرابی یکی از آنها شدین، کافی است به سایت تخصصی ایران دما مراجعه کنید و قطعه مورد نظر خود را با بهترین قیمت ها خریداری کنید و همچنین از تعمیرکاران حرفه ای ما در تعمیر پکیج در کرج کمک بگیرید.

آموزش صفر تا صد طریقه سرویس پکیج کرج

 

سایت ایران دما یکی از سایت های معتبر در حوزه فروش پکیج، کلیه قطعات و لوازم نصب پکیج و رادیاتور است
تعمیر، نصب و سرویس دوره ای انواع پکیج در کرج و کلیه مناطق استان البرز
اعزام فوری تعمیر کارپکیج در کرج بصورت شبانه روزی
ارائه گارانتی اصالت کالای تمامی قطعات مورد استفاده در تعمیر و سرویس انواع پکیج به همراه فاکتور رسمی

09126944098
09360141488

02634217989
02634202056

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات