آموزش جامع تعمیر پکیج دیواری آنالوگ ایران رادیاتور

آموزش جامع تعمیر پکیج دیواری آنالوگ ایران رادیاتور

در این آموزش به بررسی تعمیر جامع پکیج دیواری آنالوگ ایران رادیاتور می پردازیم تا بتوانید ایراد موجود در پکیج ایران رادیاتور خود را شناسایی و رفع نمایید.

پس اگر جزو استفاده کنندگان محصولات ایران رادیاتور هستید و از پکیج دیواری آنالوگ ایران رادیاتور استفاده می کنید (چون برخلاف مدل دیجیتال پکیج آنالوگ نمایشگر ندارد و کد خطا فقط توسط چندین چراغ سبز تعبیه شده روی پنل اعلام می شود) در این آموزش با ما همراه باشید.

با ایران دما، همیشه در دمای مطلوب باشید! 🔥
🏡 سایت ایران دما - حرفه‌ای در اجرای سیستم گرمایش و سرمایش 🏡
🌟 آیا به دنبال یک منبع معتبر برای خرید پکیج گرمایشی، قطعات و لوازم نصب پکیج، و حتی خدمات تعمیر و سرویس دوره‌ای برای پکیج خود هستید؟ 🔥 ایران دما به عنوان یکی از سایت‌های برتر در حوزه گرمایش و سرمایش با سابقه‌ای قابل اعتماد، به شما کمک می‌کند تا نیازهای گرمایش خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید. 🔧 در ایران دما، ما به ارائه محصولات با کیفیت و متنوع از پکیج‌های گرمایشی معتبر و تایید شده متمایز می‌شویم. علاوه بر این، تمامی قطعات و لوازم نصب پکیج نیز در اختیار شما قرار دارد، تا نصب پکیج‌های خود را با اطمینان انجام دهید. 🔨 در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به تعمیر پکیج خود، تیم ما در کرج و کلیه مناطق استان البرز، آماده به اعزام فوری تعمیرکار پکیج شبانه روزی می‌باشد. تعمیرات تخصصی و کارآمد تیم ما به شما اطمینان می‌دهد که گرمایش خانه‌تان همیشه در وضعیت عالی قرار دارد.

📦 با ایران دما، شما علاوه بر خدمات با کیفیت، از گارانتی اصالت کالای تمامی قطعات مورد استفاده در تعمیر و سرویس انواع پکیج بهره‌مند خواهید شد. همچنین با ارائه فاکتور رسمی در تمام مراحل خرید و خدمات ارائه شده همراه شما هستیم 🌐 به ایران دما بپیوندید و به راحتی و با اطمینان از گرمایش و سرمایش خانه‌تان لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر و خرید محصولات، به سایت ما مراجعه کنید. ایران دما همیشه در کنار شماست! 🌐

شروع کار عیب یابی و تعمیر پکیج آنالوگ ایران رادیاتور

برای شروع کار برای عیب یابی و تعمیر پکیج آنالوگ ایران رادیاتور ابتدا کلید را روی صفر برای خاموش کردن پکیج و یک را برای روشن کردن پکیج قرار دهید(که در این حالت چراغ سبز روشن میشود).

  1. برق ورودی قطع باشد {پریز برق را با فازمتر چک کنید}
  2. فیوز برد الکترونیکی سوخته {در این صورت باید ابتدا قاب برد را پایین بکشید و سپس موقعیت فیوز شیشه را روی برد پیدا کرده و با فازمتر چک کنید که دو طرف فیوز برق داشته باشد.اگر یک طرف برق باشد و طرف دیگر فیوز برق نباشد، فیوز سوخته است و باید فیوز نیمه باز را از برقکار بگیرید و آن را تعویض کنید.
  3. محافظ برق معیوب است {محافظ را بردارید و مستقیماً وصل کنید}

موقعیت برد فیوز پکیج ایران رادیاتور

  1. برای عیب یابی دقیق تر، با فازمتر بررسی کنید که برق چقدر رفته است
  2. برد الکترونیکی معیوب است و باید تعمیر یا تعویض شود {شرکت پکیج کار دارای بزرگترین مجموعه تعمیر برد الکترونیک در منطقه می باشد}

در صورت روشن شدن چراغ قرمز یک بار دکمه ریست را فشار دهید

دکمه ریست پکیج ایران رادیاتور

بعد از زدن دکمه ریست، اگر دوباره چراغ قرمز روشن شود، مطمئنا یک یا چند چراغ سبز به همراه چراغ قرمز چشمک می زند.

این چراغ های سبز که از 30 تا 80 در کنار یکدیگر قرار گرفته اند علاوه بر نمایش دما، عملکرد اعلام کد خطا را نیز دارند و هر زمان که یک یا چند چراغ سبز چشمک زن را مشاهده کردید به معنای اعلام کد خط است.

در این حالت ابتدا چراغ های 30 و 40 همزمان با هم  روشن می شوند و سپس خاموش می شوند و چراغ های 50 و 60 چشمک می زنند و بعد خاموش می شوند و ممکن است  چراغ های 70 و 80 چشمک بزنند و دوباره همین روند تکرار شود.

پس اگر پکیج به این صورت چشمک می زند به دلیل خرابی یا کد خطا نیست و وقتی آب باز است طبیعی است..

مثلاً همراه با چراغ قرمز چراغ سبزهایی که زیر آن اعداد 40 و 70 نوشته شده نیز چشمک می زند {این ارور یعنی فشار کم در پکیج}

کد خطای 40 و 70 به معنای کمبود فشار بار

بنابراین هنگام مشاهده خطای 40 و 70 نگران نباشید. این ارور یکی از رایج ترین خطاهای پکیج ایران رادیاتور می باشد که به دلیل فشار نداشتن پکیج رخ می دهد.وقتی این دو چراغ چشمک می زنند، فشار بسته قطعا کمتر از نصف بار است. این فشار که با گیجی که دارای درجه های 1 تا 4 است اندازه گیری می شود، همیشه باید 1 تا 1/5 بار باشد.

در صورت کاهش فشار بار، برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات در اثر کم آبی، برد الکترونیکی باعث اختلال در عملکرد دستگاه می شود تا فشار بار مجدداً افزایش یابد.

برای افزایش فشار بار باید با شیر کوچکی که از زیر بسته خارج می شود و سر پلاستیکی آبی یا مشکی دارد و با چرخاندن ولوم پلاستیک در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا اینکه فشار به 1/5 بار برسد سپس سریع شیر پرکننده را در جهت مخالف ببندید.

اگر شیر پرکن پکیج را باز کردید و اقدامات بالا را انجام دادید و فشار بالا نیاید پس باید به نکات زیر توجه کنید:

1. خرابی شیر پرکن {در برخی موارد شیر پرکن از داخل می شکند و باید تعویض شود}

2.اگرشیر پر کننده دچار گرفتگی شود{شیر پر کننده را با آچار صاف باز کنید و داخل شیر دو سوراخ وجود دارد که احتمالا یکی از آنها گیر کرده و محل گرفتگی را با سیم باز کنید}

3. فشار آب در ساختمان کم است {اخر شب امتحان کنید چون فشار آب بیشتر است}

4. مانومتر یا فشارسنج شکسته و رسوب انباشته شده است {پشت فشارسنج یک لوله مویرگی مسی قرار دارد، آن را دنبال کنید تا به مهره متصل به لوله مویین برسید، سپس مهره را باز کرده و سوراخ داخل لوله مویین را خالی کنید. با یک سوزن و دوباره ببندید. نحوه باز کردن مانومتر با سوزن

5. فشار سوئیچ آب معیوب است { فشار سوئیچ آب وظیفه دارد در صورت کم شدن فشار بار به برد گزارش دهد و در صورت معیوب بودن به اشتباه فشار کم بار را به برد گزارش می دهد}

در ادامه آموزش تعمیر پکیج ایران رادیاتور کلید یا ولوم سمت چپ را که علامت رادیاتور دارد را زیاد کنید ابتدا برد الکترونیک فن را روشن می کند و پس از اطمینان از سالم بودن فشار کلید فن. قطع می شود و دوباره شروع به کار می کند و برد کنترل به شیر کنترل وصل می شود. به گاز اجازه می دهد تا گاز را آزاد کند و در عین حال جرقه زن را برای برقراری شعله فعال می کند. زیرا در واقع برد کنترل هنوز نمی داند که آیا با زدن جرقه شعله مشتعل شده است یا خیر (مثلاً ممکن است سیم جرقه زنی قطع شده باشد و شعله شعله ور نشده باشد و گاز همچنان پخش شود. در محیط توسط شیر کنترل گاز). برای جلوگیری از این اتفاق باید برد کنترل سریعا متوجه روشن بودن یا نبودن شعله شود و در صورت برقرار نبودن شعله گاز را قطع کنید.

نحوه عملکرد یون لیتیوم

یون لیتیوم در واقع یک میله فلزی است که یون های منفی تشکیل شده در اثر احتراق را به تخته گزارش می دهد.

اگر تمامی قطعات ذکر شده وظایف خود را به درستی انجام ندهند، شعله ایجاد نمی شود و برد الکترونیکی پس از سه بار وصل و قطع به حالت ریست می رود.

اگر بعد از تنظیم مجدد مشاهده کردید که دستگاه چندین بار کار می کند، از یک کبریت یا فندک آشپزخانه برای روشن کردن شعله روی مشعل استفاده کنید.

مشعل را با کبریت روشن کنید

در این صورت اگر به دلیل خرابی جرقه زن، شعله روشن نشد، دستگاه با شعله ای که روشن کرده اید روشن می شود.

اما اگر بعد از روشن شدن شعله پکیج روشن نشد، احتمال قطع شدن ورودی گاز وجود دارد و یا شیر کنترل گاز معیوب شده و گاز را رها نمیکند و در نهایت  ممکن است برد الکترونیک خراب شده باشد.

قبل از هر اقدامی از سالم بودن بوبین 220 شیر کنترل گاز اطمینان حاصل کنید و اگر از سالم بودن بوبین مطمئن هستید قطعا برد الکترونیکی معیوب است.

خلاصه اگر اهم متر همراه ندارید ابتدا دوشاخه برق کویل را باز کنید و با جرقه زدن دستگاه با فازمتر پین های روی دوشاخه را مشاهده کنید. و بعد از قرمز شدن چراغ همان پایه ها بدون برق باشند.

تست الکتریکی شیر کنترل گاز

اما اگر هر بار شعله روشن شود و دوباره خاموش شود، به احتمال زیاد یون تشخیص شعله قادر به شناسایی شعله نیست و به اشتباه فکر می کند که شعله روشن نیست. در این حالت ابتدا درب محفظه احتراق را باز کرده و میله یونی را با سمباده تمیز کنید و همچنین سوراخ های مشعل اطراف یون را با برس تمیز کنید و در نهایت فاصله میله یونی را از سطح مشعل تا دو تا تمیز کنید. سه میلی متر و دوباره دستگاه را ریست کنید

نحوه تست پمپ پکیج ایران رادیاتور

برای تست پمپ پکیج دست خود را روی پمپ قرار دهید تا مطمئن شوید که پمپ کار می کند. البته در صورت کار نکردن پمپ فشار و دمای بار به سرعت بالا می رود و دستگاه صدای زیادی ایجاد می کند و خطای 40 و 70 و 80 نمایان می شود.

خطای 40-70-80 علاوه بر خرابی پمپ به دلیل گرفتگی مدار سیستم بوجود میاید.

دلایل خطای 40-70-80:

  • ابتدا از عملکرد پمپ سیرکولاسیون مطمئن شوید {برای این منظور چهار پیچ آلن پمپ را با آچار 4 یا 5 آلن باز کنید و از گیر نکردن روتور یا شل نبودن روتور مطمئن شوید. در پکیج های رادیاتور ایرانی مدل اکو معمولا روتور زود شل می شود و باید تعویض شود.
  • پس از اطمینان از عملکرد پمپ سیرکولاسیون، از سالم بودن شیر موتور اطمینان حاصل کنید. برای این منظور پین سوپاپ موتور را بیرون بکشید و با باز و بسته کردن شیر آبگرم از بالا و پایین رفتن محور میانی اطمینان حاصل کنید.
  • در مرحله بعد مطمئن شوید که توری فیلتر برگشتی مسدود نشده باشد. برای این منظور صافی برگشت بسته شده زیر پمپ را با آچار فرانسوی باز کرده و توری آن را تمیز کنید

تمیز کردن مش برگشته است

  • در مرحله بعد از باز بودن تمام شیرهای زیر پکیج که به شیلنگ وصل شده اند اطمینان حاصل کنید. برای این منظور دقت کنید که دسته های تمام شیرها در امتداد شیر قرار گرفته باشند نه عمود بر شیر.
  • دلیل بعدی خطای 40-70-80 وجود رسوبات در مبدل ثانویه و مبدل اصلی است. برای رفع آن باید مبدل ثانویه را در پکیج دو مبدل با کلید آلن 4 نقطه ای باز کرده و با اعلام کننده بشویید.

دلیل گرم نکردن آب مصرفی در تعمیر پکیج ایران رادیاتور:

در تعمیر پکیج ایران رادیاتور اگر با گرم نشدن آب مصرفی مواجه شدید. اول از همه باید بررسی کنید که چراغ های روی پنل چشمک می زند یا خیر. همانطور که در ابتدای مقاله گفتم این پلک زدن به صورت دوتایی و متحرک است و با پلک زدن خطا کاملا متفاوت است. وقتی در پکیج ایران خطایی رخ می دهد، چراغ های رادیاتور روی اعداد خاصی به صورت متوالی چشمک می زند، اما با روشن شدن آب، چراغ ها در حال حرکت هستند.

پس با این توضیح هر زمان که شیر آبگرم را در ساختمان باز کنید، چراغ های پنل پکیج آنالوگ رادیاتور ایرانی به صورت دوتایی چشمک می زند (همان فیلم اول) و اگر شیر آبگرم را باز کنید چراغ های پنل روشن می شود. عدم تغییر به احتمال قوی وجود دارد که برد الکترونیکی متوجه باز شدن آبگرم نشده باشد.

برد الکترونیکی چگونه متوجه میشود که آب گرم باز است؟

در واقع برد کنترل پکیج توسط سنسوری به نام فلو سوئیچ یا فلوراگلاتور که در مسیر مصرف آب قرار دارد از باز شدن آبگرم مطلع می شود و سپس دستور فعال سازی سیستم را می دهد.

تا اینجا متوجه شدید که کد خطا یا خطای موجود در پکیج در واقع چه نامی دارد و در کجا استفاده می شود و همچنین هدف آن چیست.

یک تعمیرکار باید همیشه قبل از مراجعه به منزل مشتری، لیست کدهای خطای پکیج مورد نظر را داشته باشد، زیرا تعمیر پکیج بدون اطلاع از شرح خطاهای آن پکیج برای افراد مبتدی بسیار دشوار است.

بنابراین اگر به هر دلیلی پکیج دیواری شما چه آنالوگ و چه دیجیتال دچار عیب شد اصلا نگران نباشید،تعمیرکاران حرفه ای ما در مجموعه ایران دما در کوتاهترین زمان به محا اعزام میشوند و مشکل پکیج شما با مناسبترین قیمت برطرف میکنند.

با ایران دما، همیشه در دمای مطلوب باشید! 🔥
🏡 سایت ایران دما - حرفه‌ای در اجرای سیستم گرمایش و سرمایش 🏡
🌟 آیا به دنبال یک منبع معتبر برای خرید پکیج گرمایشی، قطعات و لوازم نصب پکیج، و حتی خدمات تعمیر و سرویس دوره‌ای برای پکیج خود هستید؟ 🔥 ایران دما به عنوان یکی از سایت‌های برتر در حوزه گرمایش و سرمایش با سابقه‌ای قابل اعتماد، به شما کمک می‌کند تا نیازهای گرمایش خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید. 🔧 در ایران دما، ما به ارائه محصولات با کیفیت و متنوع از پکیج‌های گرمایشی معتبر و تایید شده متمایز می‌شویم. علاوه بر این، تمامی قطعات و لوازم نصب پکیج نیز در اختیار شما قرار دارد، تا نصب پکیج‌های خود را با اطمینان انجام دهید. 🔨 در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به تعمیر پکیج خود، تیم ما در کرج و کلیه مناطق استان البرز، آماده به اعزام فوری تعمیرکار پکیج شبانه روزی می‌باشد. تعمیرات تخصصی و کارآمد تیم ما به شما اطمینان می‌دهد که گرمایش خانه‌تان همیشه در وضعیت عالی قرار دارد.

📦 با ایران دما، شما علاوه بر خدمات با کیفیت، از گارانتی اصالت کالای تمامی قطعات مورد استفاده در تعمیر و سرویس انواع پکیج بهره‌مند خواهید شد. همچنین با ارائه فاکتور رسمی در تمام مراحل خرید و خدمات ارائه شده همراه شما هستیم 🌐 به ایران دما بپیوندید و به راحتی و با اطمینان از گرمایش و سرمایش خانه‌تان لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر و خرید محصولات، به سایت ما مراجعه کنید. ایران دما همیشه در کنار شماست! 🌐

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


آخرین مقالات