آموزش صفر تا صد طریقه سرویس پکیج کرج

آموزش صفر تا صد طریقه سرویس پکیج کرج

انواع سرویس پکیج چگونه است ؟

سرویس پکیج شامل دو مرحله ی سرویس دوره ای و سرویس کامل می باشد.

– سرویس کامل پکیج به روشی گفته می شود که باید همه ی قطعات دستگاه را به صورت کامل و یک به یک بررسی کرده و مشکل را قبل از اینکه به تعمیر نیاز داشته باشد کاملا رفع می کنیم.

– سرویس دوره ای پکیج نیز برای افزایش طول عمر بسیار مناسب می باشد. این نوع سرویس پکیج شامل مراحلی از جمله رسوب زدایی، کنترل عملکرد دو مدار گرمایشی و بهداشتی، آزادسازی محور پمپ سیرکولاسیون، کنترل فشار آب، تنظیم حرارت، تنظیم شیر گاز، بررسی عملکرد دودکش یا فن، هواگیری سیستم و رادیاتور می باشد.

آموزش صفر تا صد تعمیر پکیج در کرج

آموزش نحوه رسوب زدایی از دیواره های پکیج دیواری

قبل از شروع سرویس انواع پکیج باید به چند نکته مهم توجه بسیاری کنید که شامل :

استفاده از انواع پکیج چه مزیتی دارد؟

امروزه انواع پکیج های دیواری، زمینی و… از محبوبیت بیشتری نسبت به سیستم های گرمایشی قدیم همچون موتورخانه ها و آبگرمکن های قدیمی دارد. همچنین استفاده از این دستگاه نسبت به سیستم های گذشته از فواید و مزایای بسیاری برخوردار است که در ادامه به صورت مختصر به آنها می پردازیم.

– استفاده از پکیج هزینه های کمتری نسبت سیستم مرکزی مانند موتورخانه دارد.

پکیج های دیواری و یا زمینی از وزن کمتری نسبت به سیستم موتورخانه برخوردار هستند.

پکیج ها مصرف سوخت کمتری نسبت به بازدهی بالاتر آن از موتورخانه دارند.

– راه اندازی بسیار ساده و زمان تعمیر کمتر در پکیج ها

– استفاده از انواع پکیج خطراتی چون سیل را به علت سبکی وزن و نصب در ارتفاع کاهش می دهد.

– مصرف آب بسیار پایین در هنگام تغییر فصل یا تعمیرات سالیانه

– تنظیم دلخواه دمای واحد و دمای آب مصرفی در ساختمان های آپارتمانی یا اداری به علت نصب مستقل برای هر واحد

– مشاهده کد خطا با استفاده از نمایشگر جهت تعمیر پکیج کرج

– آسایش ساکنان ساختمان به علت کم صدا بودن آن

– کاهش میزان لوله مصرفی برای نصب نسبت به موتورخانه که کاهش انرژی و هزینه را به دنبال دارد؛ علاوه بر آن به خاطر داشته باشید که به علت کوتاهی لوله ها، کل ساختمان در هنگام دچار نشتی یا ترکیدگی دچار مشکل نمی شود.

– استفاده از فن کویل در کنار پکیج مورد نظر شما می تواند ضمن داشتن گرمای مطبوع تر میزان مصرف انرژی و هزینه های شما را بسیار کم کند.

– افزایش امنیت به علت داشتن سنسورها برای پیشگیری از جمع شدن دود و خاموش شدن اتومات اشاره کرد.

نکات مهم قبل از سرویس انواع پکیج شامل چه مواردی است؟

– قبل از هر کاری باید برق پکیج مورد نظر خود را قطع کنید؛ چرا که هنگام انجام سرویس دستگاه امکان برق گرفتگی وجود دارد.

– در ادامه باید گاز این سیستم گرم کننده چند کاره را قطع کنید تا گاز در زمان باز کردن قطعات به بیرون نشت پیدا نکند.

– حتما باید آب داخل پکیج را تخلیه کنید تا فشار آب داخل دستگاه به صفر برسد. برای انجام این امر کافی است که شیر آب داغ ظرفشویی یا حمام و … را به همراه شیر پرکن دستگاه باز کنید تا فشار آب مدار اولیه صفر شود.

آموزش نحوه سرویس کاری پکیج:

1- در وهله ی اول برای سرویس دوره ای انواع پکیج ابتدا باید نسبت به قطع گاز، برق و آب دستگاه اقدام کرد و به دنبال آن باید رویه ی خارجی پکیج را باز کنیم و به این مورد توجه کنیم که آیا رسوب در مخزن آب و لوله هایی که آب از آنها رد می شود مشاهده می شود یا خیر؟

در صورت مشاهده رسوب در پکیج باید بعد از جداسازی بخشی که آب برای گرم شدن از آنجا حرکت می کند، اسید را از ورودی آب دستگاه به درون آن ریخته اندکی صبر کرده و با هدایت آن از بخش خروجی رسوب ها را بیرون بریزیم و آن را با آب و مواد پاک کننده شستشو دهیم.

 

2- در مرحله دوم برای پیشگیری از خرابی آن باید توجه کنیم که باد منبع انبساط کافی باشد. برای انجام این کار می توانید با قرار دادن یک گیج روی والف منبع انبساط دستگاه درجه باد را چک کنید.

این درجه باید ما بین 7/0 الی 1 بار باشد. باید توجه داشته باشید که هنگامی باید فشار باد منبع را اندازه گیری کنید که هیچ آبی داخل مدار نباشد.

 

3- مرحله سوم ابتدا باید با باز کردن محفظه احتراق و تمیز کردن مبدل اولیه پکیج بتوانیم فین های آن را مشاهده کنیم؛ سپس روی برنر را پوشانده و مبدل اولیه را با فرچه تمیز کنیم.

البته باید به این نکته توجه کنیم که اسیدشویی طول عمر دستگاه را کاهش می دهد و موجب خوردگی و سوراخ شدن لایه های مبدلی که از جنس مس می باشد را می شود.

در مرحله بعدی به علت اینکه گرد و خاک ها می تواند موجب بروز اختلال در عملکرد آن شود، برد آن را مشاهده کرده تا خاک نگرفته باشد.

 

4- در مرحله چهارم می توانید دودکش پکیج دیواری خود را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که مسیر آن مسدود نشده باشد تا با برگشت گاز co2 اتفاق ناگواری به وجود نیاید.

یکی دیگر از مراحلی که در سرویس انواع پکیج باید به آن توجه کرد، تمیز کردن مشعل آن می باشد که برای این کار می توانید از یک دستگاه مکنده کمک بگیرید.

5- در مرحله پنجم برای تمیز کردن فن پکیج خود ابتدا باید فن را به صورت کامل باز کرده و آن را با آب یا اسپری مخصوص شستشو دهید. چنانچه فن سیستم گرمایشی نیاز به روغن کاری داشته باشد، روغن یاتاقان کولر یا روغن چرخ خیاطی برای این کار مناسب می باشد. فراموش نکنید که این روغن را در هنگام چرخاندن پره های فن داخل یاتاقان ها بریزید تا به درستی روغن کاری شوند.

در مرحله بعد، می توانید از اسپری برای تمیز کردن داخل ونتوری کمک بگیرید.

لازم به ذکر می باشد که از تمیز بودن پمپ نیز مطمئن شویم. در ادامه ی سرویس کاری پکیج با کشیدن سمباده بر روی الکترود و جرقه زن و پاک کردن آن با یک دستمال مرطوب می توانیم جرقه زن را به صورت کامل تمیز کنیم.

6- در مرحله ششم بعد از باز کردن شیر پرکن دستگاه و تنظیم  فشار داخل مدار روی یک الی ⅕ همه اتصالات را چک کرده تا جایی نشتی نداشته باشد. بنابراین بعد از بررسی کامل نشتی، دستگاه را روشن کرده و آن را روی حداکثر گرما قرار دهید.

سپس برای هواگیری به عنوان یکی از مهم ترین بخش های سرویس انواع پکیج، باید ورودی آب را باز کنید تا آب وارد رادیاتورها شود. وقتی تمام این آب رد شد، باید دریچه خروجی آخرین رادیاتور را باز کنید تا مقداری از آب خارج شود و بعد از اتمام هوای پکیج باید دریچه خروجی را ببندید.

البته برای اینکه آب محیط اطراف را خیس نکند باید بعد از تخلیه هوا شیر خروجی را ببندید. در نتیجه چنانچه شعله نیاز به اصلاح دارد، این کار را انجام دهید.

بهترین زمان برای سرویس پکیج چه هنگامی است ؟

همچون هر وسیله دیگر منزل که نیاز به مراقبت دارد، پکیج ها هم نیز باید هر از چندگاهی مورد توجه و ارزیابی قرار بگیرند تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود و دستگاه به بهترین نحو ممکن مورد استفاده قرار بگیرد.

سرویس دوره ای پکیج:

یک سری مشکلات و خرابی های جزئی هستند که چنانچه در سریع ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود با چند اقدام ساده و کمترین هزینه مشکل دستگاه حل شود و دیگر نیازی به هزینه های هنگفت برای تعمیر آن نباشد.

مواردی از قبیل بازدید از اتصالات پکیج، بررسی مغذی پکیج و قطعات داخلی دستگاه، بررسی مواردی همچون چکه کردن آب و … از جمله مواردی می باشند که چند وقت باید مورد بازرسی  قرار بگیرند تا با اقدام به موقع از بروز مشکلات جدی تر خودداری شود. بهترین زمان برای سرویس دوره ای انواع پکیج ها بازه زمانی هر 6 ماه یک بار می باشد.

سرویس سالیانه پکیج ها:

تحمل یک روز سرد زمستانه بدون داشتن سیستم گرمایشی غیر قابل تصور است. با آغاز فصل سرما دغدغه افراد برای داشتن یک سیستم گرمایشی مناسب که در طول فصل سرما نیاز آن ها را برای آب گرم و فضای گرم مطبوع تامین کند افزایش می یابد.

بنابراین سرویس کردن سالیانه پکیج ها نیز در فصل سرما از ضروریات است که نباید از آن غافل شد. بهترین زمان برای سرویس سالیانه پکیج ها اوایل پاییز است که سیستم گرمایشی خود را برای شروعی فصلی سرد آماده سازی کنید.

سرویس سالیانه شامل بررسی موارد بسیاری نسبت به سرویس دوره ای است؛ مواردی از قبیل ارزیابی این مورد که دستگاه جرم گرفته است یا خیر، بازدید منبع انبساط پکیج، بازرسی و شستن مبدل ها، بررسی پمپ پکیج و شیلنگ های مرتبط و شستن مرتب پکیج ها و… از جمله مواردی می باشد که در سرویس سالیانه دستگاه باید مورد توجه بسیاری قرار گیرد.

ویژگی سرویس کار خوب در سرویس پکیج چیست؟

یک سرویس کار خوب باید آشنا با کار کردن وسیله های گازی و برقی بوده و تجربه کافی در این زمینه را دارا باشد تا چنانچه اینگونه وسایل نیاز به سرویس داشته باشد بتواند به صورت صحیح و اصولی نسبت به برطرف کردن ایراد دستگاه اقدام کنید هر وسیله گازی، برقی و آبی بعد از کار کردن مدت زمانی نیاز به سرویس برای افزایش طول عمر وسیله دارد که سرویس کردن پکیج نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. علاوه بر داشتن اطلاعات به روز و تجربه کافی که یک سرویس کار باید داشته باشد از نظر هزینه ای که مشتری قائل می شود نیز منصف باشد.

بنابراین در صورت نیاز به یک سرویس کار حرفه ای و متخصص تنها کافی است به سایت ایران دما مراجعه کنید و از بهترین و حرفه ای ترین افراد در تعمیر پکیج در کرج کمک بگیرید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات