آموزش طریقه تعمیر انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج دیواری

آموزش طریقه تعمیر انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج دیواری

آموزش طریقه تغییرات انواع مختلف مبدل حرارتی پکیج دیواری

مبدل حرارتی پکیج دیواری دارای انواع و اقسام متفاوتی می باشد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های ویژه خود را دارند و از عملکرد متفاوتی هم برخوردار می‌باشند. تعمیر انواع مبدل حرارتی نیاز به تخصص حرفه ای دارد، ما در این مطلب تصمیم داریم تا به شما آموزش تعمیر انواع مختلف مبدل های حرارتی پکیج دیواری را بدهیم تا خودتان پکیج خود را تعمیر کنید؛ اما چنانچه نیاز ب فردی تخصصی برای تعمیر پکیج کرج خود دارید، کافی است به سایت ایران دما مراجعه کنید و درخواست خود مبنی تعمیرکار حرفه ای پکیج را ثبت کنید تا در اسرع وقت در محل مورد نظر شما اعزام شوند.

انواع مبدل های حرارتی پکیج دیواری عبارت است از :

– مبدل اولیه

– مبدل ثانویه

مبدل‌ها نقش بسیار مهمی در عملکرد پکیج‌ها دارند و هرگونه بروز مشکلی در آن‌ها کارکرد پکیج را دچار مشکل بسیاری قرار می‌دهد. در حقیقت این مبدل می باشد که در آن آب ورودی به درون پکیج گرم شده و آب گرم مصرفی را فراهم می‌کند؛ اما در خصوص مبدل‌های به‌ کار رفته در مدل‌های متفاوت پکیج، نکته مهمی که اهمیت دارد انواع مبدل‌ هایی می باشد که در این دستگاه‌ ها مشاهده می‌شود.

همانطور که گفته شد دو نوع مبدل در پکیج وجود دارد؛ مبدل اولیه که به آن مبدل اصلی هم گفته می‌شود و یک مبدل ثانویه. هر یک از این ها کارایی مخصوص خود را دارند و ویژگی‌های آن‌ها مخصوص خودشان می باشد که در ادامه به صورت مختصر به آنها می پردازیم.

– مبدل اولیه :

مبدل اولیه پکیج دیواری تأمین آب گرم مورد نیاز رادیاتور را بر عهده خود دارد. آب گرمی که از این نوع مبدل خارج می‌شود، سرد شده و سپس دوباره بازگردانده خواهد شد؛ این چرخه موجب می‌شود تا آب گرم مورد نیاز رادیاتور تامین شود.

– مبدل ثانویه :

آب گرم موجود در مبدل حرارتی اولیه به علت چرخه آب در این سیستم، کثیف و غیرقابل‌ مصرف خواهد بود. هنگامی که شیر آب را باز کنید، مبدل اولیه قطع‌ شده و با باز شدن یک شیر انحرافی، آب به سمت مبدل ثانویه حرکت می‌کند. با توجه به گردش آب در سیستم، آب تمیز و سرد وارد مبدل ثانویه خواهد شد و حرارت آب گرم را دریافت می‌کند. در پایان آب گرم و بهداشتی وارد شیرآلات خواهد شد.

آشنایی با انواع متفاوت مبدل حرارتی پکیج دیواری :

مبدل های حرارتی پکیج های دیواری به‌عنوان محفظه‌ ای برای گرم کردن آب مورد نیاز مصرفی در پکیج، انواع متفاوتی دارد؛ بنابراین باید در مرحله ی اول این انواع متفاوت مبدل های حرارتی را شناخت تا در صورت تعمیر پکیج کرج بتوان به خوبی آن را بر حسب نوع مبدل موجود در پکیج ها تعمیر کرد. مبدل حرارتی دو منظوره نوعی از انواع متفاوت مبدل‌ها محسوب می شود که هم مدار گرمایش را گرم می‌کند و هم دمای آب مدار بهداشتی را زیاد می کند. با توجه به این موضوع که در این مبدل حرارتی دو لوله در داخل یکدیگر به کار گرفته شده‌ است که لوله دوم آن‌ها آب مدار گرمایشی عبور می‌کند؛ بنابراین امکان دارد بعد از مدت‌ زمان بسیاری در استفاده از این مبدل حرارتی، شاهد ایجاد رسوب‌هایی در این لوله‌ها باشیم که باید هر چه زودتر نسبت به تمیز کردن آن اقدامات لازم را به عمل آورد. به این دلیل که در غیر این صورت چنانچه مبدل حرارتی مورد نظر را جرم‌ زدایی نکنید؛ امکان دارد عملکرد این قطعه از پکیج دیواری دچار اختلال شده و سیستم گرمایشی پکیج را با مشکلاتی رو به رو کند. به همین علت حتما باید به موجب پیشگیری از چنین رخدادی و اعمال هزینه‌های گزاف و بسیار فراوان تعمیرات مربوط به مبدل حرارتی در انواع متفاوت آن همواره نسبت به رسوب‌ گیری لوله اقدامات لازم را انجام دهید و اجازه ندهید که آنقدر جرم و رسوب در لوله‌ها قرار گرفته شود که دستگاه پکیج شما را با مشکلات جدی روبرو کند.

چگونگی تعمیرات انواع مبدل حرارتی پکیج دیواری چگونه است ؟

مبدل های حرارتی پکیج دیواری یکی از اجزای مهم در پکیج ها محسوب می شود؛ شما کاربران گرامی باید همواره نسبت به انواع متفاوت مبدل‌های حرارتی در پکیج خود ملاحظات اولیه را در نظر داشته باشید تا مبدل حرارتی کمتر در معرض آسیب قرار گیرد. ولی به‌ صورت کلی چنانچه مبدل حرارتی پکیج شما با ایراد‌های فنی مواجه شد، عملکرد آن مختل شد و یا سوراخی در آن مشاهده شد؛ توصیه می کنیم در صورتی که دانش فنی در این زمینه ندارید؛ مراتب اجرای کار را به دست یک تعمیرکار مجرب و کارکشته در زمینه تعمیر پکیج در کرج بسپارید تا وی بتواند در اسرع وقت مشکل به وجود آمده را برای شما برطرف کند و شما نیز بتوانید به خوبی از پکیج مورد نظر خود بار دیگر استفاده کنید؛ به این دلیل که امکان دارد ضمن حل نکردن مشکل به وجود آمده با سهل‌ انگاری و عدم اطلاعات کافی در زمینه تعمیر و شناسایی قطعات مبدل حرارتی مشکلاتی افزون بر مشکل به وجود آمده، ایجاد شود که این موضوع هزینه های گزاف و بیهوده دیگری را روی دست شما خواهد گذاشت. بنابراین توصیه می شود که از همان ابتدا، کار را به دست کاردان آن سپرد تا مشکل به وجود آمده را برای شما رفع کند.

آموزش روش تعمیر مبدل حرارتی پکیج دیواری :

در زمینه تعمیر مبدل حرارتی پکیج دیواری باید دارای اطلاعاتی باشید تا بتوان این قسمت از پکیج را تعمیر کرد. یک تعمیرکار حرفه ای که سال ها تجربه کار در زمینه ی تعمیر پکیج کرج را دارد؛ به خوبی می داند که به محض تعمیر مبدل حرارتی باید نوع به کار گرفته شده در این قطعه از پکیج دیواری را در همان ابتدای کار مورد بررسی قرار دهد.

به این صورت که هر یک از مبدل های تک مسیره و دو مسیره نیاز به نوعی خاصی برای تعمیر دارند که هر تعمیرکاری حرفه ای باید ضمن شناخت انواع متفاوت مبدل حرارتی، راهکارهای لازم را برای تعمیر هر یک از آن ها و تفاوت های موجود میان آن ها در نظر داشته باشد.

به غیر از این موضوع تعداد لوله ها، تعداد فین های طراحی شده روی آن ها و نیز ضخامت آن، ابعاد مبدل مورد نظر، نیز اتصال ورودی و خروجی ها و سایر موارد می توانند بر روی چگونگی تعمیر مبدل حرارتی پکیج تأثیرگذار باشند.

بنابراین باید این نکات را قبل از تعمیر مبدل حرارتی توجه داشت تا بازدهی بیشتری را به همراه داشته باشید و در نهایت در اسرع وقت بتوان تعمیرات مربوط به مبدل های حرارتی پکیج را انجام داد. در کلیه مراحل تعمیر توصیه می شود که مراتب اجرای کار را به یک تعمیرکار حرفه ای و مجرب واگذار کنید تا با بهره گیری از دانش فنی خود بتواند مشکلات به وجود آمده را حل و فصل کند تا به راحتی از پکیج دیواری خود استفاده کند.

بنابراین با مراجعه به سایت ایران دما از بهترین تعمیرکاران تخصصی ما بهره مند شوید.

عوامل متفاوت خرابی مبدل حرارتی پکیج دیواری :

به صورت کلی می‌توان عوامل متفاوتی را در نظر داشت که یک مبدل حرارتی پکیج امکان دارد خراب شود و آسیب ببیند. از جمله عواملی که امکان دارد موجب ساز خرابی و آسیب در مبدل حرارتی پکیج شود؛ عبارت است از :

1- نشتی :

از جمله مهمترین موضوعی که امکان دارد موجب خرابی و آسیب مبدل حرارتی پکیج شما باشد؛ نشتی آب آن می‌باشد. به این صورت که به زمان خرابی مبدل‌های حرارتی پکیج احتمال نشتی آب از آن فراوان می باشد. به همین دلیل است که همه ی تعمیرکارانی که به موجب تعمیر انواع متفاوت مبدل حرارتی پکیج وارد منازل مسکونی می‌شوند؛ بعد از اطلاع یافتن از نوع مبدل حرارتی پکیج شما اولین موضوعی را که مدنظر قرار می‌دهند؛ نشتی آب از مبدل‌‌های حرارتی پکیج دیواری می باشد. برای تست نشتی آب هم یکی از رایج ترین روش های ممکن استفاده از آب و صابون می باشد که با همین ابزار ساده به راحتی می‌توان متوجه شد که مبدل حرارتی پکیج شما نشتی دارد یا خیر؟ ضمن اینکه می‌توان خیلی زود نشتی ایجاد شده را رفع کرد.

2- سوراخ شدن مبدل حرارتی :

بعضی اوقات با سوراخ شدن مبدل یا منبع انبساط امکان دارد آب از زیر پکیج شما سرازیر شود. تعمیرکاران کارکشته که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند؛ بسیار زود می‌توانند مشکل به وجود آمده را برطرف کنند.

به صورت کلی می توان در صورت سوراخ بودن مبدل اصلی پکیج‌های دیواری، آن ها را به راحتی تعمیر کرد؛ حتی مبدل‌های حرارتی دو منظوره هم که برخلاف دیگر مبدل ها از داخل سوراخ شده‌ است هم راهی برای تعمیر دارند و می توان آن‌ها را هم تعمیر کرد. دیگر مبدل‌هایی هم که از خارج سوراخ شده اند، قابل تعمیرهستند. البته به علت حساسیت قطعات پکیج دیواری، توصیه می کنیم که قطعه را تعویض کنید تا با خیال راحت از آن استفاده کنید.

3- سر و صدای زیاد در مبدل حرارتی پکیج :

از دیگر عواملی که موجب خرابی مبدل اصلی پکیج می‌‌شود؛ ایجاد سر و صدای بسیاری در این قطعه از پکیج می‌باشد که تعمیرکاران متخصص در این زمینه می‌توانند با بررسی امور این مشکل را نیز برطرف کنند تا برای ساکنین خانواده ایجاد مزاحمت نکرده و مبدل حرارتی عملکرد عادی خود را داشته باشد و بتواند باز هم درست همچون روزهای اول آن برای شما کارآمد لازم را داشته باشد.

4- ایجاد اختلال در عقربه پکیج دیواری :

عقربه مانومتر پکیج یکی از مسائلی می باشد که حتما باید هر چند وقت یکبار آن را چک کنید تا مبادا عقربه آن از عدد 1/5 الی 2 به بالاتر برود. هر چقدر از این مقدار درجه عقربه پکیج بیشتر شود؛ مشکلاتی را در مبدل حرارتی پکیج دیواری شما به وجود می آورد که باید حتما مراتب اجرای کار را به دست تعمیرکاران تخصصی سپرد که در این زمینه توانایی لازم را داشته و می توانند عقربه پکیج را به حالت استاندارد و عادی خود قرار دهند تا ضمن عملکرد صحیح مبدل حرارتی بتوان از پکیج خود به درستی استفاده کرد.

بنابراین به صورت کلی هر یک از عوامل یاد شده می‌توانند در پکیج دیواری شما ایجاد اختلال کنند و موجب اشکال در عملکرد مبدل اصلی شوند و این قطعه نتواند به خوبی کارکرد عادی خود را داشته باشد. به همین علت با هر یک از عواملی که امکان دارد در مبدل حرارتی پکیج شما به وجود آید؛ توصیه می شود که مراتب اجرای کار را به یک تعمیرکار حرفه ای در این زمینه بسپارید تا بر حسب توانایی‌ها و تخصص خود که در تعمیر پکیج کرج دارد؛ مشکلات به وجود آمده را برای شما برطرف کند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .


آخرین مقالات