آموزش صفر تا صد تعمیر  و نحوه سرویس پکیج فرولی

آموزش صفر تا صد تعمیر و نحوه سرویس پکیج فرولی

درسته با سرویس منظم و دوره ای پکیج از هر برند و مدلی میشود از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد، اما در صورت بروز هر گونه مشکل جدی اصلا نگران نباشید، یکی از خدمات ویژه ایران دما  در سراسر کرج تعمیر تخصصی پکیج فرولی میباشد. پکیج فرولی از جمله پکیج هایی است که برای تعمیرشان تخصص و سابقه تعمیرکار حرف اول را میزند. چرا که با عیب یابی پکیج فرولی به صورت درست و اصولی می‌توانند به راحتی پکیج شما  را تعمیر نمایید.

در این مقاله و سایر مقالات ایران دما در زمینه آموزش تعمیر و عیب یابی پکیج قصد داریم بانک اطلاعاتی جامع و کاملی باشیم برای شما عزیزان در زمینه تعمیر و عیب بابی انواع پکیج.

با ایران دما، همیشه در دمای مطلوب باشید! 🔥
🏡 سایت ایران دما - حرفه‌ای در اجرای سیستم گرمایش و سرمایش 🏡
🌟 آیا به دنبال یک منبع معتبر برای خرید پکیج گرمایشی، قطعات و لوازم نصب پکیج، و حتی خدمات تعمیر و سرویس دوره‌ای برای پکیج خود هستید؟ 🔥 ایران دما به عنوان یکی از سایت‌های برتر در حوزه گرمایش و سرمایش با سابقه‌ای قابل اعتماد، به شما کمک می‌کند تا نیازهای گرمایش خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید. 🔧 در ایران دما، ما به ارائه محصولات با کیفیت و متنوع از پکیج‌های گرمایشی معتبر و تایید شده متمایز می‌شویم. علاوه بر این، تمامی قطعات و لوازم نصب پکیج نیز در اختیار شما قرار دارد، تا نصب پکیج‌های خود را با اطمینان انجام دهید. 🔨 در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به تعمیر پکیج خود، تیم ما در کرج و کلیه مناطق استان البرز، آماده به اعزام فوری تعمیرکار پکیج شبانه روزی می‌باشد. تعمیرات تخصصی و کارآمد تیم ما به شما اطمینان می‌دهد که گرمایش خانه‌تان همیشه در وضعیت عالی قرار دارد.

📦 با ایران دما، شما علاوه بر خدمات با کیفیت، از گارانتی اصالت کالای تمامی قطعات مورد استفاده در تعمیر و سرویس انواع پکیج بهره‌مند خواهید شد. همچنین با ارائه فاکتور رسمی در تمام مراحل خرید و خدمات ارائه شده همراه شما هستیم 🌐 به ایران دما بپیوندید و به راحتی و با اطمینان از گرمایش و سرمایش خانه‌تان لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر و خرید محصولات، به سایت ما مراجعه کنید. ایران دما همیشه در کنار شماست! 🌐

عیب های رایج در پکیج فرولی و راه حل آنها

گرم نشدن آب پکیج فرولی

گرم نشدن آب پکیج فرولی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در صورتی که روی صفحه نمایشگر پکیج، یک کد خطا نشان داده شود با مراجعه به کاتالوگ پکیج فرولی می‌توانید از علت گرم نشدن آب پکیج فرولی مطلع شوید.

در صورتی که هیچ نشانه اروری روی صفحه نمایشگر نمایان نشد احتمالا ایراد کار از فلوسوییچ پکیج و یا در حالت دیگر مشکل از سنسور های تشخیص دهنده دمای آب است.

در صورتی که مشکل برطرف نشد میتوانید در مقاله علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج  با نکاتی که بیان کرده ایم خودتان ایراد پکیج را برطرف کنید.

همچنین همکاران ما در مجموعه ایران دما در هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشند.

مشکل در برد کنترل پکیج فرولی

برد پکیج در واقع کنترل کننده اصلی آن است که تمام دستورات اجرایی پکیج از آن صادر می‌شوند.

در صورتی که این قطعه خراب شود تمام عملکرد دستگاه مختل می‌شود. می‌توانید با سرویس منظم پکیج فرولی از خراب شدن برد کنترل پکیج فرولی جلوگیری کنید.

برای تعمیر برد پکیج میتوانید مقاله ما را در این راستا مطالعه کنید. در این مقاله قیمت انواع برد پکیج را ارائه داده ایم.

برخی از نشانه های بروز مشکل در برد کنترل پکیج فرولی در زیر آمده است:

۱-نشان دادن کد خطای ۵ روی صفحه نمایش

۲- کار نکردن پمپ دستگاه

۳- دمای نامناسب آب گرم

۴- ریست شدن ناگهانی دستگاه

۵- گرم نشدن شوفاژ ها

لازم به ذکر است که علائمی که ذکر شد می‌توانند دلایل دیگری نیز داشته باشند. تشخیص علت اصلی بروز هر یک از مشکلات نام برده شده تنها از عهده متخصصین برمی‌آید.

شما می‌توانید با مراجعه به  مرکز تعمیرات پکیج ایران دما از تکنسین های مجرب این مرکز برای حل مشکل پکیج خود در کوتاهترین زمان و مناسبترین قیمت کمک بگیرید.

صدا دادن پکیج فرولی

خروج سر و صدای نامتعارف از پکیج فرولی شاید به دلیل خراب شدن دودکش پکیج باشد. تنظیم نبودن الکترود های جرقه زن دستگاه نیز در صورتی که دستگاه شما نو است می‌تواند دلیل این موضوع باشد.

درصورتی که الکترود ها درست تنظیم نشده باشند برای تشکیل شعله حجمی از گاز وارد پکیج خواهد شد که تجمع آن ها موجب ایجاد یک حالت انفجار کوچک می‌شود که باعث خروج سر و صدا از پکیج می‌شود.

راهکار های بیشتر در مقاله علت صدا دادن پکیج به طور کامل برای شما بیان شده است. در صورتی که با مطالعه این مقاله مشکل برطرف نشد میتوانید در قسمت دیدگاه مشکل را با ما در میان بگذارید و یا با همکاران ما در شرکت ایران دما تماس بگیرید.

نشتی آب از پکیج فرولی

محتمل ترین دلیل نشتی آب از پکیج فرولی، سوراخ شدن یا ترک خوردن قسمتی از مبدل پکیج است.

دقت داشته باشید که اگر این نشتی آب موجب کاهش فشار آب شود باید دستگاه را تا زمانی که ایراد به طور کامل رفع شود خاموش کنید.

دلیل دیگر نشتی آب از پکیج فرولی می‌تواند ایجاد پارگی در لوله ها باشد. در هر دو حالت باید سریعا برای تعمیر پکیج فرولی اقدام کنید.

در مقاله نشتی آب پکیج نکات بیشتری درباره این موضوع بیان شده است. با راهکار های این مقاله میتوانید در کمتر از ۱۰ دقیقه مشکل پکیج را برطرف کنید.

افت فشار آب پکیج

شایع ترین دلیل افت فشار آب پکیج، خراب شدن شیر پرکن آن است. این مسئله ممکن است خود را به صورت افزایش ناگهانی فشار نیز نشان دهد.

دلیل دیگر افت فشار آب باز ماندن شیر پر کن است که برای رفع آن کافی است شیر را ببندید.

خراب شدن منبع انبساز پکیج عامل دیگری است که در صورت افت فشار آب پکیج باید مورد بررسی قرار گیرد که سوراخ نباشد یا دچار تورم نشده باشد.

ادامه راهکار های رفع این مشکل در مقاله افت فشار آب پکیج بیان شده است.

سرد و گرم شدن آب پکیج

این مسئله می‌تواند به فشار آب پکیج ربط داشته باشد. اگر فشار آب نیز دچار مشکل شده است بهتر است ابتدا دلیل کاهش فشار را ریشه یابی کنید.

در صورتی که فشار آب مشکلی ندارد و ایراد صرفا در سرد و گرم شدن آب پکیج است شاید مشکل از حسگرهای آب گرم پکیج باشد.

با تعویض این قطعه می‌توانید مشکل پکیج فرولی را حل نمایید.

رسوب گیری پکیج فرولی

تمام پکیج های دیواری به علت نحوه کارکردی که دارند بعد از مدتی ممکن است رسوب بگیرند و یا کارایی گذشته را نداشته باشند.

دلیل رسوب گرفتن پکیج ها نیز وجود املاح آلی و معدنی موجود در آب است که باعث این اتفاق می‌گردد که البته در صورتی که پکیج به طور منظم سرویس شود مشکلی ایجاد نخواهد شد.

اما در غیر این صورت ممکن است پکیج دچار خسارت شده یا حتی در مواردی مجبور به تعویض آن شوید.

اگر با نحوه رسوب زدایی پکیج آشنایی ندارید میتوانید مقاله رسوب زدایی پکیج را مطالعه کنید.

تعویض پمپ پکیج فرولی

اگر پمپ پکیج شما صداهای آزار دهنده دارد و یا به طور کلی گیرپاژ کرده است راه کار آن فقط تعویض پمپ می باشد. سعی کنید در هر سرویس دوره ای  پکیج فرولی گزینه سرویس پمپ را نیز حتما انجام دهید تا خیلی کمتر با این مشکلات رو به رو شوید.

علت سوختن پمپ پکیج فرولی چیست؟

متاسفانه شستشوی مدار گرمایشی در بین تعمیرکاران رایج نبوده و هزینه های آن را مشتریان قبول نکرده و در نهایت آن منجربه خرابی پکیج دیواری و الخصوص سوختن پمپ پکیج فرولی می گردد. ناخالصی های موجود در سیکل سبب آسیب رساندن به پمپ پکیج می گردد که باید قطعه تعویض گردد.

فلومتر پکیج فرولی

فلومتر پکیج فرولی وظیفه هشدار دادن باز بودن آبگرم  مصرفی به برد الکترونیکی را بر عهده دارد.فلومتر پکیج فرولی از برند التک بوده و از کیفیت بالای برخوردار است.سعی کنید قطعات اصلی را بر روی پکیج خود نصب کنید.

هواگیری پکیج فرولی

برای شروع راه اندازی پکیج فرولی دقت کنید که بعد از تنظیم فشار باید تک تک رادیاتور ها را هواگیری کنید در غیر اینصورت به قسمت های مختلف پکیج آسیب وارد میگردد

اسید شویی پکیج فرولی

اسید شویی پکیج فرولی باید فقط توسط تعمیرکار صورت پذیرد زیرا کار بسیار دشواری بوده و نیازمند ابزار های خاص بوده و دانش فنی پس هیچگاه خودسرانه در منزل اقدام به این کار نکنید زیرا جز آسیب وارد نمودن به قطعات کاری از پیش نخواهید برد . دستگاه را خاموش کرده سپس آب داخل دستگاه را تخلیه نموده و بعد از آن اقدام به باز کرن مبدل دستگاه کرده با دیسکیلر شستشو داده و دوباره دستگاه را مونتاژ نمایید.

تعمیر پکیج فرولی

تعمیر پکیج فرولی به یک تعمیرکار با تجربه نیاز دارد که بتواند بدون آسیب رساندن به قطعات دیگر تعمیر پکیج را انجام دهد.شرکت ایران دما  با داشتن کادر تعمیراتی حرفه ای و با تجربه در کمترین زمان ممکن پکیج فرولی شما را عیب یابی و سپس تعمیر می کند.فقط کافیست با شماره های زیر تماس گرفته و سفارش خود را ثبت نمایید.

رادیاتورها گرم بوده ولی ابگرم مصرفی گرم نمی شود علت چیست؟

این اتفاق در زمستان می افتد که شما با این مورد برخورد کردید که رادیاتور ها گرم بوده ولی آبگرم مصرفی گرم نمیشود. اولین قسمت که باید بررسی گردد گرفتگی داخلی پکیج باید چک گردد سپس کیت چند راهه سنسور ها و خود شیر چند راهه باید چک شود.

رفع خطای f37 در پکیج فرولی

سیستم عیب یابی پکیج فرولی از نوع الکترونیکی بوده و با علائم انگلیسی نمایش داده می شود.

یکی از خطاهای رایج پکیج فرولی خطای f37 است که با مشاهده آن کافیست به وسیله شیر پرکن پکیج فرولی فشار مدار گرمایش را بین ۱بار تا ۲بار تنظیم نمایید و بعد از ریست نمودن پکیج دیواری فرولی را دوباره راه اندازی نمایید.

با زیاد کردن دما فشار دستگاه نیز بالا میرود علت چیست؟

هنگامی که هوا سرد می شود شما مجبور به افزایش دما هستید با افزایش دادن دمای پکیج ایران رادیاتور متوجه می شوید که فشار روی پکیج نیز افزایش می یابد علت این امر بدلیل گرفتگی در مدار رادیاتورها آب به خوبی در مدار به گردش در نیامده و فشار بالا میرود. پمپ دستگاه به خوبی عمل نمیکند و یا پروانه پمپ کثیف و شکسته است.منبع انبساط پکیج باید چک شود چرا که یکی از علل این مشکل خرابی منبع انبساط پکیج بوده

فن پکیج فرولی یکسره کار میکند علت چیست؟

بعضی اوقات برای شما پیش آمده است که بعد از بستن شیر آب و یا اتومات کردن پکیج در فصل سرما فن پکیج خاموش نمیشود و یکسره کار کرده و پکیج فرولی شروع به دادن خطا میکند زمانی که این خطا رخ میدهد به احتمال زیاد سیستم تهویه یا همان فن پکیج فرولی به خوبی تخلیه نمیکند و یا کثیف شده است بعد از چک کردن کامل فن و همچنین سنسور فن نوبت به برد پکیج می رسد که بایدتعمیر گردد.

نحوه هواگیری پکیج فرولی

توجه داشته باشید که در سیستم داخلی پکیج دیواری فرولی دارای هواگیری اتومات بوده ولی در صورتی که به علت کثیفی بیش از حد آب داخل رادیاتورها می بایست توسط آچار هواگیری از قسمت ونت رادیاتور را هواگیری نمایید و سپس پکیج فرولی را راه اندازی نمایید.

نحوه ریست کردن پکیج فرولی

در برخی مواقع در حین کارکرد پکیج دیواری فرولی نیاز به ریست کردن می باشد زیرا یا دستگاه به درستی فرمان نمی گیرد یا قسمتی از پکیج کار نمی کند. برای ریست نمودن پکیج دیواری فرولی کافیست با استفاده از دکمه reset پکیج را ریست نموده و دوباره راه اندازی نمایید به این ترتیب پکیج از نو شروع به کار می کند و خطاهای نشان داده شده پاک می گردد.

 

تنظیم فشار پکیج فرولی

برای تنظیم فشار پکیج فرولی و یا هر پکیج دیگری که استفاده می کنید سعی کنید ابتدا پکیج را خاموش نمایید، سپس به وسیله شیری آبی رنگ و یا مشکی که در زیر پکیج قرار دارد فشار پکیج را بالا برده و حدودا در محدوده ۱.۵ بار قرار دهید سپس شیر را ببندید. تنظیم فشار پکیج در اکثر دستگاه ها به همین صورت انجام می گیرد.

در صورتی که با باز کردن شیر فشار تغییری نمی کند تلاش نکنید و با کارشناسان ما تماس گرفته و درخواست تعمیرکار نمایید تا مشکل را برطرف سازد. بالا رفتن لحظه ای فشار پکیج  آسیب های زیادی را به قطعات مختلف وارد می کند

نحوه راه اندازی پکیج فرولی در زمستان

زمانی که می خواهید پکیج فرولی را در حالت زمستانه قرار دهید ابتدای شیرهای مربوطه به مدار گرمایشی را باز نمایید سپس از گیرپاژ نبودن پمپ پکیج اطمینان حاصل نموده و سپس پکیج را بر روی حالت  WINTER  ویا حالت یخ را انتخاب نمایید و توسط دکمه موجود میزان دما را نیز تایین کنید.

ارورهای متداول پکیج فرولی

ارور A01 پکیج فرولی: مشعل روشن نمی شود

ارور A02 پکیج فرولی: علامت شعله وجود دارد ولی مشعل خاموش است

ارور A03 پکیج فرولی: فعال شدن کلید حرارتی

ارور F04 پکیج فرولی: فعال شدن ترموستات دود

ارور F05پکیج فرولی: فن عمل نمی کند

ارور A06 پکیج فرولی: شعله ۶مرتبه در ۱۰ دقیقه خاموش شده است

ارور F08 پکیج فرولی: دمای مبدل به بیش از ۹۹ درجه افزایش یافته

ارور A09 پکیج فرولی: شیر گاز اشکال دارد

ارور F10 پکیج فرولی: اشکال در سنسور مدار گرمایشی

ارور F11 پکیج فرولی: وجود اشکال در سنسور آبگرم مصرفی

ارور F12 پکیج فرولی: اشکال در سنسور آبگرم مصرفی

ارور F14 پکیج فرولی: اشکال در سنسور اطمینان دوگانه(چهار سیم) مدار گرمایشی

ارور A16 پکیج فرولی: شیرگاز ایراد دارد

ارور F20 پکیج فرولی: عدم تشکیل یا تشخیص شعله

ارور A21 پکیج فرولی: احتراق غیر طبیعی و ناقص

ارور F34 پکیج فرولی: افت ولتاژ وروردی به کمتر از ۱۷۰ ولت

ارور F35 پکیج فرولی: نوسان در فرکانس برق ورودی

ارور F37 پکیج فرولی: افت فشار آب مدار گرمایشی

ارور F39 پکیج فرولی: اشکال در سنسور دمای خارجی

ارور A41 پکیج فرولی: اشکال در محل قرار گیری سنسورها 

ارور F42 پکیج فرولی: اشکال در سنسور دوگانه

 ارور F43 پکیج فرولی: فعال شدن سیستم حفاظت از مبدل حرارتی

ارور F50 پکیج فرولی: اشکال در مدولاتور شیرگاز

ارور A51 پکیج فرولی: اشکال در سیستم تخلیه دود

توصیه های ایمنی درباره پکیج دیواری فرولی

سرسری گذشتن از برخی مشکلاتی که برای پکیج پیش می‌آید ممکن است علاوه بر ضررمالی باعث ایجاد ضرر های جانی نیز بشود که برای جلوگیری از آن ها حتما باید به توصیه های ایمنی عمل نمایید.

یکی از موارد مهمی که به هیچ وجه نباید از آن غفلت نمود نشت گاز از پکیج دیواری است که مختص پکیج دیواری فرولی نمی‌باشد  و مربوط به هر وسیله گازسوزی است که ممکن است در خانه داشته باشید.

در صورتی که بوی گاز از پکیج استشمام کردید اولین کار این است که با مرکز گاز منطقه خود تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر برای رفع مشکل بوی گاز از پکیج میتوانید مقاله علت بوی گاز پکیج را مطالعه کنید.

در تمام لوازمی که در آن ها عملیات احتراق اتفاق می‌افتد، امکان نشتی گاز دارند که با سرویس منظم و بررسی به موقع باید از آن جلوگیری کنید.

درصورتی که سوختن درست اتفاق نیفتد، نشت گاز ممکن است موجب شود در فضای اطراف پکیج انفجار یا آتش سوزی پیش بیاید.

البته بهتر است بدانید ثابت بودن مکان پکیج فرولی تا حد خوبی از خطر نشت گاز کاسته است و دلیل این امر، حذف شدن اتصالات اضافی و شلنگ های مورد استفاده در پکیج های پرتابل است که مخصوص استفاده در فصول خاص هستند.

نشت دود داخل ساختمان مسئله دیگری است که باید جدی گرفته شود.

استنشاق کربن مونو اکسید برای انسان بسیار خطرناک بوده و علاوه بر این نیز در موارد خفیف تر نشت دود باعث از بین بردن بهداشت محیط می‌شود.

البته در صورت رعایت استاندارد ها، این خطر تا حد خوبی کاهش می‌یابد و حسگرهای کنترل دود نیز در پکیج ها در صورت بروز این اتفاق، به شما هشدار می‌دهند که سریعا به برطرف کردن آن اقدام نمایید.

یکی از خدمات ویژه ایران دما  در سراسر کرج تعمیر تحصصی پکیج فرولی میباشد. پکیج فرولی از جمله پکیج هایی است که برای تعمیرشان تخصص و سابقه تعمیرکار حرف اول را میزند.

برای بهره مندی از کلیه خدمات تعمیر پکیج با ما مجموعه ایران دما تماس بگیرید.

با ایران دما، همیشه در دمای مطلوب باشید! 🔥
🏡 سایت ایران دما - حرفه‌ای در اجرای سیستم گرمایش و سرمایش 🏡
🌟 آیا به دنبال یک منبع معتبر برای خرید پکیج گرمایشی، قطعات و لوازم نصب پکیج، و حتی خدمات تعمیر و سرویس دوره‌ای برای پکیج خود هستید؟ 🔥 ایران دما به عنوان یکی از سایت‌های برتر در حوزه گرمایش و سرمایش با سابقه‌ای قابل اعتماد، به شما کمک می‌کند تا نیازهای گرمایش خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید. 🔧 در ایران دما، ما به ارائه محصولات با کیفیت و متنوع از پکیج‌های گرمایشی معتبر و تایید شده متمایز می‌شویم. علاوه بر این، تمامی قطعات و لوازم نصب پکیج نیز در اختیار شما قرار دارد، تا نصب پکیج‌های خود را با اطمینان انجام دهید. 🔨 در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به تعمیر پکیج خود، تیم ما در کرج و کلیه مناطق استان البرز، آماده به اعزام فوری تعمیرکار پکیج شبانه روزی می‌باشد. تعمیرات تخصصی و کارآمد تیم ما به شما اطمینان می‌دهد که گرمایش خانه‌تان همیشه در وضعیت عالی قرار دارد.

📦 با ایران دما، شما علاوه بر خدمات با کیفیت، از گارانتی اصالت کالای تمامی قطعات مورد استفاده در تعمیر و سرویس انواع پکیج بهره‌مند خواهید شد. همچنین با ارائه فاکتور رسمی در تمام مراحل خرید و خدمات ارائه شده همراه شما هستیم 🌐 به ایران دما بپیوندید و به راحتی و با اطمینان از گرمایش و سرمایش خانه‌تان لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر و خرید محصولات، به سایت ما مراجعه کنید. ایران دما همیشه در کنار شماست! 🌐

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات