آموزش تعویض و تعمیر فیلتر پکیج در کرج

آموزش تعویض و تعمیر فیلتر پکیج در کرج

تعویض و تعمیر فیلتر پکیج برای جلوگیری از تجمع رسوبات گرفته شده از آب شهری در انواع پکیج ها بسیار مهم است. تعویض رسوب گیر پکیج  و فیلتر با هدف تمیزکردن قسمت های فیلتر و جلوگیری از فشار و آسیب به پکیج در اثر تجمع رسوبات خارج از حد مجاز انجام می شود.

بهترین راه حل برای افزایش طول عمر و افزایش کارایی پکیج، تعویض و تعمیر به موقع فیلتر پکیج و رسوب زدایی لوله های آن با استفاده از متخصصین این حوزه می باشد.

اگر به هر دلیل مشکل فیلتر پکیج و رسوب گیر پکیج خود را نتوانستید برطرف کنید کافی است فقط از طریق شماره تماس های موجود در سایت ایران دما با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید در عرض 15 دقیقه درخواست شما ثبت و تعمیر کار ما به محل اعزام میشود.

یکی از کارهایی که در صورت آشنایی با آن می توانید در منزل انجام دهید تعویض فیلتر پکیج و تعویض رسوب گیر پکیج می باشد. از آنجایی که دلیل اصلی قرار دادن فیلتر در پکیج از بین بردن سختی آب ورودی به آن است، داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه تعویض فیلتر پکیج  تاثیر مستقیمی در افزایش طول عمر آن دارد.

در این مقاله از مجموعه مقاله های آموزشی ایران دما به معرفی فیلتر پکیج و روش های تعویض فیلتر پکیج پرداخته ایم.

اهمیت تعویض فیلتر پکیج

همانطور که در مقدمه مقاله نحوه تعویض فیلتر پکیج و جلوگیری از ته نشین شدن پکیج ذکر شد، وجود فیلتر در پکیج برای جلوگیری از ورود املاح و رسوبات آب شهری به لوله آب و آسیب رساندن به آن ضروری است. تعمیر و تعویض به موقع فیلتر پکیج باعث افزایش طول عمر این دستگاه شده و نقش موثری در بهینه سازی مصرف انرژی ایفا می کند.

از آنجایی که مدت زمان مناسب برای استفاده از پکیج فیلتر و پکیج رسوب گیر به آب و هوای یک منطقه و سختی آب مناطق مختلف بستگی دارد، لذا دانستن علائم مورد نیاز برای تعویض فیلتر پکیج و رسوب گیر پکیج مانند سایر قطعات مثل سوئیچ فشار هوا از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین برای جلوگیری از فرسودگی سریع پکیج، تخریب لوله ها به دلیل رسوب املاح و مواد شیمیایی در آنها و همچنین مصرف بیش از حد انرژی و مشکلاتی مانند صدای پمپ پکیج ایران رادیاتور، توجه پکیج فیلتر و پکیج رسوب گیر در زمان مقرر اقدام کنید

آشنایی با انواع فیلتر پکیج

برای داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه تعویض پکیج فیلتر، اولین و موثرترین قدم، آشنایی با انواع فیلتر پکیج است. در این قسمت انواع فیلتر پکیج را با هم بررسی میکنیم.

فیلتر پکیج مغناطیسی

فیلتر پکیج مغناطیسی با جذب یون های فلزی موجود در آب از ورود رسوبات محلول در آب به داخل دستگاه جلوگیری می کند. این مدل فیلتر پکیج با حذف رسوبات قبلی در لوله کشی پکیج تاثیر مثبتی بر افزایش راندمان عملکردی این دستگاه دارد.

   فیلتر پکیج پلی فسفات

این مدل فیلتر پکیج رزینی است که با حل کردن فسفات ها در آب و جلوگیری از تشکیل رسوب در دستگاه، کلسیم و منیزیم آب ورودی به بسته را جذب می کند.

بهترین زمان برای تعویض فیلتر پکیج

زمان تعویض و نحوه تعویض فیلتر پکیج بستگی زیاد  به نوع و مدل پکیج دارد. به عنوان مثال بهتر است فیلتر پلی فسفات هر شش ماه یکبار تعویض شود. بهترین راه حل برای افزایش طول عمر و افزایش کارایی پکیج تعویض پکیج فیلتر هر بار یک بار و رسوب زدایی لوله های آن با استفاده از متخصصین این حوزه می باشد.

علائم اصلی نیاز به تعویض فیلتر پکیج

در این میان برای اینکه بدانیم چه زمانی نیاز به تعویض فیلتر پکیج است، چند نکته مهم و علائم مشاهده شده در زمان نیاز به تعویض فیلتر پکیج در این قسمت بررسی می شود.

یکی از بارزترین نشانه های نیاز به تعویض فیلتر پکیج، سرد و گرم شدن مکرر آب خروجی از پکیج است.

علاوه بر این به دلیل کاهش فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری و گرفتگی لوله ها، تامین آب گرم مصرفی مشکل است. علاوه بر این مصرف گاز پکیج نیز افزایش یافته و اطلاعات بیشتری در مورد بهینه سازی مصرف انرژی در عملکرد این دستگاه وجود ندارد.

قبل از اینکه این مشکلات را به لیست معایب پکیج اضافه کنید، بهترین کار این است که یاد بگیرید چگونه فیلتر پکیج را تغییر دهید یا آن را به یک سرویس حرفه ای بسپارید. در این شرایط حتما به تفاوت پکیج و آبگرمکن در سازه و تجهیزات نصب شده دقت کنید.

نحوه تعویض انواع فیلتر پکیج

قبل از تعویض فیلتر پکیج در منزل توجه داشته باشید که انجام رسوب گیری  فیلتر پکیج کاری بسیار تخصصی است که بهتر است زیر نظر سرویس کار متخصص انجام شود. علاوه بر این، نبود اطلاعات کافی در مورد نحوه تعویض فیلتر برگشت پکیج و ته نشین شدن مداوم پکیج بدون تجربه کافی ممکن است منجر به آسیب های جدی به سیستم پکیج میشود .

   نحوه تعویض فیلتر پکیج مغناطیسی

برای تعویض فیلتر مغناطیسی پکیج به ترتیب زیر اقدام کنید و اگر در این زمینه تخصص و دانش ندارید از کارشناسان ما در مجموعه ایران دما راهنمایی بخواهید.

  • جعبه یا قاب پکیج را با دقت باز کنید.
  • سنسورهای مربوط به مبدل اولیه و ثانویه را جدا کرده و خود مبدل را خارج کنید.
  • استفاده از دستگاه Powerflow (دستگاهی برای شستشوی مبدل های حرارتی مانند پکیج ها و آبگرمکن ها) که مخصوص رسوب زدایی آبگرمکن ها و پکیج های دیواری طراحی شده است.

نکته: از آنجایی که فیلتر مغناطیسی بیشتر در مصارف خانگی پکیج استفاده می شود، برای تعویض فیلتر پکیج، در این صورت باید بعد از شیر ورودی آب سرد نصب شود. پکیج شما نیاز به تعویض فیلتر دارد، باید مخزن فیلتر را باز کنید و نمک ها را بردارید و نمک جدید را جایگزین کنید.

نحوه تعویض فیلتر پکیج پلی فسفات

مهمترین علت خرابی فیلتر پکیج پلی فسفات از دست دادن نمک مخزن این فیلتر می باشد. در این صورت کافی است نمک ها را حذف کرده و نمک جدید جایگزین آن کنید. سپس در طی فرآیند تعویض فیلتر پکیج، در این مورد برای نصب فیلتر پلی فسفات به صورت زیر عمل کنید:

  • برای شروع مسیر ورود و خروج آب را مشخص کنید.
  • قسمتی از لوله ورودی را ببرید و قبل از آن آب سرد را از مدار خارج کرده و شیر کنترل فشار را برای تنظیم فشار آب نصب کنید.
  • یک شیر و دو شیر سه طرفه را به همراه یک شیر به لوله وصل کنید و یک مسیر بای پس برای هدایت آب در صورت لزوم ایجاد کنید.
  • در مرحله آخر باید فیلتر پلی فسفات را با دقت در جای مناسب نصب کنید و سختی آب را روی پایه های آن در دیوار محکم کنید.

لزوم تعویض رسوب گیر پکیج

رسوب گیر پکیج که در پکیج از آن به عنوان سختی گیر آب یاد می شود وظیفه مهم کنترل سختی آب و جلوگیری از ورود مواد معدنی، نمک و ترکیبات مختلف آبی به لوله های پکیج را بر عهده دارد. رایج ترین انواع هاردنر ها معمولا اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی هستند و نوع نیمه اتوماتیک آن بیشتر از سایر مدل ها استفاده می شود و نوع پیشرفته تر آن به دو نوع مغناطیسی و رزینی در بسته بندی تقسیم می شود.

مراحل تعویض رسوب گیر پکیج

یکی از موارد مهم در افزایش طول عمر استفاده بهینه از انواع پکیج ها داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه تعویض رسوب گیر و نحوه نصب آن می باشد. نحوه نصب این قطعه در هنگام تعویض رسوب گیر پکیج به شرح زیر است:

  • برای شروع نصب به چهار شیلنگ مخصوص برای تعویض رسوب گیر پکیج نیاز دارید.
  • ابتدا باید در هر شیلنگ در ورودی و خروجی آب یک شیر نصب کنید.
  • سفت کننده باید دقیقاً قبل از اتصال شیلنگ به شیر و در مسیر آب سرد نصب شود.
  • قسمت خروجی سخت گیر در کنار پکیج باید قرار بگیرد و شیلنگ مخصوص روی همان قسمت نصب شود. در واقع سخت گیر روی شیر نصب می شود.
  • اگر شلنگ کوتاه است و نمی توانید سفت کننده را روی شیر نصب کنید، می توانید آن را قبل از شلنگ ورودی آب سرد مربوطه وصل کنید.

آشنایی با تعویض صافی فیلتر برگشت پکیج

صافی برگشت پکیج وسیله ای است که در مسیر برگشت رادیاتورها و در قسمت پایین پکیج قرار می گیرد و از ورود آب رادیاتور به داخل دستگاه جلوگیری می کند. این فیلتر اجازه ورود رسوبات و ذرات موجود در آب را به داخل بسته بندی نمی دهد.

این قطعه معمولاً از برنج ساخته می شود و برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشد باید کیفیت و استحکام بالایی داشته باشد. عدم استفاده از فیلتر برگشت پکیج باعث کاهش گرمایش رادیاتورها و ایجاد صدای اضافی در پکیج می شود.

فیلتر برگشت پکیج یک وسیله ضروری است که در مسیر رفت و برگشت رادیاتورها و در قسمت پایین پکیج نصب می شود و از ورود آب رادیاتور به داخل دستگاه جلوگیری می کند. یکی از مهمترین ویژگی های فیلتر برگشت پکیج جلوگیری از ورود ذرات و رسوب آب به داخل بسته بندی می باشد.

کیفیت و استحکام بالای بسته مرجوعی بر عملکرد آن تاثیر مستقیم دارد. عدم نصب صحیح این قطعه در هنگام تعویض صافی برگشتی باعث کاهش گرمایش رادیاتورها و افزایش صدای پکیج می شود.

برای نصب صافی برگشتی هنگام تعویض فیلتر پکیج و رسوب گیر باید شیلنگ برگشت رادیاتورها را از زیر پکیج باز کنید سپس فیلتر زیر پکیج را ببندید و سپس دوباره شلنگ را روی صافی برگشتی نصب کنید.

اگر به هر دلیل مشکل فیلتر پکیج و رسوب گیر پکیج خود را نتوانستید برطرف کنید کافی است فقط از طریق شماره تماس های موجود در سایت ایران دما با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید در عرض 15 دقیقه درخواست شما ثبت و تعمیر کار ما به محل اعزام میشود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات